Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door macgirlie
#561303
JayJay is al enige dagen aan de spuitpoep. Nu heb ik hem gisteren 3 Okugest tabletjes gegeven maar gisteravond begon hij ook over te geven. En wat ik vanmorgen aantrof..... laatmaar. Ik weet niet of ie een virus heeft of dat het te maken heeft met de overgang naar BiBi of het geven van geitenribben. Is het beter om hem voorlopig maar even te laten vasten? Of is er nog iets anders wat ik kan proberen zodat zijn ontlasting weer normaal wordt?
Door Peet
#561422
Beau gaat ook aan de dunne van Bibi, ik weet niet waarom (visolie????).

Kan je hem niet even kort overzetten op Rodi, oid? Kijken of dat beter bevalt?

Je kan hem ook even laten vasten, of wat yoghurt met een banaantje geven en wat Roosvicee-Stop...wil ook nog wel eens helpen. En water met wat honing erdoor is ook heel goed.
Door lyadeh
#561427
Als er hier een hond spuitpoep heeft geef ik hem/haar 6/7 x per dag een tablet Okugest.Het begint pas na een dag of twee wat te helpen.Ook geef ik er probiotica bij. Bij ons helpt het prima .Maar je moet toch wel een paar dagen geduld hebben voor je resultaat ziet.Gepureerde pompoenmoes ( 2 eetlepels per maaltijd ) doet het hier ook goed.
#561462
Tja dat soort spul (probiotica, groene leem) heb ik nu allemaal niet in huis maar zal het zeker halen als ik in de grote stad ben bij het reformhuis. Ik zal dan nog maar even doorgaan met de Okugest. Vandaag heeft hij gewoon weer de oude vertrouwde Duck gehad. Ik zal hem straks een bakkie yoghurt met een banaantje geven. Hij lijkt zich verder niet ziek te voelen en Pepper heeft nergens last van. Het lijkt dat JayJay, ondanks dat het een echte KVV hond is, toch wat gevoeliger is op zijn darmen.

Nu nog eens uitzoeken of het aan de Bibi ligt. Normaal krijgt hij ook 2 x per week visolie door zijn eten en heeft dan nergens last van.
Door ~Joke~
#563395
Okugest tabletten bevatten lactose, als je een hond met koemelk allergie hebt zal het dus averechts werken.

In het buitenland wordt slippery elm heel veel bij maag/darmproblemen gebruikt. Iets soortgelijks kun je bij SPAT bestellen
http://www.spat.nl/Dorwest.htm

BARKBLEND (boombast) (poeder) (eng.: TREE BARKS POWDER)
Een zeer fijn poeder gemaakt van de bast van de olm en de populier. Heeft
een regulerende werking op maag en darmen, voorkomt een te hoge
concentratie
van maagzuren en bevordert en verbetert de spijsvertering. Vooral van
belang
voor drachtige dieren in de laatste weken van de dracht. Maar ook voor
pups
in de overgangsperiode van moedermelk naar ander voedsel; het kalmeert de
darmen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door