Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door chrisje
#562048
Ok, hier gaan we dan, voor een gesteriliseerd Engels Staffie teefje (zeer hyper) van 17 kg. Ik heb geteld aan 2.5 %.

Eén dag per week:
vis met graat van ongeveer 500 gr.

Eén dag per week:
375 gr. paardenvlees en 50 gr. kippenlevertjes.

Eén dag per week:
bevleesd strot, maar weegt wel ongeveer een kg. Misschien wat veel om in één keer te geven?

Eén dag per week:
lap pens van ongeveer 500 gr.

Eén dag per week:
bevleesd kalfsrib of 425 gr. snijlingen van rund.

Eén dag per week:
Carnibest (375 gr.) en 50 gr. kippenlevertjes

Eén dag per week:
300 gr. kip of konijn (met been) en 125 gr. kippenmaagjes of hartjes.

Lam is echt moeilijk aan te geraken. Maar ben wel op zoek.

Over het geven van groenten weet ik nog niet veel. Is het dan de bedoeling om het gewicht van de groenten af te trekken van het vlees? Dus minder vlees geven en groenten in de plaats?
Door Lizzy
#562179
Qua percentages kom ik uit op:

23% vlees of 34% vlees (afhankelijk of je dus kalfsrib of snijlingen van rund geeft)
46% vleesbot of 34% vleesbot (ook weer afhankelijk of je dus kalfsrib of snijlingen van rund geeft. Geef je snijlingen van rund, voer je 34% vleesbot).
31% orgaanvlees

Persoonlijk denk ik dat je geen snijlingen van rund moet voeren maar vleesbot, op die ene dag. Want ik heb de strot nu meegerekend tot vleesbot, maar het bevat louter zacht kraakbeen en ik heb mijn twijfels over het calcium gehalte bij zo'n strot. Als dit weinig calcium bevat, dan zou je dus maar 8% vleesbot voeren en dat is echt te weinig.

Persoonlijk vind ik je aandeel orgaanvlees te groot. En daar kan dus best 10% af voor groentemix.
Door chrisje
#562727
[quote="Lizzy"]
Qua percentages kom ik uit op:

23% vlees of 34% vlees (afhankelijk of je dus kalfsrib of snijlingen van rund geeft)
46% vleesbot of 34% vleesbot (ook weer afhankelijk of je dus kalfsrib of snijlingen van rund geeft. Geef je snijlingen van rund, voer je 34% vleesbot).
31% orgaanvlees

Persoonlijk denk ik dat je geen snijlingen van rund moet voeren maar vleesbot, op die ene dag. Want ik heb de strot nu meegerekend tot vleesbot, maar het bevat louter zacht kraakbeen en ik heb mijn twijfels over het calcium gehalte bij zo'n strot. Als dit weinig calcium bevat, dan zou je dus maar 8% vleesbot voeren en dat is echt te weinig.

Persoonlijk vind ik je aandeel orgaanvlees te groot. En daar kan dus best 10% af voor groentemix.


[/quote]

Ok, nog even puzzelen dan.
Laatst gewijzigd door chrisje op do 01 jun 2006, 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door chrisje
#562756
[quote="chrisje"]
Ok, nog even puzzelen dan.

[/quote]

P.S. vleesbot is toch bevleesd kalfsrib/lamsrib/kipbouten/konijn/kalfsschouder/... ?
Laatst gewijzigd door chrisje op do 01 jun 2006, 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door