Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door cantos
#565756
Mijn honden krijgen s'ochtends carnibest of duck.
S'avonds krijgen ze pens lever geitenribben schaap vis strotten kalfsstaart ei groente enz. De vraag is nu moet ik met het barfen 's avonds ergens rekening mee houden, dus de verhoudingen, of maakt het niet uit.
Ik wil tzt helemaal over, ben wel al bezig met een menu.
Door Bianca1
#565781
Ik deed bij het combineren van kvv en barf het barf-gedeelte altijd wel netjes volgens de bekende percentages (zie de barf-rekenhulp) m.u.v van het orgaan gedeelte; dat schroefde ik flink naar beneden ivm het gehalte orgaanvlees dat reeds in de kvv zit. dus met 50-50 barf zoals jij nu doet zou ik persoonlijk wel al de percentages proberen aan te houden, zeker als je helemaal over wil gaan stappen.
probeer zoveel mogelijk te varieren met de diersoorten-aanbod; kip en pens zit meestal al goed vertegenwoordigd in je kvv dus kies dan idd voor geit, schaap, vis, wild etc.
Door cantos
#565822
Oke dan ga ik kijken hoe de beste verhoudingen zijn.
Kip en pens krijgen ze een keer in de week met barf is dit dan nog te veel?
Heb al gekeken voor helemaal barf dien ik dit dan te halveren.
Door Bianca1
#566376
1x in de week kip en pens i.c.m kvv lijkt me absoluut geen punt, bij volledig kvv krijgen ze élke dag hetzelfde dus wat dat betreft zou ik me daar geen zorgen over maken, zeker al je ook afwisselt met andere diersoorten...
Door cantos
#566992
Ze krijgen iedere avond wel wat anders te eten van vlees ze hebben ook biogarde gekregen
Ook lever, alleen bak ik dit iets in de koekenpan aan zonder boter of olie, dan eten ze het wel.
Alleen nog geen wild en gevogelte. hier moet ik nog een keer wat van halen en het uit te proberen. dan kan ik het verder uibouwen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door