Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Miekie
#564556
Mijn honden krijgen sinds een paar weken volledig Barf(hiervoor Smuldier en Barf)en vorige week had Vayu ineens allemaal bulten op haar snuit en lippen,sommige van wel 1,5 cm!We dachten aan muggebulten omdat ze dit 's nacht gekregen had.In de loop v/d dag trokken de bulten weg.Dit herhaalde zich enkele dagen.Ze heeft 1 bult opengekrabd,dat is nu aan het genezen en sindsdien geen bulten meer.Nu heeft Jonas gister ineens al die bulten op z'n snuit.Ook bij hem trokken ze in de loop v/d dag weg,maar vanmorgen zat hij er weer helemaal onder!Zijn dit ontgiftingsbulten(hij heeft ook erg natte ogen sinds een week)of voedselallergie?Ik heb genoteerd wat ze gegeten hebben maar er lijkt geen verband te zijn met het eten.
Iemand een idee? ???
Door Femke
#564563
Miekie schreef: Mijn honden krijgen sinds een paar weken volledig Barf(hiervoor Smuldier en Barf)en vorige week had Vayu ineens allemaal bulten op haar snuit en lippen,sommige van wel 1,5 cm!We dachten aan muggebulten omdat ze dit 's nacht gekregen had.In de loop v/d dag trokken de bulten weg.Dit herhaalde zich enkele dagen.Ze heeft 1 bult opengekrabd,dat is nu aan het genezen en sindsdien geen bulten meer.Nu heeft Jonas gister ineens al die bulten op z'n snuit.Ook bij hem trokken ze in de loop v/d dag weg,maar vanmorgen zat hij er weer helemaal onder!Zijn dit ontgiftingsbulten(hij heeft ook erg natte ogen sinds een week)of voedselallergie?Ik heb genoteerd wat ze gegeten hebben maar er lijkt geen verband te zijn met het eten.
Iemand een idee? ???
ik denk eerder aan een allergische reactie door óf een insectenbeet óf door iets in het hoge gras ofzo.

Sunday heeft dat nu al een paar keer keer gehad, de eerste keer schrok ik me het apenzuur. Dat was vooral na rennen door heel hoog gras.
Gebruikersavatar
Door Miekie
#564572
Elise schreef: Misschien heb je iets aan dit topic:

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=23039



thanx,'t ziet er inderdaad net zo uit als bij Spike,maar mijn honden hebben het alleen op hun kop,ze lijken er niet veel last van te hebben,wel tiepies dat ze't alleen na de nacht hebben!
Laatst gewijzigd door Miekie op di 06 jun 2006, 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Miekie
#564578
waar kan ik Apis melifica halen?Is dat ook van VSM?
Laatst gewijzigd door Miekie op di 06 jun 2006, 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Elise
#564579
Miekie schreef: thanx,'t ziet er inderdaad net zo uit als bij Spike,maar mijn honden hebben het alleen op hun kop,ze lijken er niet veel last van te hebben,wel tiepies dat ze't alleen na de nacht hebben!
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... #msg334053

Dit is misschien ook nog handige topic om te lezen ;)
Het schijnt vaker 's avonds op te komen en dan 's nachts te blijven bestaan, om 's ochtends dan weer te verdwijnen.
Gelukkig hebben je honden er niet veel last van :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door