Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door *wendy*
#564726
Een paar vragen over tong :-[

De zoekfunctie heb ik ook al gebruikt, maar kon geen antwoord vinden op de vraag............is tong spiervlees of orgaanvlees?

Tevens wil ik weten welke tongen dan de "voorkeur" hebben.........lams, schaaps, runder, kalfs.......of maakt dat niets uit?

Het lijkt erop dat ik eindelijk adresjes hier begin te vinden dus vandaar dat ik ineens allemaal vragen heb. ;D
CB blijft vooralsnog even de hoofdvoeding......maar begin al BARF kriebels te krijgen ;D

Oja ......en betreft spiervlees........dat is beter van volwassen dieren toch?
Door Femke
#564728
pippy schreef: Een paar vragen over tong :-[

De zoekfunctie heb ik ook al gebruikt, maar kon geen antwoord vinden op de vraag............is tong spiervlees of orgaanvlees?

Tevens wil ik weten welke tongen dan de "voorkeur" hebben.........lams, schaaps, runder, kalfs.......of maakt dat niets uit?

Het lijkt erop dat ik eindelijk adresjes hier begin te vinden dus vandaar dat ik ineens allemaal vragen heb. ;D
CB blijft vooralsnog even de hoofdvoeding......maar begin al BARF kriebels te krijgen ;D

Oja ......en betreft spiervlees........dat is beter van volwassen dieren toch?

Tong is ondanks dat het een spier is toch orgaanvlees. Het zou mij persoonlijk niet uitmaken van welk dier, zou het al hartstikke mooi vinden als ik er één te pakken zou krijgen.

Ik denk dat je met je laatste opmerking bedoelt, dat er in bijv. kalfvlees niet zoveel voedingswaarde zit. Toch haal ik af en toe wel kalfskopvlees, voor een keertje maakt niet zoveel uit.
Door *wendy*
#564735
Femke schreef: Tong is ondanks dat het een spier is toch orgaanvlees. Het zou mij persoonlijk niet uitmaken van welk dier, zou het al hartstikke mooi vinden als ik er één te pakken zou krijgen.
Vanavond ga ik naar een slachter en vrijdagmiddag ook. Moet nog vragen of ze me ook aan tongen kunnen/willen helpen. Maar ik baal wel dat het toch onder orgaanvlees lijkt te vallen. Orgaanvlees te over n.l..

Bij de slachter waar ik vanavond naar toe moet ga ik een heel lam bietsen.....kijken of het lukt ;D
Hij moet deze week een paar lammeren slachten (hoge uitzondering) en hij heeft beloofd dat wat de mensen niet willen hij, iom met mij, aan mij probeert te slijten.
Maar ga wel zeggen dat ik aan 1 tong niets heb, want heb 2 honden ;D

Bij die van vrijdag heb ik eerst een soort testpakket besteld van 5 kg lamsribben met vlees, 5 lamspensen, 10 kg kalfsbotten met iets vlees. Als cadeau krijg ik dan nog lamsbotten met zeer weinig vlees voor noppes mee.
Maar hij gaat me zeker vaker zien ;)

Dit kon wel eens een "vruchtbaar" weekje worden voor de boysss ;D
Laatst gewijzigd door *wendy* op di 06 jun 2006, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#564841
1 complete rundertong is groot hoor hier bij de slachterij kost rundertong 7 euro de kilo
Door *wendy*
#565035
grrr keuringsdienst was nog niet langs geweest :-\ Heb nu 2 runderpensen meegenomen en ik heb 4 lamspensen gekregen (als goedmakertje).
De strotten enzo gooit hij voor me in de vriezer tot volgende week woensdag. Hopenlijk dan mijn kofferbak vol liggen. ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door