Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#561955
Hallo,
ff een vraagje: mijn hond zit op kvv sinds niet al te lang, en wij gaan morgen weg voor een lang weekend. We zullen op een camping in Frankrijk verblijven maar hebben geen koelkast (wel een gewone koelbox). Mijn vraag is: hoe lang zou je de kvv in de koelbox kunnen bewaren? Zijn er nog alternatieven?
Het is de eerste keer dat wij weggaan zinds hij op vers staat dus het is allemaal nieuw voor mij. Alle tips zijn welkom!! ;)
Laatst gewijzigd door Ornella op ma 05 jun 2006, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
#561976
Ik ga er even vanuit dat je vrijdags weggaat en 's maandags terug komt?
Vervolgens ga ik ervanuit dat je 2x per dag voert.

Dan voer je dus vrijdagochtend nog thuis (ga ik vanuit he !).
Dan kun je voor vrijdag avond de KVV los meenemen....'s ochtends uit de vriezer halen, in een zak doen en dan de kofferbak in. Is het mooi ondooit wanneer je aankomt.

Als je dan in de koelbox MET koelelementen het voer voor zaterdag doet en zondagochtend.
Dan zou je alleen iets moeten verzinnen voor zondagavond en maandagochtend. Er vanuit gaand dat je dan maandagavond weer thuisvoert.

Nu weet ik natuurlijk niet hoe warm het is daar. Maar volgens mij kun je igg voor de complete zaterdag wel KVV meenemen MITS je natuurlijk koelelementen (of aansluiten op de autoaansteker) meeneemt.
#562049
Ik neem ook altijd wat porties carnibest mee in de koelbox. Ik pak ze, diepgevroren uiteraard, eerst in in een dikke laag aluminiumfolie en dan weer samen in een diepvrieszak. Dat gaat dan in de koelbox.

Zo blijft je KVV zeker 3 dagen goed hoor. Het ontdooit natuurlijk wel, maar het blijft goed koud. De 4e dag kan je dan een half kippie of wat poten / vleugels geven. Of lamshart, of runderhart, da's makkelijk te krijgen in la France ;)
#562068
Zelf zou ik absoluut geen brokken geven,is een hele andere vertering...stel dat je hond gigantisch aan de slinger gaat en die kans is vrij aanwezig....gewoon een kip of ander vlees in de supermarkt kopen als je door je kvv heen bent.
#562236
Dankjewel allemaal voor de tips!
pippy: je zat helemaal goed met je aannames ;D
Het gaat idd om vrijdagavond, twee volle dagen en maandagochtend. Ik zal de tips volgen van het inpakken en heel veel koelelementen erbij doen. Ik ga morgenochtend ook kijken voor zo'n koelbox die je aan de sigarettenaansteker kan aansluiten, zo weet ik zeker dat ik ze koeler kan bewaren. O de camping schijnt een winkeltje te zijn maar of ze daar vlees hebben weet ik niet, wij zitten ook vlakbij een winkelcentrum, maar ik weet niet of die nog open is op zondag of maandag (maandag is ook een feestdag).
Desnoods kan hij maandaochten ook even vasten en maandagavond dan gewoon eten.
Nogmaals bedankt!!!
#564170
Hallo allemaal,
wij zijn net terug, en de ervaring met de koelbox ging prima!
Ik had zo'n koelbox voor in de aansteker an de auto, maar die ook met stroom kon. De kvv ingepakt in aluminiumfolie (twee zakken samen), de koelelementen in de koelbox gedaan boven en onder de kvv. Het resultaat: de kvv is bevroren gebleven voor drie dagen!!! :o
De eerste dag heb ik zelf moeten ontdooien, de tweede dag heb ik hem eruit moeten halen 's morgens anders was ie echt goed bevroren gebleven.
Prima ervaring dus!!! ;D
#564304
[quote="Ornella"]
Hallo allemaal,
wij zijn net terug, en de ervaring met de koelbox ging prima!
Ik had zo'n koelbox voor in de aansteker an de auto, maar die ook met stroom kon. De kvv ingepakt in aluminiumfolie (twee zakken samen), de koelelementen in de koelbox gedaan boven en onder de kvv. Het resultaat: de kvv is bevroren gebleven voor drie dagen!!! :o
De eerste dag heb ik zelf moeten ontdooien, de tweede dag heb ik hem eruit moeten halen 's morgens anders was ie echt goed bevroren gebleven.
Prima ervaring dus!!! ;D
[/quote]
Super :D. In krantenpapier wikkelen wil ook wel helpen. Hoe was je weekend?
#564549
Mijn weekend was geweldig!!!! Het was een internationale meeting van vrienden van de newfoundlander: drie dagen lang, 220 newfies ingeschreven, heb ik gekeken naar werkende honden, heb zelf een demo in het water gegeven samen met andere mensen, heb heleboel mensen ontmoet en gesproken in alle talen! Echt super!!!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door