Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door MollyBella
#566632
Als een echte leek, weet ik helemaal niet waar ik vanalles vandaan moet halen, ik wil bijvoorbeeld kippenekjes en kalfs en lambotten geven bij de duck voor de tandjes (en het knagen aan mijn meubels te voorkomen hihih)

Lopen jullie bij een slager binnen en bestellenjullie zoveel kg van het een of ander??

Voor vis weet ik dat ik gewoon een pak kan kopen wat niet te duur is (bv aldi of lidl) als hetmaar ingevroren heeft gezeten, maar voor vlees, hoe moet ik het aanpakken..

Alvast bedankt voor de tips!

ps: ik woon in valkenswaard dus als er mensen zijn met adressen in deze regio, houd ik me natuurlijk ook aanbevolen!!!!
Door Elf
#566654
Kippennekken zijn gemakkelijk verkrijgbaar bijvoorbeeld op de markt of bij een Islamitische slagerij. Daar hebben ze overigens ook lams- en geitenribben. Ik woon zelf in Eindhoven en ga op de Woenselsemarkt en het Frans Leharplein naar de Islamiet. Wellicht is er ook dichter bij Valkenswaard zo'n slagerij te vinden!

Vis koop ik overigens ook op de markt. Je hoeft alleen zoetwatervissen enige tijd in te vriezen. Dit ivm een of andere parasiet. Voordeel van vissen op de markt (of viswinkel) is dat je hele vissen voert, dus inclusief graten, kop en ingewanden.

Groetjes,
Elvira
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door