Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door chrisje
#567295
Hoe mixen jullie deze en trekken jullie de groentenmix van het spiervlees af? Dus minder vlees en in de plaats groenten? Ik heb wel een sapcentrifuge ;D
Gebruikersavatar
Door Nitus
#567305
Ik gebruik voor sommige groentes (soms) een sapcentifuge (zoals worteltjes en bietjes), maar die loopt dan wel om de haverklap vast omdat het zeefje verstopt zit ::).
Of ik gebruik de staafmixer, daar heb ik een hakmolentje bij. De groentes gaan eerst in het hakmolentje en daarna met de staafmixer tot moes pureren. Maar ik denk erover om die beroemde sappers die Lizzy en dory hebben te gaan kopen, want als je 5 kilo groentes op mijn manier wilt pureren dan ben je wel even bezig... :P.
De groentes geef ik erbij, dat trek ik nergens vanaf.
Door Lizzy
#567308
Ja, of ik de groente nou van het vlees af trek of ergens anders van.... Ik geef 15% groentemix en dat wordt natuurlijk ergens van af getrokken. Aan de andere kant: mijn honden krijgen eigenlijk niet meer vlees of vleesbotten of orgaanvlees als ze geen groentes krijgen. Want groente zet natuurlijk voor geen meter aan...

Ik bereken hun menu volgens de percentages die ik het best vind. En dat is dus 50% vleesbot (maximaal), 15% orgaanvlees (inclusief pens dus), 15% groentemix, 20% spiervlees.

Ik heb een sappers. Ik heb ook een centrifuge gehad maar dat was inderdaad uien. Een blender of keukenmachine of staafmixer gaat wat dat betreft nog beter als een sapcentrifuge..
Door Hanny
#567310
Ik gebruik een staafmixer, maak om de dag groentemix en dat is te weinig om lekker sappig te krijgen, dus een eitje erbij, of wat yoghurt. Gaat prima. Ik dacht eerst ook, dat ik iets anders nodig zou hebben, maar dit gaat gewoon goed.
Als je heel veel tegelijk maakt, dan lijkt me dit wat onhandig, maar hier gaat dat prima.
Van een kilo voer is hier 100 tot 150 gram groentemix.
Dat is wat ik lees, hoort er dus bij en wordt nergens vanaf getrokken.
Door EdwinK
#567314
Ik heb een sappers.
Zit ik me hier toch 5 minuten te bedenken wat een sappers is. Eindelijk viel het kwartje.

Tja warmte he.
Door jon
#567344
Ik deed het eerst in de sappers of centrifuge (zo'n ding met een zeef waarin je de groente aanduwt bedoel ik) maar tegenwoordig gewoon in de keukenmachine met het hakmes. ff wat langer laten draaien en iets vocht erbij doen (bijvoorbeeld het kookwater van onze andijvie of anders). Dat sapding geeft mij teveel vaat in verhouding tot de hoeveelheid mix die ik maak en in de keukenmachine wordt het net zo fijn. ;D
Door Lizzy
#567373
[quote="Edwin en Brenda"]
Zit ik me hier toch 5 minuten te bedenken wat een sappers is. Eindelijk viel het kwartje.

Tja warmte he.
[/quote]

;D ;D ;D ;D ;D

Normaal tik ik sap-pers, maar ja, warm he ;D
Gebruikersavatar
Door Cherry
#567425
[quote="chrisje"]
Hoe mixen jullie deze en trekken jullie de groentenmix van het spiervlees af? Dus minder vlees en in de plaats groenten? Ik heb wel een sapcentrifuge ;D
[/quote]

Ik maal de groenten eerst met keukenmachine, daarna ga ik er nog ff met de Bamix (staafmixer) door, de keukenmachine alleen volstaat niet omdat die maar enkele minuten kan draaien en dan te warm word >:(
dan word ik gestraft met één uur rust voor ie het weer wil doen.
Ik trek geen gewicht van het vlees af voor de groenten omdat de porties groenten op zich niet zo veel zijn, ongeveer 150 gram.
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#567428
[quote="Cherry"]
Ik maal de groenten eerst met keukenmachine, daarna ga ik er nog ff met de Bamix (staafmixer) door, de keukenmachine alleen volstaat niet omdat die maar enkele minuten kan draaien en dan te warm word >:(
[/quote]

Ik snij de groenten in stukken en pureer het dan met de Bamix staafmixer. Dat gaat geweldig goed.
Die Bamix heb ik ooit op de huishoudbeurs gekocht en het ding stond een jaar of 15 ongebruikt in een keukenkastje. Maar sinds mijn eerste groentenmix ben ik er wel heel blij mee!
Door workingmalinois
#567537
Ik gebruikte eerst een staafmixer, maar dat ding liep telkens warm >:(

Nu heb ik een zware centrifuge gekocht (Solis) en die verwerkt met gemak 5kg groenten in ongeveer 5 minuten. Aan de ene kant komt het sap eruit en aan de andere kant de pulp. Achteraf meng ik dan alles terug onder elkaar.

Deze morgen nog een mixje gemaakt van wortelen, courgetten, komkommer, sla en selder en zo hebben mijn 3 jongens weer voorraad voor een weekje :)
Door Lizzy
#567625
[quote="workingmalinois"]
Ik gebruikte eerst een staafmixer, maar dat ding liep telkens warm >:(

Nu heb ik een zware centrifuge gekocht (Solis) en die verwerkt met gemak 5kg groenten in ongeveer 5 minuten. Aan de ene kant komt het sap eruit en aan de andere kant de pulp. Achteraf meng ik dan alles terug onder elkaar.

Deze morgen nog een mixje gemaakt van wortelen, courgetten, komkommer, sla en selder en zo hebben mijn 3 jongens weer voorraad voor een weekje :)
[/quote]

En bladgroente doet tie ook met gemak? En qua filter, zit dat snel vol?

Mmm, interessant! Hoe duur is het apparaat?
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 10 jun 2006, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202Spots
#567677
Edwin en Brenda schreef: Zit ik me hier toch 5 minuten te bedenken wat een sappers is. Eindelijk viel het kwartje.
Tja warmte he.
Ik zat er langer over in :-X....
pieppers jieppers sieppers sappers... :-\

ohhhwwww SAP......PERS!!!! >:( 8)

In gebruik soms alles tegelijk...de hardere groentes gaan als 'n speer door de sappers/juicer, maar de blad groentes vind ik makkelijker in de keukenmachiene/hakmachine..laatst had ik zelfs nog de vleesmolen gebruikt om hardere groentes te malen..gaat OOK goed trouwens!
Maar meestal doe ik de groentes eerst door de juicer, en dan draai ik de pulp ook nog effe in de keukenmachiene samen met met de bladgroentes.

Vraag me niet hoe me keuken, gootsteen of aanrecht er uit ziet wanneer ik 'n groentmixmakendag heb ::)
Door Lizzy
#567681
202spots schreef:
Vraag me niet hoe me keuken, gootsteen of aanrecht er uit ziet wanneer ik 'n groentmixmakendag heb ::)

Ook zoiets?

Afbeelding
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door