Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door macgirlie
#561963
Een paar dagen na de overstap op Bibi is JayJay aan de race gegaan. Zou natuurlijk ook een virusje kunnen zijn. Eigenlijk wil ik hem wel graag Bibi blijven geven omdat het er toch heel wat "vleziger" uitziet dan Duck. Ik las hier wat tips oa natuurkruiden er bij doen, met heet water overgieten of evt. voorlopig mengen met Duck?
Door Lizzy
#561995
Hij is nu zonder diarree? Ik zou proberen een beetje Bibi te gaan mengen door de Duck. En dan langzaam steeds meer Bibi en minder Duck. Natuurkruiden? Je bedoeld ongeboren poep? Nou ja, ik heb er niks mee.... Het helpt hooguit voor de probiotica, maar ik heb eerlijk gezegd de goede werking van probiotica uit capsules nog nooit mogen aanschouwen bij die ongeboren poep.....
Door macgirlie
#562085
Hij is er nog niet helemaal af maar het was vanmorgen al een stuk beter. Met natuurkruiden bedoel ik inderdaad de fytomix. Ik ga voorlopig maar even mengen en dan morgen even wat probiotica halen.
Door *wendy*
#562127
als het al een stuk beter gaat (ik neem aan nog steeds op de Bibi?) dan kun je toch gewoon nog een dagje aankijken?

(zomaar een vraagje hoor)
Door macgirlie
#562173
Nee, hij heeft gisteren Duck en een kippepootje gehad en natuurlijk nog een paar Okugest tabletjes. Het vervelende is dat ik ook nog helemaal niet zeker weet of het door de Bibi komt. En als ie gewoon buiten aan de spuitpoep is, is dat ook niet zo erg maar nu moet ik 's nachts weer kranten neerleggen en daar valt nog wel eens wat naast. Kan dat beestje natuurlijk ook niks aan doen. En dat levert hele vervelende vlekken op op een geoliede houten vloer. Dan kan ik weer met schuurblokken etc aan de slag.
Dus wil ik gewoon eens kijken of het beter gaat als ik de Bibi er langzamerhand doormeng. Naar mijn idee is JayJay gewoon wat gevoeliger op zijn darmen... als pup ging hij ook aan de race van kip, pens enzo. Maar het lijkt me fijner voor hem als ie overal een beetje beter tegen kan zodat hij ook eens een lekker geitenribje enzo weg kan kluiven.
Overigens keek hij ook met erg lange tanden naar de Bibi en de geitenribben, zo van: wat schotel je me nu weer voor? Je denkt toch zeker niet dat ik dat ga opeten?????
;D
Door *wendy*
#562182
[quote="macgirlie"]Overigens keek hij ook met erg lange tanden naar de Bibi en de geitenribben, zo van: wat schotel je me nu weer voor? Je denkt toch zeker niet dat ik dat ga opeten?????
;D
[/quote]

Hihi leuk dat iedere hond anders reageert.....mijn jongens deden een vreugdedans toen ik de Duck de prullenbak in deed en Bibi in hun bakken ;D
2 weken Duck vinden ze lang zat. Overigens merk ik dat nu ook met de smuldier. Blij dat ik aankomend weekend weer CB heb. Smuldier moet ik ook bijna anderhalf keer zoveel van voeren.

Maar bedankt voor je uitleg. Dan zou ik inderdaad ook eens proberen te mengen enz enz.

Gr, Wendy

ps. misschien een andere vloer in de toekomst? ;D
Door macgirlie
#562199
[quote="pippy"]


ps. misschien een andere vloer in de toekomst? ;D
[/quote]

Nee hoor, dat echt niet. Deze is begin dit jaar net gerenoveerd. En plavuizen wil ik absoluut niet.... mij te koud en spuitpoep op je vloerbedekking lijkt me ook niet echt een succes.
Overigens wel typisch dat ie het nog steeds altijd op hetzelfde plekje doet, terwijl daar na de renovatie toch echt geen luchtje meer kan zitten.
Door amiwoods
#562315
welke heb je hem als eerste gegeven??
ik zou hem even wat meer kip gegeven , bij mij zijn ze er dan meteen vanaf. de kip&rijst werkt dan goed.
van de Bibimix kunnen ze wel eens wat dunner worden omdat er meer pens in zit. als ze dit een aantal keren hebben gehad, gaat het wel goed.
ik denk dat het juist even aan de omschakeling ligt, hij moet even wennen aan een andere samenstelling, mengen lijkt me dan even een oplossing.
mijn amies hier reageren juist op de duck en rodi.
nou moet ik zeggen dat er hier op de club ook nog steeds honden aan de losse flodder zijn. dus denk dat er nog wel een nasleep van het voorjaar is.
Door Twiz
#562386
[quote="macgirlie"]
Nee hoor, dat echt niet. Deze is begin dit jaar net gerenoveerd. En plavuizen wil ik absoluut niet.... mij te koud en spuitpoep op je vloerbedekking lijkt me ook niet echt een succes.
Overigens wel typisch dat ie het nog steeds altijd op hetzelfde plekje doet, terwijl daar na de renovatie toch echt geen luchtje meer kan zitten.
[/quote]

Als hij toch altijd hetzelfde plekje neemt, zou ik een plastic/vuilniszak onder de krant leggen. Dan komt de smurrie niet in direkt contact met je vloer.
Door macgirlie
#562387
Volgens mij als eerste de Bibi mix en daarna de natuurmix. Nu krijgt hij de kip-mix, gemengd met een beetje Duck. Omdat het nog niet goed ontdooid was heb ik het even in de magnetron gehad en voor het eerst kijkt hij er ook niet met lange tanden naar. Karen, weet jij trouwens waarom de Duck er altijd zo bruinig uitziet en de Bibi gewoon als lekker vers vlees? Ik vind dat qua lekkerheid een enorm verschil.
Door amiwoods
#562407
[quote="macgirlie"]
Volgens mij als eerste de Bibi mix en daarna de natuurmix. Nu krijgt hij de kip-mix, gemengd met een beetje Duck. Omdat het nog niet goed ontdooid was heb ik het even in de magnetron gehad en voor het eerst kijkt hij er ook niet met lange tanden naar. Karen, weet jij trouwens waarom de Duck er altijd zo bruinig uitziet en de Bibi gewoon als lekker vers vlees? Ik vind dat qua lekkerheid een enorm verschil.
[/quote]

ik denk dat duck granen heeft die het die kleur geven, je moet een bindmiddel gebruiken om die hamburgers te kunnen maken.
bij bibi blijft het grover en wordt het zo in een zakjes geperst.

ik zou de bibi niet verwarmen in de magnetron maar overgiet het dan anders met een beetje gekookt water, dan gaat de dooi eraf. maak het dan even los en geef het een half uurtje later. ik haal wel het stuk uit de verpakking en uit elkaar dan is het sneller ontdooit.
vlees dat nog niet goed ontdooit is kunnen ze ook van aan de dunne gaan. als ie er toch al gevoelig voor is .
van kip worden ze hier altijd meteen vaster, als ik de kip variant geeft als afwisseling kunnen ze zelfs de volgende dag wel eens te harde ontlasting hebben. ik gebruik het dan ook eigenlijk alleen als er 1 niet lekker is.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door