Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Supermax
#565352
Hallo,
Even melden dat de poezels vandaag hun eerste echte BARF maaltijd hebben gekregen :).
Ok, heb nog niet op procenten enzo gelet want het was meer een beetje uit nood. De CB is namelijk op en hier in het winkelcentrum hebben ze geen smuldier oid.....
Gelukkig vandaag wel markt. Dus ik heb kippehartjes, -maag en -lever gehaald en verder nog kipkluifjes.
Leek mij dat ik dan in ieder geval van alles wat had.
Dus de poezels hebben nu hart, maag en kipkluif gehad (de lever was nog bevroren).
De kluifjes heb ik platgeslagen en ingeknipt om het makkelijker te maken.
En wat schertst mijn verbazing.....? Die miezemeut van een Desi heeft nu al een kipkluifje op ;D. Utah heeft er even aan gezeten maar verder niet en Hope heeft er aan geroken. Die twee hebben trouwens wel hart en maag gegeten.
Dus het gaat de goede kant op.
Ga van de week eens bij de islamitische toko's/slagers eens navragen wat zij hebben.
Groetjes,
Mieke
P.s.: Utah heeft toch nog honger want hij begint nu ook aan een kipkluifje :)
Door Supermax
#566177
goed he ;D. Hope heeft ook al kipkluif gegeten, Utah heb ik het nog niet zien doen, maar ja, ik zit er ook niet continu bovenop......
Het enige is dat ik dus wel stukjes bot op de grond vind en die gooi ik toch maar weg, vind ze namelijk dan wel erg scherp en hard...
Ga straks ook maar ander vlees inslaan en mezelf wat beter inlezen in percentages enzo. Alhoewel dat laatste toch een beetje gokken wordt omdat ze door elkaar eten en dan is het een beetje moeilijk te zien wie wat binnen krijgt.
Groetjes,
Mieke
Door Bernadette
#566252
Supermax schreef: goed he ;D. Hope heeft ook al kipkluif gegeten, Utah heb ik het nog niet zien doen, maar ja, ik zit er ook niet continu bovenop......
Het enige is dat ik dus wel stukjes bot op de grond vind en die gooi ik toch maar weg, vind ze namelijk dan wel erg scherp en hard...
Ga straks ook maar ander vlees inslaan en mezelf wat beter inlezen in percentages enzo. Alhoewel dat laatste toch een beetje gokken wordt omdat ze door elkaar eten en dan is het een beetje moeilijk te zien wie wat binnen krijgt.
Groetjes,
Mieke
Wij hebben 't misschien wat makkelijker omdat we hele prooien geven en ze die ook helemaal opeten, maar we geven ze appart te eten, om vechten en de bijbehorende wonden te voorkomen! Misschien is dat een idee? Voor nu in ieder geval, na een tijdje apart voeren weet je precies wie wat eet. Ook dat ze de ene dag meer eten (bij bijvoorbeeld een rat) en dat je dan de volgende dag aan muisje met kuikens genoeg hebt!
Door Supermax
#567262
vechten doen ze (nog) niet om het eten. Hooguit dat de een de ander op de kop mept (zonder nagels) omdat diegene te dichtbij komt en dan gaat een van de twee wel aan de kant.......
Tja, en appart eten is een beetje lastig omdat ik vrij klein behuisd ben. En ze zijn tot nu toe ook steeds gewend dat er bijna altijd eten staat. Iets wat wel een beetje zal gaan veranderen als ik meer ga BARF-en maar toch.
En ik weet nog steeds niet of Hope en Desi ooit een heel eendagskuiken zullen gaan eten, moet dat binnenkort weer eens uitproberen (en anders heeft Utah weer een feestmaal ;D ).
Groetjes,
Mieke
Door Supermax
#569970
Oef, dan kom ik helemaal niet meer door de gang. Ik woon namelijk in een 1 kamerappartement, met een klein gangetje waar al teveel instaat.....en de rest is ook niet groot. Maar ach, het gaat best goed zo....
Dus zolang ze elkaar niet afmaken laat ik het lekker zo.
Groetjes,
Mieke
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door