Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Mayka
#567889
Gister mijn bestelling gekregen vanuit Rotterdam maar dit kan ik niet thuisbrengen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Door Mayka
#567922
Audrina schreef: Hoe groot is het ongeveer?
15 x 10 cm. Maar ik had er veel van. Ook kleinere en grotere stukken, meeste met bot maar ook bot met merg.
Ik heb al naar de foto's gekeken van het Islamcentrum maar niets wat er op lijkt ???.

Kunnen het kalfswervels/ribben zijn?
Laatst gewijzigd door Mayka op zo 11 jun 2006, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mayka
#567932
Nee want die heb ik wel herkend ;). De rest van de bestelling klopt wel behalve dat ik 2 kg kalfsribben mis.
Door Femke
#567933
Mayka schreef: Nee want die heb ik wel herkend ;). De rest van de bestelling klopt wel behalve dat ik 2 kg kalfsribben mis.
nou dit lijken mij geen kalfsribben?
Door Mayka
#567935
Nou kom het dan mar even 'live' bekijken ;).

(na 15.00 uur is het druk hier in de tuin :-X)
Door conleeuw
#567939
mmmmm voelt een beetje als een prijsvraag.... herken dit en win !!!!! ::) ik zou denken dat het inderdaad iets van ruggegraat kan zijn, maar mischien een stuk achter de ribben??? ik doe ook maar een gok, als ik het onder handen kan krijgen weet ik het vast zo ;D
Door Femke
#567942
Mayka schreef: Nou kom het dan mar even 'live' bekijken ;).

(na 15.00 uur is het druk hier in de tuin :-X)
ik ga even de ramen van de auto aan de binnenkant schoonmaken en dan kom ik je kant op ;)
Door Audrina
#567952
De kalfsribben van IC zien er anders uit. Die zijn los per rib, lang en smal. En nekken zijn het idd ook niet, want aan de nekken bij IC zitten niet van die dikke witte stukken (vet?). Maar wat het dan wel is? ???
Door conleeuw
#567956
ok, nu heb ik een karkas foto erbij gehaald ;D

Afbeelding

Ik denk dus dat het een stuk van de Loin (flank) is (niet de hele loin), dus de ruggegraat in de lengte doorgezaagd, en dan een lap vlees die eraan vast zit...... dus zonder rib, dat stuk die achter de ribbenkast zit? Ik weet niet of ik het goed opschrijf, maar zou dat kunnen???
Door Mayka
#568021
;D Idd, na nauwkeurig onderzoek en met behulp van de foto, de suggestie van conleeuw, bestudering van de door Audrina genoemde site en het ervaren oog van Femke lijkt het op loine en sommige stukken zijn ook met rib.
Dank jullie wel voor het meedenken :-*

Is dit bot, lees ruggegraat, niet te hard om als rmb te fungeren?
Laatst gewijzigd door Mayka op zo 11 jun 2006, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door