Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door amber9960
#567861
HOi
Ben sinds een goeie week overgeschakeld van brokken naar CB mijn hond heeft nu een aantal dagen diarree,mag ik aannemen dat hij aan het ontgiften is?,en hoe lang mag dit duren?Ik hou uiteraard wel in de gaten dat hij voldoende drinkt en hij blijft goed eten ook.Hebben jullie tips om de diaree enigzins te verhelpen? het is namelijk zo dat hij dit vooral s' nachts heeft en dit wordt dus elke morgen schoonmaken! ik geef nu s'ochtends en s'avonds eten,kan ik misschien beter 1 maaltijd geven vroeger op de dag? of toch beter meerdere porties?
???
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#567886
[quote="amber9960"]
HOi
Ben sinds een goeie week overgeschakeld van brokken naar CB mijn hond heeft nu een aantal dagen diarree,mag ik aannemen dat hij aan het ontgiften is?,en hoe lang mag dit duren?Ik hou uiteraard wel in de gaten dat hij voldoende drinkt en hij blijft goed eten ook.Hebben jullie tips om de diaree enigzins te verhelpen? het is namelijk zo dat hij dit vooral s' nachts heeft en dit wordt dus elke morgen schoonmaken! ik geef nu s'ochtends en s'avonds eten,kan ik misschien beter 1 maaltijd geven vroeger op de dag? of toch beter meerdere porties?
???
[/quote]

Een aantal dagen diarree vind ik wel erg veel. Een keertje kan maar het mag zeker niet te lang duren. Zeker met de huidige temperaturen buiten moet jouw hond wel heel veel drinken. Misschien moet je even wat afgekoeld, gekookt water over de CB gieten en zo iedere maaltijd iets meer rauw geven. Dat kan helpen. Als hij er 's nachts last van heeft, zou ik zijn tweede maaltijd zo vroeg mogelijk geven bijv. om 17 uur op zijn laatst. Laat het voorlopig even op 2 maaltijden en als hij alles goed verteert dan kun je eventueel overstappen op 1 maaltijd per dag maar dat is niet noodzakelijk.
Door amber9960
#567994
hoi

bedankt voor jullie reaktie
inderdaad 3/4 en 1/3 lijkt mij een goed idee.Ik heb hem in het begin duck gevoerd en daar had hij geen problemen mee,maar dit voer lijkt mij zo kunstmatig tov CB.Ik kijk het nog een paar dagen aan dan maar. En hoop dat het beter wordt.Ik doe er in elk geval nog wat extra rijst bij omdat dit volgens mij kan helpen tegen de diaree,of is dit geen goed idee?
Door Lizzy
#568398
[quote="amber9960"]
hoi

bedankt voor jullie reaktie
inderdaad 3/4 en 1/3 lijkt mij een goed idee.Ik heb hem in het begin duck gevoerd en daar had hij geen problemen mee,maar dit voer lijkt mij zo kunstmatig tov CB.Ik kijk het nog een paar dagen aan dan maar. En hoop dat het beter wordt.Ik doe er in elk geval nog wat extra rijst bij omdat dit volgens mij kan helpen tegen de diaree,of is dit geen goed idee?

[/quote]

Rijst is alleen maar heel slecht verteerbaar dus nee, ik zou dat niet toevoegen. Ik zou probiotica en Okugest van VSM geven. Okugest helpt ook in gevallen van diarree veroorzaakt door voedselveranderingen. Het is gewoon te koop bij de drogist.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#568429
[quote="amber9960"]
hoi

Ik heb hem in het begin duck gevoerd en daar had hij geen problemen mee,maar dit voer lijkt mij zo kunstmatig tov CB.
[/quote]

Wat vind je dan zo kunstmatig aan de Duck ??? In de praktijk is het namelijk net zo kunstmatig al CB (niet dus).
Maar als je hond van de cb aan de dunne blijft zou ik 'm weer terug zetten op de Duck waarmee het naar eigen zeggen wel goed ging.
Door tieneke
#568695
Van de Cb gaan sommige honden aan de slinger omdat deze vetter is,de eerste dagen gekookt heet water erover doen tot de ontlasting goed is.
Door amber9960
#568749
[quote="tieneke"]
Van de Cb gaan sommige honden aan de slinger omdat deze vetter is,de eerste dagen gekookt heet water erover doen tot de ontlasting goed is.

[/quote]

hoi tieneke bedankt voor de tip ik probeer het
Door amber9960
#568750
[quote="Angelique"]
Wat vind je dan zo kunstmatig aan de Duck ??? In de praktijk is het namelijk net zo kunstmatig al CB (niet dus).
Maar als je hond van de cb aan de dunne blijft zou ik 'm weer terug zetten op de Duck waarmee het naar eigen zeggen wel goed ging.
[/quote]
wel het ziet er in elk geval minder vers uit dan CB maar ik ben maar een leek dus wat weet ik ervan.Ik wil echter niet te snel opgeven met CB dus hou ik het nog even vol,als dit niet helpt ja dan is terug naar duck een alternatief.
Door amber9960
#568754
[quote="Lizzy"]
Rijst is alleen maar heel slecht verteerbaar dus nee, ik zou dat niet toevoegen. Ik zou probiotica en Okugest van VSM geven. Okugest helpt ook in gevallen van diarree veroorzaakt door voedselveranderingen. Het is gewoon te koop bij de drogist.
[/quote]
ok bedankt voor de tip, vandaag heb ik kippenekken gevoerd het viel in elk geval in de smaak,dus even afwachten hoe hij hierop reageert
Door *wendy*
#568781
Ik hoop dat hij ze lekker vond ;)

Hier hebben ze vandaag met een strot zitten worstelen (was ik vergeten mee te geven voor je ...grrr evenals een kalfsbot...dus help me ff onthouden de volgende keer ;) )
Door tieneke
#568985
[quote="amber9960"]
ok bedankt voor de tip, vandaag heb ik kippenekken gevoerd het viel in elk geval in de smaak,dus even afwachten hoe hij hierop reageert

[/quote]
Ha je bent al begonnen met semi-barf ;) ;D
Van de kippennekken zal hij zeker goede ontlasting hebben.
Door tieneke
#568988
[quote="pippy"]
Ik hoop dat hij ze lekker vond ;)

Hier hebben ze vandaag met een strot zitten worstelen (was ik vergeten mee te geven voor je ...grrr evenals een kalfsbot...dus help me ff onthouden de volgende keer ;) )
[/quote]
Vergeten! ::)
Arme hond :'( ;D ;D
Door *wendy*
#569015
[quote="tieneke"]Van de kippennekken zal hij zeker goede ontlasting hebben.[/quote]

Je weet niet hoe blij je me hebt gemaakt met deze opmerking. Dit hoopte ik al, vandaar dat ik de nekken had meegegeven en de kippenkarkassen ;)
Door tieneke
#569137
[quote="pippy"]
Je weet niet hoe blij je me hebt gemaakt met deze opmerking. Dit hoopte ik al, vandaar dat ik de nekken had meegegeven en de kippenkarkassen ;)
[/quote]
Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat een hond er wel op reageerd maar eerlijk gezegd heb ik het nog niet meegemaakt toen ik nog kvv en barf verkocht.
En dat waren allemaal honden die alleen kvv kregen en die ik wel eens een zakje nekken meegaf omdat ze van die goeie klanten waren...hondjes blij natuurlijk ;D ;D
Door *wendy*
#569145
Bij Boy werkt het vaak wel....en dacht dat je het zo ook bedoelde :-[
Verkeerd snappertje gebruikt dan ;D

Maar goed.......hoop dat het met dat water erover werkt. Want ze heeft wel een hele verstandige hond.........een hond die uit zichzelf brokken weigert ;D :-*
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door