Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lieve 14
#565054
Ik weet niet of jullie me kunnen helpen maar ik kan echt janken!! :'( :'(...Benjo weigert al bijna 4 dagen bot te eten...en heel demonstratief.Op het einde van vorige week leek hij opeens te schrikken van zijn stuk konijn en deinsde achteruit en sedertdien eet hij géén bot meer.

bah hij liet al eens een beetje liggen of ik moest hem soms zijn konijn s'anderendaags weer aanbieden maar nu ...NIETS meer :-[
Ik heb de hele diepvries volliggen en nu wil meneer geen barf meer. Hoe lang ik ook volhoud- hij is al afgevallen- hij eet niet!!

Ik ben echt wanhopig.en dan zo ineens ...
Wat moet ik doen hij stikt van de honger want hij komt bedelen wat hij anders nooit doet als wij eten.Heb hem zojuist wat kip aangeboden wat hij NOOIt weigert maar nu dus wel.Ik maak me echt zorgen om zijn gezondheid.
De stukjes die ik hem uit de hand gaf gisteren at hij wel maar dat zijn maar enkele stukjes op zo'n lange tijd...hij schrokte ze binnen...Hoe moet dat nu met zijn barf menu????? ??? ???
Kunnen jullie me helpen aub

Een hopeloze Lieve
Door Truus
#565058
Heb je de mogelijkheid om het te malen? Ik zou desnoods even geen bot meer geven en alleen vlees met b.v. gemalen eierschaal.
Door Laura2004
#565073
Zijn er geen loopse teven in de buurt. Mijn hond heeft nl een keer bijna 2 weken niks gegeten, omdat hij nogal hitsig was.
En misschien is het idd iets met zijn gebitje, misschien een kapotte kies.
Door Lieve 14
#565075
Ik heb zijn kiezen nagekeken en hij geeft geen kik en ik zie niks dus dat zal het niet zijn...ok ga de kvv proberen want er ligt nog wat in de vriezer ...we waren nu zoo goed op weg ik wind het zo erg :-[
Ben vooral bang dat zijn tanden nu niet meer schoon gaan zijn..nu waren ze fantastisch wit met die barf!

Met wat maal je de botten?nooit gedaan...
Bedankt hoor voor jullie tips lucht echt op

Lieve
Door Laura2004
#565079
Je kan met een vleesmolen botten van gevogelte malen, maar ik heb daar verder geen ervaring mee.
En het kan echt geen kwaad voor de tanden van je hond als hij een paar dagen geen botten eet ;)
Mijn hond is heel lang kieskeurig geweest, hij lustte alleen runderlappen en rundergehakt en als ik hem kip gaf dan weigerde hij soms 3 dagen zijn eten. Langzaamaan is hij alles gaan eten.
Is je hond verder gezond? Daarmee bedoel ik dus, is hij net zo aktief als anders, is hij niet suf. Als je kan uitsluiten dat hij ziek is. Zou ik gaan proberen vooral niet teveel nadruk te leggen op het eten. Dat deed ik ook, het was een heel drama om Kai eten te geven (dat drama maakte ik er van :-[) en op een gegeven moment heb ik besloten om hem zijn eten aan te bieden en weg te lopen en als hij na vijf minuten nog niet was begonnen dan haalde ik zijn bakje weg en dan kreeg hij het de volgende dag weer en de volgende dag weer hetzelfde.
Succes!!
Door Laura2004
#565080
La Demisa schreef: Is er gewoon niet iets aan de hand met hem? Hij heeft honger maar wil niet eten, DA misschien? Zeg maar iets?
Mijn hond wilde ook soms dagen niet eten, maar als hij brokjes kreeg bij de dsz dan at hij ze als een idioot op. Het kan ook gewoon kieskeurigheid zijn. Als de hond zich verder niet ziek gedraagt dan lijkt het mij gewoon kieskeurigheid.
Door 202Spots
#565108
Afbeelding

En dit is 'n hand molen

Wanneer je geen vleesmolen hebt, dan kan je proberen of ie 't wel eet wanneer je alle botjes met de hamer hebt platgeslagen...of anders met de knipschaar in hapklare stukken knippen.
Door hiram
#565155
als t mijn hond was en hij was lichamelijk perfect in orde dus ook geen gebitsproblemen zou ik ook f nagaan of er nix in zn omgeving is veranderd.
haal je het eten misschien bij een ander slager?? heeft het in de buurt van ander eten gelegen??
als er ECHT nix aan de hand is dan kreeg ie bij nix meer dan eet ie vanzelf wel een hond kan lang zonder eten zolang ie maar kan drinken.
op de manier dat je het beschrijft lijkt het alsof het tussen zn oren zit maar ik heb de situatie ook niet gezien dus misschien ligt het toch ergens anders aan.
Door 202Spots
#565161
geer schreef: Hihi, dat is voor meerdere interpretaties vatbaar ;D ;D ;D
Ja steek jij je vinger er maar in dan!! ;D
Je heb tenslotte toch al 'n tetanus shot!!! ;D

Moet ik er effe "vleesmolen die je met de hand moet draaien"van maken dan ??? ;)
(Die andere foto was 'n electriesie,daarom dacht ik dit is 'n handmolen 8))
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door