Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lieve 14
#566789
Ja jongens, beetje onozele vraag ;D Ik heb daarnet één van de topics zitten lezen waarin pens ter sprake kwam en dus begin ik even te twijfelen...

Ik heb nu schapenpens gekocht en die komt dus niet overéén met het uitzicht van runderpens.Hoe weet ik nu of ie gewassen is of gewoon leeggeschud ??? Ziet zo'n schapenpens er dan zo anders uit?
Qua geur mag ik niet klagen, het stinkt volgens mij even vreselijk ;D en Benjo die weer bijna in orde is na zijn ontstekingkje schrokt het graag naar binnen.

Groetjes
Lieve
Door 202Spots
#566794
Dit is gewassen witte lam/schaap pens

Afbeelding

dit is vuile runderpens

Afbeelding

De vuile of gespoelde pens is beter dan de witte schoon gewassen ,die eigenlijk voor menselijke consumtie bedoeld is.
Door Lieve 14
#566797
Dat eerste is het zeker niet,hij ziet er niet wit uit ...maar eerder viesbruin ...zelfs beetje groenachtige schijn. :o
De vuile runderpens is donkerder van kleur dan wat ik heb liggen...
Door Audrina
#566816
Runderpens is donkerder van kleur dan schapen-/lamspens. Runderpens is meer bruin/donkergroen en schapen-/lamspens is meer bruinig / lichter groen. Ook is een runderpens enorm groot en een lamspens heeft ongeveer de maat van een krop sla.
Door Lieve 14
#566867
202spots schreef: Ik denk dat je dan 'n gespoelde hebt, 't meeste is er uitgeschud, maar er zitten nog snippers maag inhoud in dan?(gras en zo)
Ja er zaten nog een paar onbeduidende overblijfselen in geen idee wat het was...het zag in elk geval groen ;D
Dus ik heb dan waarschijnlijk toch "goede" vuile pens??
Door 202Spots
#566872
Lieve 14 schreef: Ja er zaten nog een paar onbeduidende overblijfselen in geen idee wat het was...het zag in elk geval groen ;D
Dus ik heb dan waarschijnlijk toch "goede" vuile pens??
Yup! 8)
Door Dinah
#569580
202spots schreef: Dit is gewassen witte lam/schaap pens

Afbeelding

dit is vuile runderpens

Afbeelding

De vuile of gespoelde pens is beter dan de witte schoon gewassen ,die eigenlijk voor menselijke consumtie bedoeld is.
Spots, ik durf het bijna niet te vragen, maar euh... wat maken ze dan van die witte pens? Als menselijke consumptie dan?
Door Mevroi Kruim
#569931
Dinah schreef: Spots, ik durf het bijna niet te vragen, maar euh... wat maken ze dan van die witte pens? Als menselijke consumptie dan?
Vroegah werd hier in Nederland rolpens in het zuur gegeten .... niet te kanen dat spul :-X :-X :P

En ik heb begrepen dat Marokkanen er soep van maken, en in Tsjechie geloof ik ook (vraag Tieneke maar eens).
Door *wendy*
#569938
Kruimel schreef: Vroegah werd hier in Nederland rolpens in het zuur gegeten .... niet te kanen dat spul :-X :-X :P
Ik heb tien jaar in Gelderland gewoond op de grens met Overijssel en daar werd dat heel veel gegeten. :-X :-X :-X Vond het wel smerig...erg smerig zelfs, maar wist nooit wat het psies was.

Je word bedankt met je uitleg grrrrrrrrr ;D Nu vind ik het nog meer jakkie ;D
Door Dinah
#572745
:o :o :o Bah, pens-soep. Hoe vreselijk... Onze hele diepvries stinkt er nog naar, naar de pens die we drie weken geleden ingevroren hebben, als we hem opentrekken. Kan me moeilijk voorstellen dat die pens niet meer stinkt nadat hij gewassen is. Dan nog liever slakken ofzo.
Door tieneke
#572803
Dinah schreef: :o :o :o Bah, pens-soep. Hoe vreselijk... Onze hele diepvries stinkt er nog naar, naar de pens die we drie weken geleden ingevroren hebben, als we hem opentrekken. Kan me moeilijk voorstellen dat die pens niet meer stinkt nadat hij gewassen is. Dan nog liever slakken ofzo.
Heb ik met runderstrotten,de eerste dagen durf ik de vriezer haast niet te openen...de walm die er vanaf komt :-X
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door