Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Ineke
#5615
Ja hoor. Heb ik weer  :-/

Haal ik vandaag Bibi om te zien of mijn honden het lekker vinden en om ze na verloop van tijd beiden op vers te zetten (Bas stond al op Duck), vertikt Bas het om Bibi te eten.... ???

Mufasa eet het met veel smaak op. Bas trekt er zijn neus voor op. Hij doet wel een paar kleine proefjes, maar lijkt er van te walgen en gaat weer op zijn kleedje liggen.
Duck lust hij wel, net als Energique, Rodi en Smuldier, al doet hij dat met kleine muizenhapjes.

Het valt me wel op dat hij de kip- en vleesvariant van Smuldier ook niet wilde eten. Pens en compleet van Smuldier at hij toen wel graag.

Zou Bibi te 'rauw' voor hem zijn? Het zag er wat mij betreft wel lekker uit.
Kan ik hem op een andere manier aan Bibi laten wennen of zal ik hem lekker Energique of Duck laten eten?
Zijn er meer honden die geen Bibi willen eten?
Door sylvia
#5616
misschien lust hij wel carnibest ,mijn honden lusten bijvoorbeeld zo'n beetje alles wat ze voor de bek komt behalve de rodi kompleet op hartbasis (de rode variant)
Door Ineke
#5617
Het dichtsbijzijnde Caribest verkooppunt is een uur rijden. Dat vind ik geen probleem als ik zeker wist dat meneer de kieskeurige dat lekker vindt.

Als er iemand in de buurt woont van Oude-Tonge (net boven Zeeland) die Carnibest voert, zou ik graag één of twee kilo willen proberen.
Door sylvia
#5618
Het dichtsbijzijnde Caribest verkooppunt is een uur rijden. Dat vind ik geen probleem als ik zeker wist dat meneer de kieskeurige dat lekker vindt.

Als er iemand in de buurt woont van Oude-Tonge (net boven Zeeland) die Carnibest voert, zou ik graag één of twee kilo willen proberen.
ik woon op Tholen  ;D
Door Ineke
#5619
Ja, dat komt beter in de buurt (25 km). Precies tussen mij en Zundert in  ;)

Ik zal hem eerst een paar dagen Bibi aanbieden en zien of hij eraan kan wennen. Zo niet of misschien zo wie zo, zou ik graag wat Carnibest willen proberen.

Wat kost Carnibest voor één/twee  of misschien zelfs 10 kg als ik dat bij jou mag komen halen? (privé mailen mag ook hoor)
Door qyan
#5620
heb ik met qyan ook gehad.
voordat ik qyan een tijdje terug weer op bibi zett, kreeg hij ook duck.
in duck is alles lekker fijngemalen en zijn geen stukken vlees in te vinden.
qyan stond me aan te kijken van vreet dat zelf maar en stond heel vies te kouwen.
na een dag of 2 bibi, zette ik hem uiteindelijk weer duck voor, maar dat moets ie niet meer.
misschien moeten ze wennen aan de grotere stukken vlees ???
Door Ineke
#5621
misschien moeten ze wennen aan de grotere stukken vlees ???
Zou kunnen. Toen Bas nog brokken at, kouwde hij ook alsof hij zwaar kiespijn had.
Het is echt een Engelsmannetje. Die Duitser van mij vreet gewoon alles. Waarschijnlijk zelfs grint  ;D
Door aschra
#5622
bij mij hebben ze 2 mnd op bibi gestaan vooral natuurmix en bibimix, en nu eten ze het ook niet meer.

het is net of de samenstelling is veranderd.

ze spugen het gewoon uit.

de reu staat op duck lam/rijst ivm allergie en de teef krijg rodi

en dat eten ze nog met smaak.
Door margreet
#5623
Bij ons gaat de bibi er nog steeds in als koek hoor dus ik geloof niet zo erg in dat de samenstelling is veranderd anders zou mijn oudste(hond) het echt niet eten dat is een verschrikkelijke zeikerd.
Door Lizzy
#5624
Wat je zou kunnen proberen is om het versvlees een dag of 2 te overgieten met gekookt water. Dit moet je niet blijven doen, want je maakt hiermee de vitamines kapot, maar, sommige honden wennen makkelijker wanneer het overgoten is met gekookt water. Na twee dagen probeer je dan met water net tegen de kook aan" en de dag daarop met heet water, de dag daarop met warm water en dan rauw geven.
Groetjes, Lizzy
Door Ineke
#5625
Lizzy,

Ik zal het eens proberen met heet water.
Ik heb het vanmorgen half om half met Energique gemengd: Bah ! Er zitten stukjes in, Dat lust ik niet hoor. Zo keek hij tenminste. Wat een pietlut is die hond zeg!
Als Bas in het wild moest leven had hij waarschijnlijk een rugzak om met een blender d'r in  ;D
Door Twanneke
#5626
Lizzy,

Ik zal het eens proberen met heet water.
Ik heb het vanmorgen half om half met Energique gemengd: Bah ! Er zitten stukjes in, Dat lust ik niet hoor. Zo keek hij tenminste. Wat een pietlut is die hond zeg!
Als Bas in het wild moest leven had hij waarschijnlijk een rugzak om met een blender d'r in  ;D
Mischien moet hij wennen omdat het groffer gemalen is?
Door Nelly
#5627
Lizzy,

Ik zal het eens proberen met heet water.
Ik heb het vanmorgen half om half met Energique gemengd: Bah ! Er zitten stukjes in, Dat lust ik niet hoor. Zo keek hij tenminste. Wat een pietlut is die hond zeg!
Als Bas in het wild moest leven had hij waarschijnlijk een rugzak om met een blender d'r in  ;D
Toch wel een blender op batterijen hoop ik? ;D ;D ;D
Door Nelly
#5628
Bij ons gaat de bibi er nog steeds in als koek hoor dus ik geloof niet zo erg in dat de samenstelling is veranderd anders zou mijn oudste(hond) het echt niet eten dat is een verschrikkelijke zeikerd.
Hier ook geen enkel probleem, zelfs niet met die hitte! :D
Door NUTTAH SBT
#5629
Hier doen ze een moord voor Bibi hoor, helemaal de  (vind ik) de niet echt welriekende versie ervan: de Bibimix :P
;)
Ingrid
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door