Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Audrina
#564575
Mijn oudste teef heeft pas een chlorellakuurtje gehad en fleurde tijdens die kuur weer helemaal op. Sinds we er weer mee gestopt zijn is ze meteen een stuk minder fleurig.

Nu staat er op de pot dat het een voedingssupplement is en ik neem aan dat je het dan ook voor langere tijd of permanent mag gebruiken, maar dat zal vast alleen voor normale doseringen gelden. Bij huisdieren staat een doseringen van 3 tabletjes per dag, tijdens het kuurtje gaf ik er 10 per dag (2 x 5).

Weet iemand of je voor langere periode zo'n hogere dosering chlorella aan je hond mag geven?
Door Lizzy
#564604
Ik vind 3 tabletjes niet veel. Zeker niet voor een wat grotere hond. Bij mijn weten mag je best hogere doseringen chlorella aan je hond geven. Maar omdat het vrij eiwitrijk is, wordt er gezegd dat het goed is om af en toe 1 of 2 weken te stoppen.

Je kunt natuurlijk NOG een kuurtje doen en dan over gaan op een onderhoudsdosering van bijv. 2 keer per dag 3 pilletjes (welke heb je? Die van Bloem of van Ron?).
Door Audrina
#564615
Ik heb ze van Bloem. En Tess is een hond van ca 30 kilo. Van Bloem zelf adviseerden ze toen om de dosering van 3 per dag niet te overschrijden, ook niet voor een kuurtje. Maar dat advies heb ik dus aan mijn laars gelapt nadat ik hier had gelezen dat je tijdens een kuurtje wel meer mocht geven.

Kan ook dat het vorige kuurtje net iets te kort was hoor, 2 weken.
Door Lizzy
#564643
Audrina schreef: Ik heb ze van Bloem. En Tess is een hond van ca 30 kilo. Van Bloem zelf adviseerden ze toen om de dosering van 3 per dag niet te overschrijden, ook niet voor een kuurtje. Maar dat advies heb ik dus aan mijn laars gelapt nadat ik hier had gelezen dat je tijdens een kuurtje wel meer mocht geven.

Kan ook dat het vorige kuurtje net iets te kort was hoor, 2 weken.
En hebben ze bij Bloem ook uitgelegd waarom je de dosering niet mag overschrijden?

Ik zou in ieder geval weer een nieuw kuurtje doen, van een week of 3.
Door Audrina
#564647
Lizzy schreef: En hebben ze bij Bloem ook uitgelegd waarom je de dosering niet mag overschrijden?

Ik zou in ieder geval weer een nieuw kuurtje doen, van een week of 3.
Vanwegde de eiwitten en Vit A, daarvan zou ze dan teveel binnenkrijgen volgens Bloem.

Ik ga vandaag meteen met een nieuw kuurtje beginnen. Zou ik dat evt kunnen combineren met spirulina of is het dan teveel van het goede?
Door Lizzy
#564649
Audrina schreef: Vanwegde de eiwitten en Vit A, daarvan zou ze dan teveel binnenkrijgen volgens Bloem.

Ik ga vandaag meteen met een nieuw kuurtje beginnen. Zou ik dat evt kunnen combineren met spirulina of is het dan teveel van het goede?
En voor een mens zit er niet teveel vitamine A en eiwit in? Ik vind het een beetje onzinnig, als ik eerlijk ben, het antwoord van Bloem. Ik zou absoluut niet aanraden om de dosering altijd te overschrijden, maar in mijn ogen kan de hoeveelheid vitamine A, en vooral beta-caroteen + eiwit geen kwaad. Zeker niet voor bepaalde tijd.
Door Audrina
#564657
Volgens hun viel Tess onder de kleine huisdieren ??? Ik vraag me af hoe je dat volgens hun dan zou moeten doen met een kat of een kleine hond. :-\ Het is natuurlijk wel een instelling die natuurprodukten maakt voor mensen, dus misschien dat ze van dieren niet zoveel weten?
Door Lizzy
#564667
Audrina schreef: Volgens hun viel Tess onder de kleine huisdieren ??? Ik vraag me af hoe je dat volgens hun dan zou moeten doen met een kat of een kleine hond. :-\ Het is natuurlijk wel een instelling die natuurprodukten maakt voor mensen, dus misschien dat ze van dieren niet zoveel weten?
Ja, ze noemen honden en katten standaard kleine huisdieren. En paarden grote.

Over de dosering van chlorella heeft iemand (volgens mij Nitus) eens een email naar Ron gestuurd (van chlorella-alg.com) en het volgende antwoord teruggekregen:

Mbt dosering, voor volwassenen (60-80 kilo) geldt dosering van 3-5 gram dus ik zou voor een dier gewoon het gewicht omrekenen. Het schepje bevat ongeveer 0,75-1 gram poeder.

60 kilo = 4 gram = 4 schepjes
30 kilo = 2 gram = 2 schepjes
20 kilo = 1,5 gram = 1,5 schepje

Nou heb ik de pillen net even staan wegen op mijn brievenweegschaaltje en ik kom op 10 pillen van Bloem als zijnde 2 gram. En bij de pillen van Ron op 8 pillen. Maar 2 schepjes poeder is op mijn weegschaaltje 1 gram. Dus echt vatten doe ik het allemaal niet...

Ik ga Ron wel even een mailtje sturen!
Door Audrina
#564693
Lizzy schreef: Ik ga Ron wel even een mailtje sturen!
Bedankt alvast. ;)

Qua inhoud zit er nog ca een kwart in dat potje met tabletjes, dus ik moet toch nieuwe bestellen en dan bestel ik wel meteen dat poeder bij Ron. Hoef ik ook niet meer te klooien met tabletjes.
Door Lizzy
#564750
Ik heb een email van Ron ontvangen. Hij vindt het vast niet erg (hoop ik) als ik hem even quote. Ben het helemaal met hem eens trouwens.

"Lizzy, chlorella bevat geen vitamine A maar beta-caroteen (pro vitamine A) dat je lichaam naar gelang kan omzetten in Vitamine A. Verder zit in alles eiwit en praten bij chlorella om de halve hoeveelheid. Een ei bevat bijv. al snel 15-20 gram eiwit. 2 schepjes chlorella (1.5 - 2gram) maar 0.75 tot 1 gram dan dus bijna niets.

Verder is plantaardig eiwit altijd beter dan dierlijk eiwitten (note Lizzy: behalve voor de hond).

Mensen moeten juist groene groentes eten en minder dierlijke eiwitten. Dierlijke eiwitten vermindering ook opname van calcium.

Begrijp goed dat mensen maar 2-3 gram per dag nemen terwijl je bij groene groente al gauw 150-250 gram neemt. Snap je het overtrokken verhaal?

Onze tabletten zijn .25 gram dus voor de hond kun je dan bijv 3-4 pillen nemen.

Wel raar dat Bloem dit zegt. Ik maak me drukker om de herkomst van chlorella, bij ons zijn we daar heel duidelijk over, Korea en Japan.

Dus als je bang voor eiwit bent dan moet je eens kijken hoeveel eiwit er in in zuivel, kip, vis en vlees zitten.....

Groetjes, Ron"
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door