Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#560821
Mn pupje heeft al vanaf dat ik haar heb (nu een 2 weken) haar rechter ooghoekje wat geirriteerd lijkt het. Het is zowieso een wat bijzonder oogje om te zien, het randje van dat vlies (3e ooglid?) is niet zwart gepigmenteerd zoals het hoort, maar wit. Het weefsel helemaal in het hoekje is de ene keer wat roder of rozer dan de andere keer. Van de da had ik druppels gekregen, HELGRITIN (?) om 3 dagen lang 2 maal daags een drupje te doen (lekker duur flesje voor die 6 druppels die ik er van nodig heb ::)) Maar na de 3 dagen is het dus nog niet weg. Ze lijkt er verder geen last van te hebben, maar het lijkt me niet helemaal zoals het hoort.
Kan ik zonder meer gewoon similasan of oculoheel gaan druppelen denken jullie, om te kijken of het daarmee wel weg trekt?!
En hoe zit dat met cherry-eye, is dit misschien een soort van voorbode daarvan, het komt nl. nogal eens voor bij dit ras, of heeft dat daar niets mee van doen?!
Door 202Spots
#560859
Jojo schreef: En hoe zit dat met cherry-eye, is dit misschien een soort van voorbode daarvan, het komt nl. nogal eens voor bij dit ras, of heeft dat daar niets mee van doen?!
Cherry eye heeft dus i.d.d. met het derde ooglid te maken...of het ook zo bij je pupper is weet ik niet..

Wanneer het WEL cherry eye is,dan moet je niet te lang wachten en moet het met 'n operatie vastgezet worden.
http://www.peteducation.com/article.cfm ... icleid=409
http://www.veterinaryvision.com/public_ ... rryeye.htm
Door Wil
#563171
http://www.canecorsonancy.nl/cherryeye.htm

hier staat ook hoe en wat,

Missy heeft het ook gehad toen ze ongeveer 3 mnd was. uiteindelijk werd ze pas weer 2 mnd later geopereerd omdat ik eerst van mij da druppels kreeg en toen moest wachten voor een afspraak bij de oogarts en toen van haar weer een dag of tien oogdruppels heb moeten geven maar omdat het niet beter werd is besloten om te opereren. Bij Missy is het vast gezet Dat is nu ruim 4 jaar geleden en ze heeft er nooit meer last van gehad en je ziet er ook niks van.

Wil
Door Jojo
#563175
Afbeelding
Het gaat om het rechter oogje, voor jullie nu links ;)
Als eerst valt op dat het randje niet zwart gepigmenteerd is als bij het andere oog. Misschien ook daardoor valt het roze weefsel in het ooghoekje meer op, mar soms ziet dat er best geiriteerd en wat 'dikkig' uit....
Door Hanny
#563195
Is het geen goed idee om deze vraag bij de fokker van je hond te stellen?
Hier is veel kennis, maar waarom niet de vraag gesteld bij de fokker, volgens mij hoort zoiets daar en als er geen bruikbaar antwoord komt, dan pas elders.
Als je hond al wat ouder is, vind ik het wat anders, maar deze komt net bij de fokker vandaan.

Hanny
Door Wil
#563585
Ik kan het niet zien hoor maar is het niet mogelijk dat er 1 of 2 haartjes naar binnen gekruld zitten? dat irriteert ook best wel.

Dat had Missy nl ook toen ze bij de fokker vandaan kwam. De fokker had het me overigens wel verteld toen ik haar ging halen.
(ik kon op haar kosten een evt operatie uit laten voeren. wat niet nodig bleek te zijn want mijn da heeft het onderste ooglid toen met 2 hechtinkjes vastgezet en na 1 week zat het goed - het is ook nooit meer terug gekomen (was trouwens wel het andere oog dan waar het cherry eye zat.)

Maar zoals Hanny al zei is misschien een goed idee om de fokker er naar te vragen
Door Jojo
#563689
Ik heb het ook aan de fokker gevraagd ;)
Zij kan het natuurlijk ook niet zien zo, maar heeft me uitgelegd dat dat witte randje een ongepigmenteerd bindvliesje is. Dat het ooghoekje soms wat roder is kan ook komen omdat alles wat licht van kleur is nou eenmaal eerder kleur toont dan als het zwart is. Ze denkt niet dat ik me druk hoef te maken om cherryeye en dat het wel bijtrekt. Ze vertelde ook dat ze zelf ooit eens een pup had gehaald uit het buitenland (geen fam. van mijn pup), dat die wel een bloedhond leek soms zo rood in de ooghoekjes en dat dat niet weg ging met druppels maar naar verloop van tijd wel weggetrokken is...
Nouja, volgende week moet ik toch met haar naar de da voor een enting, dan zal ik hem vragen eens goed te kijken naar de wimpertjes en misschien even een testje met het oogje te doen (met gekleurde druppels of zo'n ph strookje) om problemen uit te sluiten. Dan laat ik het maar zo en kijk of het vanzelf weg gaat ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door