Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Daphne
#566033
Hierbij weer een menu voor Balou (3 jr. 22 kg.)
Graag jullie reactie. Alvast bedankt!

1   150 gr. kwartel, 200 gr. groentemix
2   330 gr. kopvlees (rund)
3   1000 gr. pens (rund)
4   vastendag
5   500 gr. konijn, 200 gr. groentemix
6   350 gr. kippennekken, 200 gr. groentemix
7   330 gr. kopvlees (rund)
8   700 gr. lamsbotten
9   vastendag
10   300 gr. kalfsbotten, 200 gr. groentemix
11   350 gr. kippennekken
12   100 gr. koolvis, 300 gr. kalfsbotten
13   350 gr. kippennekken, 200 gr. groentemix
14   300 gr. kalfsbotten, 200 gr. groentemix
Door Lizzy
#566070
Ik kom op de volgende percentages:

53% vleesbot
12% vlees
16% orgaan
19% groentemix

Persoonlijk vind ik dat je iets minder groentemix mag geven. En in de plaats daarvan zou je wat meer spiervlees kunnen geven.

Ik mis in je menu ander orgaanvlees als pens. Persoonlijk denk ik dat je wat minder pens mag geven en in de plaats daarvan zou ik zeker wat lever geven en bijv. iets van hart.

Je afwisseling is prima trouwens! Eet jouw hond trouwens groentemix zo op, zonder vlees? De meeste honden zien hun groente namelijk graag gemixed met vlees, orgaanvlees, vis ;D
Door Daphne
#566077
Beste Lizzy,

Bedankt voor je reactie. Onze hond eet het inderdaad zo, wel doe ik er vaak wat restjes door voor mijn eigen gevoel of wat yoghurt, maar van hem hoeft het niet. Hij eet zelfs groente rauw, als ik bijvoorbeeld een stukje sla of komkommer of wat dan ook geef.
Ik had maar een stuk orgaanvlees omdat hij daarvaan maar 1000 gram hoeft te hebben. Ik ga het nu veranderen en de groentemix omlaag halen, wat voor percentage zit je aan te denken.
Ik doe mijn best voor de afwisseling. Ik zal wat orgaanvlees toevoegen daarin zit lever, hart en niertjes. De pens is trouwens wel vuile pens (aan een stuk, vandaar die 1000 gram).
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door