Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sanyo
#563310
Sanne heeft een nagel gebroken. Ik zag opgedroogd bloed aan haar voorpoot zitten en nu blijkt dat haar nagel overdwars doormidden in gebroken, door het leven.
Ik heb geen idee waneer en hoe het is gebeurd, ik heb niets aan haar gemerkt, hoewel het best een pieperd is.

Het loszittende deel heb ik met kippenvel op mijn rug eraf gehaald. Dat deed erg zeer want ze had een trillend pootje, maar liet het heel lief toe. Bloeden deed het al niet meer.

Kan het verder zo zelf genezen, of moet ik het nog schoonhouden in een Betadine badje ofzo?
Laatst gewijzigd door Sanyo op za 03 jun 2006, 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Cathelijn
#563314
aj, vervelend zeg! Nagels kunnen behoorlijk bloeden, dus het lijkt mij een goed teken dat dat is gestopt.
Verder kan ik je niet helpen. Een knuffel voor Sanne :-*
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#563319
Wodka heeft ook een keer een nagel afgescheurd tot in het leven. Veel bloed inderdaad...
Ik heb de nagel verwijderd, schoongemaakt en daarna niets meer mee gedaan. Het is vanzelf beter geworden en nu zit er gewoon weer een prachtige nieuwe nagel aan haar teen.
Door Lil
#563755
Gaat vanzelf weer over. Het is wel goed dat je het loszittende gedeelte eraf hebt gehaald (vind het hier ook erg als je dan in het leven moet knippen, het doet mij meer pijn dan de hond ;)) Als het vies is even baden, maar mijn ervaring is niet al te veel baden, dan weekt het weer en kan het eventueel weer even gaan bloeden.
Gebruikersavatar
Door pike
#563808
wanneer het netjes opdroogt en droog blijft zou ik het alleen maar in de gaten houden. Als het echter werkt, of gaat werken, dus vochtig is, zou ik hem in een lauw badje doen, geen soda, maar biotex (groen). 10 minuten. 3x daags. Daarna goed droogdeppen.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#564173
Ik heb zaterdag haar pootje een tijdje laten weken in een betadinebadje, omdat de nagel (wit) helemaal paarsachtig ging doorschijnen.
Daarna later op de dag nog een paar keer betadine er op gedruppeld.
Gisteren zag het er weer normaal uit wat betreft de kleur. En vandaag heeft ze zelfs behendigheid gelopen, nergens last van!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door