Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Nephilim
#56097
Hoi,
vandaag zag ik in de Colruyt in de diepvriesafdeling hondenvlees liggen.

Dit is de samenstelling:
ruw eiwit: 19%
ruw vet: 14%
vocht: 63%
ruwe as: 2.3%
ruwe celstof: 0.2%

Nu geef ik onze Bouba dagelijks 1 kg Duck Pens Compleet (in het weekend Duck rund+kip+lever compleet of Duck uitmundend compleet), maar zou het aan te raden zijn om dagelijks ook wat van dat diepvriesvlees van de colruyt te geven? Bv. dagelijks 500 gr. Duck samen met 500 gr. van dat vlees?
Of is dit geen goed idee?

Groetjes,
Stig
Door diana
#56102
ik ken het niet... heb er nog nooit van gehoord....
proberen kan toch wel een keer...
Door Truus
#56128
Ik ken dit produkt niet Stig, maar misschien kan Lizzy je er meer over vertellen.
Waarom wil je trouwens mengen, vanwegen de prijs?
Als dat zo is, zou je eens kunnen overwegen om het in kennel verpakking te kopen.Of een paar keer in de week zelf iets samen te stellen . Er is genoeg over te lezen hier wat je zou kunnen doen.
Groetjes Truus.
Door annemie
#56175
hallo,

ik heb bij colruyt diepvriesvlees zien liggen, maar daar stond op dat er charcuterie in verwerkt zat, ik vond dat nogal vreemd omdat het dan niet meer rauw is.
Door Peet
#56423
Als er idd charcuterie doorheen zit (zie posting Annemie), dan zou er dus ook varkensvlees in kunnen zitten. >:(
Staat er verder niets bij, waaruit het is samengesteld? Het is wel erg weinig info, ik zou er voorzichtig mee zijn......Zelfs Smuldier, wat zo'n beetje de goedkoopste variant vleesvoeding is, geeft nog een duidelijke samenstelling op de verpakking (rundvlees, kip, enz enz....)...... ::)
Peet
Door Nephilim
#56443
Op de diepvries zelf stond erop dat er runds- en kalfsvlees in verwerkt zit. Aanvullend diervoer met vlees en dierlijke bijproducten en mineralen.

Het is inderdaad om de prijs wat te drukken, al komt het niet veel goedkoper uit hoor. Dit hondenvlees kost 1.5 euro per kg, terwijl die Duck Pens Compleet 1.99 euro per kg kost.
Door Nephilim
#56542
ja, dat kan vanalles zijn, maar het bevat meer dan alleen maar dierlijke bijproducten.

Kan iemand iets maken uit de samenstelling van het hondenvlees?
ruw eiwit: 19%
ruw vet: 14%
vocht: 63%
ruwe as: 2.3%
ruwe celstof: 0.2%

die is in vergelijking met de Duck Pens Compleet die ik nu geef toch redelijk gelijkaardig:
Duck Pens Compleet:
ruw eiwit: 9.5%
ruw vet: 6.5%
vocht: 67%
ruwe as: 1.9%
ruwe celstof: 1.2%

Of mag ik dit niet zomaar vergelijken?

'k vroeg me ook af of ik Bouba's duck mag aanvullen met bv. kippenbotten? Of vleugels? Zal ze dit zomaar kunnen verteren?

Bedankt voor de info,
Stig
Door An
#56545
Duck Pens compleet kan je veeeeeel goedkoper hebben hoor. Als je een grote vrieser hebt en je besteld ineens met 160 kg betaal je in België 1.27 euro de kilo voor compleet Pens. Dan ben je nog goedkoper dan dat van de Colruyt.
Door Nephilim
#56558
1.27 euro?

amai, dat wist ik niet!

Dat scheelt nogal.
Op een jaar (365 kg) zou me dit aan 1.99 euro/kg 726,35 euro kosten, maar aan 1.27 euro slechts 463,55. Dat scheelt toch al 262 euro op een jaar.
Een goede diepvries kost ongeveer 400 euro (A+ label en 225 liter inhoud), dus, na 2 jaar zou ik de investering uitgespaard hebben! die diepvries zou dan ook 215 kwh per jaar verbruiken. 215 kwh*0,1574euro = 33 euro/jaar verbruik aan electriciteit. Valt goed mee hé

weet iemand ook hoeveel plaats (in liter) 160 kg Duck inneemt?

Hoe groot moet een diepvries zijn (in liters uitgedrukt) om er 160 kg in te kunnen opslaan? Heeft iemand ervaring met grote hoeveelheden Duck in zi'n diepvries?

Misschien moet ik dat inderdaad maar eens overwegen
Laatst gewijzigd door Nephilim op zo 22 feb 2004, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ineke
#56605
[quote="Nephilim"]
weet iemand ook hoeveel plaats (in liter) 160 kg Duck inneemt?
[/quote]

Ik heb dat ook al eens gevraagd ;D
Dit was het antwoord:
Quote:


Ik heb volgens mij 223 liter. Is dat genoeg?



Ik vrees van niet. Ik heb ooit het volume van één pakje Duck berekend: 1,6 liter. 160 kg zou dus 256 liter zijn...

Groetjes
Luc
Door Lizzy
#56639
Hoi Stig, ik ken het voer niet. Maar is het rauw of gekookt? En wat zit er allemaal in? Ik kan ook zo gauw niks vinden op Internet. Heb jij een site?
Groetjes, Lizzy
Door Ineke
#56647
[quote="An"]
Tegen mij was gezegd dat je 1 meter vriezerruimte nodig had. ;)
[/quote]

Hoe hoog. Hoe breed?
Ik heb hier twee vrieskisten staan. Bijna even groot, MAAR de ene heeft een inhoud van 223 ltr en de andere een inhoud van 159 ltr.
Ik denk niet dat je met de term: "Je hebt een meter nodig" zomaar 160 kg Duck mee kan nemen. Je zal toch maar 20 kg buiten moeten laten liggen....... :o
Vinden de honden van de buren vast niet erg ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door