Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Truus
#567447
Gisteren heb ik Timo goed bevleesde botten gegeven. Nu heeft hij de laatste tijd erg veel last van harde ontlasting. Vandaag was het echt erg, hij had pijn en piepte echt zielig :-\.
Zou hij door de ouderdom het bot niet meer goed verteren? Ik zie ook dat hij de laatste tijd met een kromme rug poept, wellicht ook weer rugpijn. Pffffff, ik weet het niet meer hoor. Krijg op m'n donder van Harry en hij wil dat ik geen botten meet geef :-\.
Wat kan ik doen?
Door Lizzy
#567452
Op zich kan een oude hond ook botten verteren. Maar ik hoor wel eens vaker mensen zeggen dat het lijkt alsof hun wat oudere hond er wat minder goed tegen kan...

Je kunt iets meer pens erbij geven en dan het bot iets eerder weghalen (en desnoods over 2 of 3 dagen verspreiden).
Door Lizzy
#567463
Truus, ik heb de berichten uit dat andere topic verwijderd. Het is zeker verwarrend, maar er is dus nu een topic over "menu voor oudere hond aanpassen" en dit topic van jou.

Dus even overnieuw: ik zou Timo eerst lekker wat pens geven en daarna zijn bevleesde lamsribben. Eventueel nog wat lever erbij (klein beetje). De lamsribben kun je het best halverwege weghalen en de dag erop de rest geven, weer eerst pens en dan de botten.
Door Truus
#567473
Ik ga het zo proberen, het zou zielig zijn als hij het niet meer zou krijgen. Vandaag heb ik ook wat lever gegeven voor de harde ontlasting. Z'n anaalklier is inmiddels wel schoon nu ;D. Hoop het echter niet meer mee te maken want het was wel erg nu.
Ik ga het zo doen, bedankt :-*
Door 202Spots
#567707
Wanneer Cis 'n aardige kalf bot/schouderblad of kalf ribs eet, dan geef ik 'n half enzyme tabletje bij om met de vertering te helpen.
Of 'n half Papaya tablet helpt ook met de vertering.
Kan je evengoed botten blijven geven, maar krijgt 'n beetje extra enzyme om met de vertering ervan te helpen.
Kippenbotten en lamsribbetje heeft ze geen last van.
Door Truus
#568314
Yes weer een normale drol :D ! Ik heb het gedaan zoals je zei Lizzy.
Die tabletje is ook een idee Dory, bedankt. Hoe zou het toch komen dat sommige oudere honden hier last van krijgen? Vreemd :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door