Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Smoetzke
#561626
Maandag; 500gram Rundribben + 500gram Kippenekken
Dinsdag; 1,4kg Konijn
Woensdag; Vastendag
Donderdag; Rundsknook met vlees (500gram) + 450gram kippelevertjes en hartjes
Vrijdag; Kabeljauwkop + 1forel
Zaterdag; 750gr Carnibest
Zondag; 3kwartels (+/- 750kg) + rundshart/lever

Wat denken jullie? Ik heb het berekend op 4.5% van het lichaamsgewicht, omdat ze wat mag bijkomen. Maar als ik andere hoor geef ik echt teveel...
Wat denken jullie? (ook van de menu zelf)
Door Lizzy
#561648
Als ze 4,5% van haar lichaamsgewicht nodig heeft, dan heeft ze dat nodig hoor.

Ik vind zelf dat runderbotten ongeschikt zijn. Of ze nu van dragend of niet dragende delen zijn. Verder vind ik de afwisseling in je menu uitstekend, maar ik zou zelf wat minder vleesbot geven en wat meer spiervlees.
Door 202Spots
#561657
[quote="Smoetzke"]
Maandag; 500gram Rundribben + 500gram Kippenekken
Dinsdag; 1,4kg Konijn
Woensdag; Vastendag
Donderdag; Rundsknook met vlees (500gram) + 450gram kippelevertjes en hartjes
Vrijdag; Kabeljauwkop + 1forel
Zaterdag; 750gr Carnibest
Zondag; 3kwartels (+/- 750kg) + rundshart/lever

Wat denken jullie? Ik heb het berekend op 4.5% van het lichaamsgewicht, omdat ze wat mag bijkomen. Maar als ik andere hoor geef ik echt teveel...
Wat denken jullie? (ook van de menu zelf)
[/quote]

Ik denk ook inplaats van de rundribben,misschien beter lamribben kan geven, lams/schapenvlees is ook iets vetter dus misschien handig om aan te komen?
En ik vind de "450gram kippelevertjes en hartjes" op donderdag wel heel veel orgaan tegelijk...is ze de volgende dag niet aan de race??
Geeft je ook die hoeveelheid van hart en lever op zondag?
Ik zie ook geen eieren of groentemix? geef je dat niet?

En voer je 1 maaltijd per dag?
Lijkt me dus wel 'n grote hap in 1 keer, wanneer mijn hond te mager is dan zou ik 'm liever 2 keer per dag voeren.
Door Smoetzke
#561770
Kay krijgt idd 1keer per dag eten.
Heb net lamsvlees gevonden, dus dat krijgt ze er volgende week bij :D
Het is hier in de buurt een beetje zoeken naar verschillende soorten vlees, dus ik ben eigenlijk al blij dat ik haar meer dan twee soorten kan geven :-[

Is 450gr teveel orgaan ineens? Ze is de dag erna niet aan de race nee. Ze lust het ook enorm graag!
Op zondag is het minder, 150-200gr.

Lamsribben heb ik wel gevonden, alleen waren ze afschuwelijk duur!
Een eitje ga ik nu tussendoor ook beginnen te geven, Kay is allergisch voor sommige dingen dus ik probeer alles rustig op te bouwen, groentenmix geef ik niet.

@Lizzy, spiervlees; pfff wil je me aub nog eens uitleggen wat dat juist is. Ik lees overal andere dingen. Dat is eigenlijk het enige waardat ik niet goed aanuit kan :-[ Een lamsbout bijvoorbeeld is dat spiervlees? (er zit wel een halve kilo vlees aan)
Door Mevroi Kruim
#561827
Het vlees aan de lamsbout is spiervlees, het bot is bot ;D Dus lamsbout is rmb oftewel vleesbot, met veel vlees en weinig bot.
Spiervlees is het weefsel dat het skelet bij elkaar houdt en dat maakt dat we kunnen bewegen. Het is het vlees dat we zelf opeten, de biefstukjes en runder- en varkenslapjes enzo.
Door 202Spots
#561881
[quote="Smoetzke"]
Kay krijgt idd 1keer per dag eten.
Heb net lamsvlees gevonden, dus dat krijgt ze er volgende week bij :D
Het is hier in de buurt een beetje zoeken naar verschillende soorten vlees, dus ik ben eigenlijk al blij dat ik haar meer dan twee soorten kan geven :-[
Is 450gr teveel orgaan ineens? Ze is de dag erna niet aan de race nee. Ze lust het ook enorm graag!
Op zondag is het minder, 150-200gr.

Lamsribben heb ik wel gevonden, alleen waren ze afschuwelijk duur!
Een eitje ga ik nu tussendoor ook beginnen te geven, Kay is allergisch voor sommige dingen dus ik probeer alles rustig op te bouwen, groentenmix geef ik niet.
@Lizzy, spiervlees; pfff wil je me aub nog eens uitleggen wat dat juist is. Ik lees overal andere dingen. Dat is eigenlijk het enige waardat ik niet goed aanuit kan :-[ Een lamsbout bijvoorbeeld is dat spiervlees? (er zit wel een halve kilo vlees aan)
[/quote]

Ik zou liever de hoeveelheid orgaanvlees verdelen en samen met een van de andere vleessoorten geven.

De lamsbout is de bil/bovenbeen van de lam en er zit dus 'n poot bot in, en dat is veel te hard om op te kluiven...je zou al 't vlees (dat is spiervlees dus) er af kunnen snijden, maar dan is 't evengoed vrij duur..
Misschien kan je aan lam nek komen?

Is er 'n reden waarom je geen groentemix geeft?
Was ook nog vergeten te vragen..dat als je hond wat bij mag komen...waarom laat je d'r dan evengoed vasten?
Door Bernadette
#561912
Wij laten onze honden ook vasten, Virus die echt te mager was is twee kilo aangekomen dmv het prooimodel ;)

Groenten krijgen ze hier ook niet, of het moet voor 't lekkere zijn dat ik het over heb van het eigen koken, liefst nog rauw ook!

Wij krijgen ook wel eens botten van de islamiet, als de botten te groot/hard zijn voor ze dan snijd ik het vlees eraf en gebruik ik dat als spiervlees. Bot geef ik dan niet, en veel te bang dat ze een tand erop kapot maken!
Door Lizzy
#561993
Smoetzke schreef: Is 450gr teveel orgaan ineens? Ze is de dag erna niet aan de race nee. Ze lust het ook enorm graag!
Als ze een dag erna niet aan de race is, dan is het voor haar dus niet teveel orgaanvlees. Zo simpel is het. Als jouw hond het er goed op doet: dan is het goed.
Lamsribben heb ik wel gevonden, alleen waren ze afschuwelijk duur!
Een eitje ga ik nu tussendoor ook beginnen te geven, Kay is allergisch voor sommige dingen dus ik probeer alles rustig op te bouwen, groentenmix geef ik niet.
Lamsribben zijn inderdaad duur. Probeer aan geitenribben te komen, die zijn goedkoper. Er worden tegenwoordig vanuit alle delen van het land reisjes georganiseerd naar het Islam Center in Rotterdam. Misschien kun je een keer mee? Moet je denken aan 1 a 1,50 euro per kilo voor mooi bevleesde geitenribben.

Mag ik vragen waarom je geen groente geeft?
@Lizzy, spiervlees; pfff wil je me aub nog eens uitleggen wat dat juist is. Ik lees overal andere dingen. Dat is eigenlijk het enige waardat ik niet goed aanuit kan :-[ Een lamsbout bijvoorbeeld is dat spiervlees? (er zit wel een halve kilo vlees aan)
Is al mooi uitgelegd :D!
Door Smoetzke
#562022
[quote="Bernadette"]
Wij laten onze honden ook vasten, Virus die echt te mager was is twee kilo aangekomen dmv het prooimodel ;)

[/quote]
Hier dus ook, lang gesukkeld met het gewicht van Kay. Sinds ik een vastendag heb ingelast komt ze mooi bij. Zij doet dat het daar heel goed op.
Vandaar dat ik die dag behoudt!
Door Lizzy
#562180
Ik heb gelezen dat honden met vastendagen hun voedsel beter gaan benutten. Dus het kan wel kloppen dat ze juist aankomen wanneer ze ook moeten vasten.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door