Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door danielle1980
#561690
binnenkort gaan wij met estrelle naar noorwegen toe voor de dekking.
als we erheen gaan nemen we 3 kilo cb mee ongeveer.
uh krijg je dat mee over de grens?????? :-\
ze zijn nogal lastig daar namelijk. ::)

maar aangezien we waarschijnlijk een week of langer blijven is dat natuurlijk niet genoeg.
meer kan ik waarschijnlijk niet meenemen ivm de vriesruimte daar. ( we logeren namelijk bij reu-eigenaren )

nu is het natuurlijk niet zo handig om een teef die je wilt dekken tekort te geven aan voedingsstoffen.
maar ik heb werkelijk geen flauw idee wat voor vlees ze daar hebben en hoe duur t kost. :-\

dus weet ook niet of we bot kunnen geven die dagen, zou ik bv dan 2 eitjes kunnen geven met yoghurt of zo?
en zou 3 verschillende vlees soorten genoeg zijn. :-\

ik heb brok overwogen, maar estrelle is een moeilijke eter en ik zou echt niet weten of ze dat dus dagen achter elkaar zou willen en hoe ze erop reageerd. :-\
Laatst gewijzigd door danielle1980 op wo 31 mei 2006, 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#561696
Kun je niet een koelbox oid meenemen met CB erin?
Ik neem aan dat jullie geen wéééken wegblijven, dus dan hoef je echt geen 3 verschillende vleessoorten te geven, voor een paar dagen of een weekje kun je best een keertje wat eenzijdiger voeren. Dus je zou ook voor kip kunnen gaan en kip en anders misschien kip ;) ;D. Of vis, dat zullen ze in noorwegen ook wel hebben neem ik aan?
Door danielle1980
#561720
Nitus schreef: Kun je niet een koelbox oid meenemen met CB erin?
Ik neem aan dat jullie geen wéééken wegblijven, dus dan hoef je echt geen 3 verschillende vleessoorten te geven, voor een paar dagen of een weekje kun je best een keertje wat eenzijdiger voeren. Dus je zou ook voor kip kunnen gaan en kip en anders misschien kip ;) ;D. Of vis, dat zullen ze in noorwegen ook wel hebben neem ik aan?
ja we nemen koelbox mee.
daarom ook 3 kilo cb.
essie eet 600 gr per dag dus heeft ze 5 dagen cb als ik goed reken?
langer durf ik t niet in de koelkast te laten liggen. :-\

vis is wel goede ja en kip kwam ik zelf al op. ;)
Door danielle1980
#561724
tieneke schreef: Gewoon vlees kopen bij de slager of supermarkt?
ik weet niet hoe dicht bij een winkel is daar, zal dat eens vragen.
maar ben niet zo goed in vlees dus ben ben snel bang dat ik iets verkeerds koop, bv varken of zo.
kip is enige vlees dat ik herken. :-[
Gebruikersavatar
Door Angelique
#561754
danielle1980 schreef:
nu is het natuurlijk niet zo handig om een teef die je wilt dekken tekort te geven aan voedingsstoffen.
Uhhhhhh, je denkt toch niet dat als jouw teef daar even wat anders of incompleets eet ze direct tekorten aan voedingsstoffen krijgt ???

Ze zijn daar lastig aan de grens en volgens mij is het vlees in de supermarkt dus loeiduur. Maar tis maar een paar dagen toch? overleven jullie heus wel.
Door danielle1980
#561758
Angelique schreef: Uhhhhhh, je denkt toch niet dat als jouw teef daar even wat anders of incompleets eet ze direct tekorten aan voedingsstoffen krijgt ???
ja dat weet ik dus niet :-\
maar niet dus...
wil gewoon geen risico nemen nadat essie vorige keer ziek was na bevalling :-[
Ze zijn daar lastig aan de grens en volgens mij is het vlees in de supermarkt dus loeiduur. Maar tis maar een paar dagen toch? overleven jullie heus wel.
ja we gaan max 2 weken, we moeten even kijken hoe of wat. ;)
essie doet nogal s vaak lastig, vorige keer was de progesteron wisselend ::)
dus we gaan gewoon ruim op tijd, te laat is erger namelijk :P
Laatst gewijzigd door danielle1980 op wo 31 mei 2006, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Audrina
#561768
Ik ken iemand die in Noorwegen woont. Ik wil wel voor je vragen wat voor vleessoorten ze daar verkopen en hoe de prijzen liggen. Nu zal dat per plaats ook wel verschillen, maar dan heb je iig een beetje een idee wat de prijzen van vlees daar ongeveer zijn. Zodra ik meer weet, hoor je het. ;)
Door tieneke
#561774
danielle1980 schreef: ik weet niet hoe dicht bij een winkel is daar, zal dat eens vragen.
maar ben niet zo goed in vlees dus ben ben snel bang dat ik iets verkeerds koop, bv varken of zo.
kip is enige vlees dat ik herken. :-[
Noors woordenboekje meenemen misschien?
Door Audrina
#561779
Ze spreken in Noorwegen ook gewoon Engels. Maar als ik die kennis in Noorwegen toch ga vragen wat ze daar hebben en wat het er kost, kan ik net zo goed meteen even vragen hoe bepaalde vleessoorten in het Noors heten. Welke wil je weten?
Door danielle1980
#561805
Audrina schreef: Ze spreken in Noorwegen ook gewoon Engels. Maar als ik die kennis in Noorwegen toch ga vragen wat ze daar hebben en wat het er kost, kan ik net zo goed meteen even vragen hoe bepaalde vleessoorten in het Noors heten. Welke wil je weten?
ja dank je wel, dat is lief van je :D :-*
uh estrelle eet al t vlees, dus dat maakt niet uitzoveel uit.
geit, lam, eend, kip enz is goed ;)

ahum mn engels is ook drama :-[
de mail doet lique voor me, dat zegt toch wel genoeg denk ik :-[
Door Audrina
#561908
Waar in Noorwegen zit je eigenlijk?

Ik heb het ff gevraagd en vlees is daar zo'n 20 tot 30 % duurder als in Nederland. Ze hebben daar geen euro's maar noorse kronen en 1 euro is ongeveer 7,5 noorse kronen.

Geitenvlees & lamsvlees is vrij moeilijk te krijgen, eend ook. Kip wat makkelijker en vis is weer heel makkelijk te krijgen. De meeste vis is daar ook een stuk goedkoper dan hier.

Hier ff een mini barflijstje in het Noors (vraag me niet hoe je het uitspreekt hoor):

Zalm = Laks
Kip = Kylling
Eend = And
Lamsvlees = Lammekjot (met zo'n o met een streepje erdoor)
Hondenvoer = Hundemat (brokjes :-X )
Door Bernadette
#561926
eet ze vers, of alleen kvv? Anders zou je een hele kip kunnen kopen bij de lidl, die blijft in een koelbox wel een 4 tal dagen goed.

Pens, grote plak blijft 5 dagen goed in de koelbox.!!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door