Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door veronique
#56191
Hallo,
Na deze site te hebben ontdekt en hier dus al uren gelezen te hebben, wil ik overstappen naar versvoer.
Omdat hier in Belgie alleen "duck" te verkrijgen is, zal het dus duck worden.Nu heb ik net nog wat kilo's brokken staan, maar wil niet wachten met versvoer tot deze op zijn. Dus is mijn vraag of het kwaad kan dat ik mijn hond 's morgens nog brokken geef en dan 's avonds versvoer (tot de brokjes op zijn).
Door Lupa
#56194
als 8 uur tussen brokken en vlees zit is er geen probleem.
Maar waarom geef je de brokken gewoon niet weg/bv aan een dierenasiel?
welkom trouwens ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#56238
Hoi Veronique ,
Leuk dat je er bent :D

Het kan inderdaad geen kwaad als je het 1 s'morgens het 1 en s'avonds het ander geeft,maar de optie van Lua spreekt mij het meeste aan,doneren aan een dierenasiel ;D
Door Truus
#56286
Hoi Veronique.
Welkom hier en veel succes met het oversstappen naar versvoer en je kunt hier alles vragen hoor.
Wedden dat ze het geweldig vinden ;)
Door billie
#56406
hoi veronique er gaat een wereld voor je open als je al deze onderwerpen af gaat neuzen,
heerlijk al die info.

gisteren had ik het met een vriendin over billie en carnibest
zij vroeg zich af of je enkele dagen brokken mag geven en ook enkele dagen vers???
(waarschijnlijk voor de kosten maar daar bemoei ik me niet mee)
maar zo te lezen moet dat geen probleem zijn???????

ik wist het niet zeker heb nooit brokken gegeven dus ik heb beloofd het hier even na te kijken

dit dan wel over de vraag van veronique heen, maar ik wil het voor de zekerheid toch even vragen.

groetjes
van babs en bill
Door Twister
#56416
Hoi Veronique! Welkom op het forum. En net zoals de anderen het al zeiden, het is geen enkel probleem om brokken en vlees te geven, zolang er maar acht uur zit tussen de verschillende maaltijden.

@Billy: Nee hoor, is dus geen enkel probleem om brokkendagen en versvleesdagen af te wisselen ;)
Door veronique
#56422
Hallo,
Sylvia, bedankt want dankzij jou, ben ik hier terechtgekomen. En ik vind het héél interessant.
Bedankt allen voor de tip, had er nog niet aangedacht om de brokken aan het asiel te geven. (zijn wel puppybrokken, maar dat zullen ze ook wel kunnen gebruiken zeker.)
Wat mijn hondje betreft : Ik had haar gisteren een klein stukje vers gegeven (om eens te proeven hé). Laat ze deze morgen haar brokken toch wel staan zeker. Haar keuze is blijkbaar gemaakt. Telkens als ik nu de keuken inga, staat ze aan de koelkast.
Nog een vraagje :Honden die "vers" eten worden toch geen bedelaars als je zelf aan tafel zit. Hoe lossen jullie dat op. Tot nu toe doet mijn hondje dat niet, maar je weet nooit
Door sharpie
#56447
Nog een vraagje :Honden die "vers" eten worden toch geen bedelaars als je zelf aan tafel zit. Hoe lossen jullie dat op. Tot nu toe doet mijn hondje dat niet, maar je weet nooit
Nee hoor, niet perse ;)
Maar als het toch gebeurt, zou ik ze gewoon negeren of wegsturen ;D

Wat leuk dat jouw hond nu ook vers krijgt en dat zij duidelijk meteen haar keus heeft gemaakt ;)
nu gaat ze vast nog meer van je houden ;D
Door Lupa
#56461
bedelen is een kwestie van verkeerde opvoeding.
Als ik aan het eten ben mogen ze niet eens bij me in de buurt komen >:( ;D
Door Truus
#56575
Hoi Veronique, leuk he dat ze zo reageren als je over gaat op vers. Likt ze bij jou ook de bodum eruit ;D
Hier staan ze ook gelijk klaar als ik de bakken aan het vullen ben. Schooien als wij aan het eten zijn doen ze niet. Maar dan liggen ze ook met een volle maag op de bank na te genieten ;)
Succes en groetjes Truus.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#56580
Hier bedelen ze alleen bij mijn man....dat is zijn eigen schuld daar hij wel eens wat weg geeft.Als ik ga eten komen ze geen eens kijken 8)

Ik denk alleen als je de duck zelf op je bordje legt dat ze dan wel komen ;D
Door veronique
#57844
Bedankt van jullie reacties.
Ons Vita vindt "duck" dus héérlijk.
Hoe lang moet ik wachten om haar een botje te geven?
Ze moet eerst nog een beetje wennen aan versvoer hé.
(Ik ben al aan het rondzien waar ik gepaste eetbare botten kan verkrijgen)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#57862
Ik zou Vita inderdaad eerst goed laten wennen aan het verse voer en pas over en tijdje gaan proberen met wat botten.Lees dan eerst het botten document in de bibliotheek en als je dan nog vragen hebt stel ze gerust.
Ik heb de foto van Vita op de wandelsite gezet dan kunnen we haar groter bewonderen,met de vieze pootjes ;D ;D ;D

Afbeelding

dit is de link waar mee je de foto in je profiel kunt plaatsen http://members.lycos.nl/sylviavanderkle ... g/Vita.jpg
Door Yorick
#57942
Hoi Veronique,


Welkom hier! Maak je klaar voor een echte informatietornado! Iedereen is erg behulpzaam!

Ik geef mijn honden sinds kort ook Duck en binnenkort carnibest en heb de brokken aan het asiel gegeven. Carnibest is dus ook in België te verkrijgen, dat komen ze thuisbrengen. Als je natuurlijk tevreden bent over Duck dan zit je goed! er word eerst aangeraden enkele weken vers te geven alvorens aan de botjes te beginnen. Het bottendocument in de bibliotheek is een echte aanrader! Kippennekken en vleugels zijn de beste botten voor de beginners, wel erop letten dat je (trouwens héél mooie pup ;) ) er goed op kauwd en niet in zijn geheel probeert in te slikken (zie bottendocument)

Nog heel veel plezier hier!
Door veronique
#58108
Sylvia, bedankt hoor, is inderdaad wel leuker met een wat grotere foto. Nu zie je goed haar vuile pootjes. Vita had juist in de tuin een flinke put gegraven. :o
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door