Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Bullekes
#568157
Gizmo en pebbles wegen tussen 13 en 15 kilo en zijn erg actief
Ik doe het even met een link:

MENU GIZMO & PEBBLES

Op dit moment voer ik even geen kruidenmix maar het is de bedoeling dat ik dit weer rustig in ga voeren. Ik dacht dat Pebbles hier namelijk op reageerde maar waarschijnlijk reageerd ze op paardenvlees dit is er voor haar dus al uit gehaald :)

De kruidenmix bestaat uit:
1 eetlepel probiotica          
1 theelepel heermoeskruiden
1 theelepel kiemplantjes       
1 Visolie capsule
1 eetlepel honing          
1 theelepel zeewier
1 theelepel brandnetel
Door 202Spots
#568165
[quote="Bullekes"]
De kruidenmix bestaat uit:
1 eetlepel probiotica          
1 theelepel heermoeskruiden
1 theelepel kiemplantjes       
1 Visolie capsule
1 eetlepel honing          
1 theelepel zeewier
1 theelepel brandnetel
[/quote]

Waarom deze kruiden mix?
En hoe verdeel je dat per keer?
Of is dit allemaal in 1 maaltijd?
(Ik weet niet hoe je 1 visolie capsule en honing kan verdelen)
Door Lizzy
#568167
Op de even week kom ik op:
31% vleesbot
45% spiervlees
24% orgaanvlees

En op de oneven week op:
39% vleesbot
36% spiervlees
25% orgaanvlees

Ik vind persoonlijk het vleesbot percentage op de oneven weken beter. En ik vind eigenlijk het percentage orgaanvlees wat hoog. Je afwisseling is natuurlijk prima! Ik zag nog wel 1 keer paardenvlees staan. Ga je dit vervangen?

Hoeveelheid kruidenmix heb ik niet kunnen berekenen omdat de hoeveelheden er niet bij staan maar ik neem aan dat dit de 5% niet zal overstijgen? De mix ziet er wel lekker uit!
Door Bullekes
#568174
[quote="Lizzy"]
Op de even week kom ik op:
31% vleesbot
45% spiervlees
24% orgaanvlees

En op de oneven week op:
39% vleesbot
36% spiervlees
25% orgaanvlees

Ik vind persoonlijk het vleesbot percentage op de oneven weken beter. En ik vind eigenlijk het percentage orgaanvlees wat hoog. Je afwisseling is natuurlijk prima! Ik zag nog wel 1 keer paardenvlees staan. Ga je dit vervangen?

Hoeveelheid kruidenmix heb ik niet kunnen berekenen omdat de hoeveelheden er niet bij staan maar ik neem aan dat dit de 5% niet zal overstijgen? De mix ziet er wel lekker uit!
[/quote]

Om dit moment heb ik nog paardenvlees liggen Gizmo krijgt dan 500 gram paardenvlees en Pebbles 500 gram Lamsvlees anders komt het niet o p:) En het is te duur om vaker te geven :)

Om dit moment gaat het qua voeren en ontlasting prima ik heb weken geen goede drol gehad totdat ik zo ging voeren :)
Door Lizzy
#568175
[quote="Bullekes"]
Om dit moment gaat het qua voeren en ontlasting prima ik heb weken geen goede drol gehad totdat ik zo ging voeren :)
[/quote]

Ja, vaag staat me bij dat je honden wat harde ontlasting hadden? Nou ja, als ze het goed doen: prima toch!
Door Bullekes
#568180
[quote="202spots"]
Waarom deze kruiden mix?
En hoe verdeel je dat per keer?
Of is dit allemaal in 1 maaltijd?
(Ik weet niet hoe je 1 visolie capsule en honing kan verdelen)
[/quote]


3 keer per week krijgen ze dit het is per hond :)
Ik geef kruidenmix omdat ze geen groente willen eten en dit wel... Aangezien pebbles veel last heeft van open wondjes en deze kruiden bloedzuiverend zijn
en ze doen het er goed op.
Gaf eerst ook pitten maar daar reageerde pebbles slecht op
Door 202Spots
#568345
[quote="Bullekes"]
3 keer per week krijgen ze dit het is per hond :)
Ik geef kruidenmix omdat ze geen groente willen eten en dit wel... Aangezien pebbles veel last heeft van open wondjes en deze kruiden bloedzuiverend zijn
en ze doen het er goed op.
Gaf eerst ook pitten maar daar reageerde pebbles slecht op
[/quote]

Ik heb geen ervaring met heermoes en brandnetel, en vraag me af of je dit vers of gedroogd gebruikt, of bewerkt in poeder?
Ik heb alleen gezien dat heermoes ook giftig kan zijn, en dat brandnetels of door middel van thee of gedroogd als poeder, of gekookt moeten..
Zeewier, is neem ik aan met kelp te vergelijken? en dan vind ik 1 theelepel erg veel, wanneer 'n mespuntje kelp per dag meer dan voldoende is, en TEveel niet goed is.

Had je deze kruidenmix zelf samengesteld?
Of is er ergens meer over the lezen?
Door Bullekes
#568502
[quote="202spots"]
Ik heb geen ervaring met heermoes en brandnetel, en vraag me af of je dit vers of gedroogd gebruikt, of bewerkt in poeder?
Ik heb alleen gezien dat heermoes ook giftig kan zijn, en dat brandnetels of door middel van thee of gedroogd als poeder, of gekookt moeten..
Zeewier, is neem ik aan met kelp te vergelijken? en dan vind ik 1 theelepel erg veel, wanneer 'n mespuntje kelp per dag meer dan voldoende is, en TEveel niet goed is.

Had je deze kruidenmix zelf samengesteld?
Of is er ergens meer over the lezen?
[/quote]

Brandnetel is eigenlijk brandnetel thee
heermoeskruiden is ook gedroogd
Ik heb dit gelezen op ander forum met goede resultaten tot gevolg :)
De zeewier is van noir ofzoiets... Etiket zit er neit meer op maar zit in potje en is gedroogd
Door 202Spots
#568576
[quote="Bullekes"]
Brandnetel is eigenlijk brandnetel thee
heermoeskruiden is ook gedroogd
Ik heb dit gelezen op ander forum met goede resultaten tot gevolg :)
De zeewier is van noir ofzoiets... Etiket zit er neit meer op maar zit in potje en is gedroogd
[/quote]

Okay, zolang het niet zelfgeplukt is dan..
Door Bullekes
#568786
[quote="202spots"]
Okay, zolang het niet zelfgeplukt is dan..
[/quote]

nee daar begin ik niet aan. Deze komen uit de biologische winkel. :D
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door