Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Jojo
#557254
Hoihoi!
Mn pupje is een verschrikkelijke vreetschuur die de hele dag wel wil eten.
Ze is nu 10 weken en weegt rond de 2,7 kilo. Ik gaf haar vanaf dat ze bij ons was 4 keer per dag carnibest maar ben sinds gister overgegaan op 3 keer per dag en dan dus een wat grotere portie in een keer. Met om de 4 uur een beetje vlees krijgt het denk ik ook niet de kans om optimaal te verteren, of wel?! De ontlasting blijft maar wat klei-achtig namelijk. Maar omdat ze nog zo heel klein is, hoeveel is ongeveer het max dat ze in een keer kan/mag hebben?! Ik geef nu dan sochtends 70 gram, smiddags 60 gram en savonds weer 70 gram. Maar na die 70 gram is ze ook echt kogeltje rond, ze lijkt dan wel op knappen te staan :o
Gebruikersavatar
Door sylvia
#557317
Met pups heb je toch dat ze na de maaltijd vaak kogelrond ogen dus daar zou ik me niet druk om maken ik denk ook wel dat je naar 3 keer voeren per dag kunt maar dat moet je gewoon even aankijken.
Door Hanny
#557932
Ik heb geen idee, hoeveel je een pup maximaal in één keer voeren zou kunnen geven? Ik doe dat nooit. Ze hebben toch altijd honger.
Als je drie keer per dag voert kan er toch wel een hele tijd tussen zitten, eerste keer 8 uur 's morgens en de laatste keer 9 uur 's avonds. Daar zitten heel wat uurtjes tussen.
Het zou zo moeten zijn, dat je pup gewoon netjes poept en dus geen klei achtige massa.
Bij wormen, tandenwisselen (nog niet) te veel drukte en te weinig rust, zou de ontlasting wat dunner kunnen zijn, maar liever niet. Moet dus gewoon goed zijn.
Succes met piekeren,

Hanny
Door Ine
#563271
[quote="Jojo"]
Hoihoi!
Mn pupje is een verschrikkelijke vreetschuur die de hele dag wel wil eten.
Ze is nu 10 weken en weegt rond de 2,7 kilo. Ik gaf haar vanaf dat ze bij ons was 4 keer per dag carnibest maar ben sinds gister overgegaan op 3 keer per dag en dan dus een wat grotere portie in een keer. Met om de 4 uur een beetje vlees krijgt het denk ik ook niet de kans om optimaal te verteren, of wel?! De ontlasting blijft maar wat klei-achtig namelijk. Maar omdat ze nog zo heel klein is, hoeveel is ongeveer het max dat ze in een keer kan/mag hebben?! Ik geef nu dan sochtends 70 gram, smiddags 60 gram en savonds weer 70 gram. Maar na die 70 gram is ze ook echt kogeltje rond, ze lijkt dan wel op knappen te staan :o
[/quote]

Je pup is 2.7 kilo. dan mag je dagelijks zo'n 140 gram geven. Ok, voor elke pup kan dat anders zijn, maar dit is een richtlijn. Als je teveel geeft, kan de ontlasting dunner worden.
Misschien geef je dus teveel (2x70+1x60=200).
Heb zelf ook de ervaring gehad met mijn pup, zij kreeg dunnere ontlasting, dus ben ik het netjes gaan wegen. Ze kreeg dus ook teveel. Nu is het mooi afgepast en gaat het prima, mooie stevige drolletjes. ;)
Richtlijn is: 50 gram per kilo lichaamsgewicht.
Regelmatig wegen en je zult dan steeds ietsje meer mogen geven.
Door Ine
#563273
[quote="202spots"]
Volgens mij mag 'n pup van 10-11 weken, toch best nog 4 keer per dag eten?

[/quote]

Ja, dat mag, maar 3 keer is niet echt een probleem.
Zelf geef ik tot 10 weken 4x, dan tot een maand of 6/7 3x en tot zeker 15 maanden 2x.
Door Jojo
#563700
[quote="Ine"]
Je pup is 2.7 kilo. dan mag je dagelijks zo'n 140 gram geven. Ok, voor elke pup kan dat anders zijn, maar dit is een richtlijn. Als je teveel geeft, kan de ontlasting dunner worden.
Misschien geef je dus teveel (2x70+1x60=200).
Heb zelf ook de ervaring gehad met mijn pup, zij kreeg dunnere ontlasting, dus ben ik het netjes gaan wegen. Ze kreeg dus ook teveel. Nu is het mooi afgepast en gaat het prima, mooie stevige drolletjes. ;)
Richtlijn is: 50 gram per kilo lichaamsgewicht.
Regelmatig wegen en je zult dan steeds ietsje meer mogen geven.
[/quote]
Ik ben begonnen volgens die richtlijnen, maar daarop werd ze in rap tempo te mager :-\ Ik geef haar nu inmiddels 3x 75 gram (225 gram) en nog is ze niet echt vol, ja, na de maaltijd, dan ziet ze er goed uit, maar 's ochtends is ze best mager... Ze verbruikt kennelijk erg veel, wat wil je ook met al dat gestoei! Ik zal haar binnenkort weer proberen te wegen, maar ik zie zo wel dat ze goed groeit iig! De drolletjes zijn soms perfect, soms niet helemaal, maar dan is het altijd het laatste restje wat slapper is, het begin, de grootste keutel zeg maar :P is altijd mooi :D Maar dat zie ik bij Joey eigenlijk ook vaak, begin hard, laatste toefje wat zachter ::)
Door Jojo
#563703
[quote="202spots"]
Volgens mij mag 'n pup van 10-11 weken, toch best nog 4 keer per dag eten?

[/quote]
Ik had dus het idee dat ze met steeds zo'n klein beetje nooit tevreden was en steeds hongerig bleef :-\ Vandaar dus dat ik gekozen heb voor 3 keer een volle maag ipv 4 keer net niet ;)
Door Nelly
#563715
Nu weet ik natuurlijk niet wat jij te mager vind, maar ik ben van mening dat je een pup beter een beetje schraal kunt houden. En als je 's morgens de ribbetjes een beetje ziet, is dat helemaal niet zo erg. Beter dan een kogelronde pup, die belast z'n pootjes alleen maar veel te veel.
Door Jojo
#563742
[quote="Nelly"]
Nu weet ik natuurlijk niet wat jij te mager vind, maar ik ben van mening dat je een pup beter een beetje schraal kunt houden. En als je 's morgens de ribbetjes een beetje ziet, is dat helemaal niet zo erg. Beter dan een kogelronde pup, die belast z'n pootjes alleen maar veel te veel.
[/quote]
Ik deel die mening absoluut, een dikke pup is een dikke volwassenhond zeggen ze ook wel eens. Houd ze ook liever 'schraal' maar Zusje werd echt botterig ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door