Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door chrisje
#566403
Voor een hondje (2.5 jaar) van 17 kg.

Dag 1:
250 gr. kippenboutjes
275 gr. kippenbillen

dag2:
425 gr. paardenstoofvlees

dag3:
700 gr. zalmkop

dag4:
500 gr. lam met been

dag5:
372 gr. pens
100 gr. kippenlevertjes

dag6:
146 gr. konijnenbout
264 gr. kippenbout

dag7:
400 gr. rundersnijlingen

dag8:
650 gr. strot van een rund

Wat vinden jullie hiervan?
Door Laura2004
#566446
Ik kijk niet naar de percentages hoor, daar ben ik niet zo goed in. Ik vind het er goed uit zien. Je hondje krijgt veel verschillende soorten vlees, dat is super, maar ik zou ook wat andere soorten orgaanvlees zien, bv hart of niertjes, verder ziet het er prima uit.
Waarom geef je trouwens geen groentes?
Door chrisje
#566471
[quote="Laura2004"]
Ik kijk niet naar de percentages hoor, daar ben ik niet zo goed in. Ik vind het er goed uit zien. Je hondje krijgt veel verschillende soorten vlees, dat is super, maar ik zou ook wat andere soorten orgaanvlees zien, bv hart of niertjes, verder ziet het er prima uit.
Waarom geef je trouwens geen groentes?
[/quote]

Komt nog :D
Door Laura2004
#566475
[quote="chrisje"]
Komt nog :D
[/quote]
Die van mij weigeren het tegenwoordig te eten hoor, maar als ze het wel zouden eten zou ik het ze graag geven, want naar mijn idee is het wel belangrijk.

Ik hoop dat Lizzy nog reageert op je menu, dat is immers de expert ;)
Door chrisje
#566485
[quote="Laura2004"]
Die van mij weigeren het tegenwoordig te eten hoor, maar als ze het wel zouden eten zou ik het ze graag geven, want naar mijn idee is het wel belangrijk.

Ik hoop dat Lizzy nog reageert op je menu, dat is immers de expert ;)
[/quote]


Yes, Lizzy where are you?? ;D ;D ;D ;D

(grapje, hoor) :D
Laatst gewijzigd door chrisje op vr 09 jun 2006, 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#566629
Hihihihi, hieeerrrr ben ik!

Ik heb de percentages berekend en kom afgerond op:

53% vleesbot
37% vlees
12% orgaanvlees

Dat lijkt me prima. En verder sluit ik me aan bij Laura. Iets meer afwisseling in orgaanvlees zou mooi zijn, maar verder ziet het er goed en afwisselend uit.
Door chrisje
#566776
Dus strot is orgaan, he? Ik dacht altijd dat het meer spiervlees is met kraakbeen. Zo ziet het er toch uit. ::)
Door chrisje
#566780
[quote="chrisje"]
Voor een hondje (2.5 jaar) van 17 kg.

Dag 1:
250 gr. kippenboutjes
275 gr. kippenbillen

dag2:
425 gr. paardenstoofvlees

dag3:
700 gr. zalmkop

dag4:
500 gr. lam met been

dag5:
372 gr. pens
100 gr. kippenlevertjes

dag6:
146 gr. konijnenbout
264 gr. kippenbout

dag7:
400 gr. rundersnijlingen

dag8:
650 gr. strot van een rund

Wat vinden jullie hiervan?
[/quote]

Ik heb hier wel een foutje getypt. Dag 1 was 250 gr. kippenhartjes en 275 gr. kippenbillen :-[
Door Lizzy
#566955
[quote="chrisje"]
Dus strot is orgaan, he? Ik dacht altijd dat het meer spiervlees is met kraakbeen. Zo ziet het er toch uit. ::)
[/quote]

Ik heb strot tot spiervlees gerekend omdat het (in vrijwel alle gevallen) meer spiervlees als iets anders bevat.
Door chrisje
#567293
Dus dan heb ik deze week 250 gr. kippenhartjes (foutje op dag één getypt), 100 gr. kippenlevertjes, en 372 gr. pens (of is dat niet helemaal orgaan?) gegeven. Is dat voldoende? Of moet ik de pens niet tot orgaan rekenen?
Door Lizzy
#567309
[quote="chrisje"]
Dus dan heb ik deze week 250 gr. kippenhartjes (foutje op dag één getypt), 100 gr. kippenlevertjes, en 372 gr. pens (of is dat niet helemaal orgaan?) gegeven. Is dat voldoende? Of moet ik de pens niet tot orgaan rekenen?
[/quote]

Ja, dat lijkt me voldoende. En ja, pens is orgaanvlees.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door