Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#563963
Sunday heeft al een hele tijd een wratje op zijn oorschelp. Ik heb er nooit zoveel aandacht aan besteed, want hij heeft wel meer wratjes.

Gister ging ik echter specicare in de oren doen, voel ik ineens dat die wrat enorm gegroeid is! Ik schrok er gewoon van.
Het is een rond, keihard knikkertje. Behoorlijk dikker dan de dikte van de oorflap zelf, daarom voelt het heel raar aan.
De huid eromheen is wat rood.

hier zijn wat foto's te vinden:

http://femke.fotopic.net/c981441.html

Is dit nog steeds een 'wratje' of moet ik toch maar even naar de da voor een biopt?
Laatst gewijzigd door Femke op zo 18 jun 2006, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
#563982
Tof heeft ze ook, soms zijn ze zwart.......ik heb het een keertje aan de DA gevraagd, die zei......wratten, gaan vanzelf weer weg.
ik denk de hele tijd dat het een teek is, die zwarte dan, draai ik eraan, begint Tof te piepen :-[
#564024
zoals ik kan zien op de foto's, zou ik toch ff langs Da gaan.
Zulke bollen vertrouw ik nooit.
Chasey had er ook zo een, bleek flinke en snel groeiende vetbult ( mee-eter/puist) te zijn, maar de da dacht eerst ook wat anders.
#564185
Sanyo schreef: Is het geen talgbult?
Sanne heeft ook wel eens van die bultjes, voor zover ik het op de foto kan zien, en die kan ik uitdrukken.
ja het lijkt wel op een talgbult, maar meestal is er dan toch een zwakke plek in die bult te zien?

Ik weet nog dat ik me een tijdje enorm zenuwachtig heb lopen maken over zo'n soort bultje op Sunday z'n schouder. Daar zag ik een lichtere verkleuring in. Net toen ik zenuwachig genoeg was om naar de DA te gaan kwam er een bol talg uit doen ik er op drukte.

Hier zie ik niet zo'n zwakke plek, en hij staat aardig onder spanning (tenminste, ik ga ervan uit dat daarom de huid eromheen rood verkleurd is)
#564379
boy heeft er een poos geleden 1 naast zijn anus gehad ,
het groeide heel erg langzaam , maar na een jaar heb ik het toch weg laten halen
moest er steeds maar naar kijken
en mijn d.a vond het toch ook maar beter het ff te verwijderen
#564401
Bedankt Dory :-*he he, eindelijk kan ik ze zien ;D.
Zo'n bultje heeft Mila ook in haar nek, het wordt niet groter en zit er al een tijdje. Ik vergeet telkens om er naar te laten kijken, dacht eerst dat het van een teek kwam :-\ Wat ga jij doen Femke?
#564474
Truus schreef: Bedankt Dory :-*he he, eindelijk kan ik ze zien ;D.
Zo'n bultje heeft Mila ook in haar nek, het wordt niet groter en zit er al een tijdje. Ik vergeet telkens om er naar te laten kijken, dacht eerst dat het van een teek kwam :-\ Wat ga jij doen Femke?
Tsja. Goede vraag.
Ik heb gelukkig een DA die niet meteen met zalfje dit en smeerseltje dat aan komt zetten. Denk dat ik toch even heen ga. Misschien staat Sunday het wel toe als ze zonder narcose een biopt wil maken, dan weet ik het tenminste zeker.

Zal voor jou nog even een foto 'groot' neerzetten, dan haal ik die morgen wel weer weg
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door