Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Femke
#563357
Sinds een tijdje Barfen we meer en meer met de honden, nu zeker 5 dagen per week.

Voorheen was het fulltime CB met af en toe barfhap in het weekend. Ik merkte toen dat het bij Sunday af en toe niet goed viel, maar ik dacht dat dat kwam omdat hij niet zo vaak barfte.

Vanaf eind april zitten we op die ca. 5 keer per week BARF maar het valt Sunday nog steeds niet altijd goed.

Gisteren hebben ze kipkarkassen gegeten, en geitenvlees (spiervlees).
Een uurtje na de maaltijd begint Sunday te hijgen en te 'steunen'. Dan maakt hij een geluidje door zijn neus, nog net geen kreun maar het is duidelijk te horen dat hij niet lekker is.
Soms heeft hij een harde buik, maar gisteravond weer niet.
Vlak voor we naar bed gingen heb ik hem een lepel koudgeslingerde honing gegeven waar ik een capsule probitica in gestrooid had.

Toen we op bed lagen kwam Sunday steeds weer uit zijn mand. Hij hijgde en was duidelijk niet lekker. Ik heb hem 2 okugest gegeven en daarna heb ik hem niet meer gehoord.

Wat kan dit nou zijn? Hij spuugt niet, is niet misselijk, de volgende dag is zijn ontlasting ook oké.
Ik kan gewoon niet bedenken wat hier nou de oorzaak van is. Sunday eet ook al een paar jaar rauw, en ook botten en karkassen enzo is niet nieuw meer voor hem.
Door Lizzy
#563405
Vreemd....

Kan het komen dat je vleessoorten geeft die Sunday niet binnen krijgt met versvlees, die hij niet goed verdraagt?

Of heb je eerder het idee dat hij gemalen voer gewoon beter verdraagt als ongemalen voer?

Bij BARF moet de maag meer werk verrichten als bij gemalen vlees. Het is misschien mogelijk dat Sunday moeite heeft of moet wennen aan ongemalen voer... En zo te horen heeft hij wel pijn in z'n buik....

Heb je een vleesmolentje? Wat gebeurd er als je al zijn BARF voer maalt? Reageert hij dan nog met buikpijn, dan denk ik dat het de ingredienten zijn. Heeft hij dan geen buikpijn, dan denk ik dat het het ongemalen voer is dat hem niet goed bekomt.
Door Femke
#563417
Lizzy schreef: Vreemd....

Kan het komen dat je vleessoorten geeft die Sunday niet binnen krijgt met versvlees, die hij niet goed verdraagt?

Of heb je eerder het idee dat hij gemalen voer gewoon beter verdraagt als ongemalen voer?

Bij BARF moet de maag meer werk verrichten als bij gemalen vlees. Het is misschien mogelijk dat Sunday moeite heeft of moet wennen aan ongemalen voer... En zo te horen heeft hij wel pijn in z'n buik....

Heb je een vleesmolentje? Wat gebeurd er als je al zijn BARF voer maalt? Reageert hij dan nog met buikpijn, dan denk ik dat het de ingredienten zijn. Heeft hij dan geen buikpijn, dan denk ik dat het het ongemalen voer is dat hem niet goed bekomt.
nee ik heb geen vleesmolen. Gister was het geit en kipkarkas. Ik zal eens gaan bijhouden wat ik gevoerd heb waar hij op reageert.
Sunday kauwt altijd alles heel secuur en netjes.
Zou het nog een kwestie zijn van wennen, omdat hij zo lang (3 jaar) gemalen voer heeft gegeten?

als het puur om het 'ongemalen' zou gaan zou hij dan niet iedere avond buikpij moeten hebben na barf?


Heeft probiotica ook een gunstige werking op de maag, of alleen op de darmen?
Door Femke
#563522
sylvia schreef: Femke ik zou bj hem ook eens proberen om het bij 1 vleessoort per dag te houden, kijken hoe dat gaat.
Ik kan het natuurlijk proberen, maar ik zit dan hier een beetje mee:
Als ze maar 5 dagen barfen, en daarvan meestal 1 keer of 1 keer per 2 weken pens krijgen, dan blijven er maar 4 maaltijden over om een beetje te variëren.
Ze krijgen hier nl maar één keer per dag te eten :-\

(okee, je hebt gelijk, dat zit tussen mijn oren ;D)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#563526
Femke schreef: Ik kan het natuurlijk proberen, maar ik zit dan hier een beetje mee:
Als ze maar 5 dagen barfen, en daarvan meestal 1 keer of 1 keer per 2 weken pens krijgen, dan blijven er maar 4 maaltijden over om een beetje te variëren.
Ze krijgen hier nl maar één keer per dag te eten :-\

(okee, je hebt gelijk, dat zit tussen mijn oren ;D)
Ja en? ik zie het probleem niet dan kun je nog steeds 4 verschillende maaltijden geven ...toch :D
Door Femke
#563530
sylvia schreef: Ja en? ik zie het probleem niet dan kun je nog steeds 4 verschillende maaltijden geven ...toch :D
ja, je hebt groot gelijk ;) alleen ik ben zo'n muts 8)


Denk je dat ik op den duur dan wel weer twee vleessoorten per dag kan gaan voeren?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#563534
Femke schreef: ja, je hebt groot gelijk ;) alleen ik ben zo'n muts 8)


Denk je dat ik op den duur dan wel weer twee vleessoorten per dag kan gaan voeren?
Waarom wil je dat persee dan?
Door Femke
#563537
sylvia schreef: Waarom wil je dat persee dan?
ja weet ik niet. Zoals ik al schreef, dat zit me tussen m'n oren, beetje het gevoel dat ik genoeg varieer
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#563543
Ik vind het wel heel typisch dat je dit schrijft want mijn Annak reageert ook niet altijd goed op geit. En dan heb ik het over ribben niet het spiervlees. Hij gaat altijd vreselijk huilen: kop in de nek, oren plat; het is dan net een wolf. Hij loopt met staart tussen de poten naar de mand en blijft daar de rest van de avond. Ook ik begrijp hier niets van.
Door Femke
#563561
Rovanna schreef: Ik vind het wel heel typisch dat je dit schrijft want mijn Annak reageert ook niet altijd goed op geit. En dan heb ik het over ribben niet het spiervlees. Hij gaat altijd vreselijk huilen: kop in de nek, oren plat; het is dan net een wolf. Hij loopt met staart tussen de poten naar de mand en blijft daar de rest van de avond. Ook ik begrijp hier niets van.
vreemd. Kauwt hij wel goed op de ribben?

Overigens was het hier vanavond kipkarbonade en runderstrot, en tot nu toe nog geen last
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#563564
Femke schreef: vreemd. Kauwt hij wel goed op de ribben?

Overigens was het hier vanavond kipkarbonade en runderstrot, en tot nu toe nog geen last
Hij kauwt juist heel goed. Is uren bezig! Rover slikt de halve rib in 1x door en heeft nooit ergens last van. Runderstrot is natuurlijk nauwelijks bot te noemen ;)
Door Femke
#563569
Rovanna schreef: Hij kauwt juist heel goed. Is uren bezig! Rover slikt de halve rib in 1x door en heeft nooit ergens last van. Runderstrot is natuurlijk nauwelijks bot te noemen ;)
ja okee, maar gister had hij wel last en toen heeft hij 2 karkassen op, en spiervlees van geit (ik denk rond 250-300 gram) dus helemaal geen bot van een geit.
Door Femke
#563570
Rovanna schreef: Hij kauwt juist heel goed. Is uren bezig! Rover slikt de halve rib in 1x door en heeft nooit ergens last van. Runderstrot is natuurlijk nauwelijks bot te noemen ;)
apart hè dat twee honden zo verschillen.

Heef Annak het alleen bij geitenribben (en niet bij lam bijv?)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door