Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#561073
een goeie avond allemaal, ik ben nieuw hier en vind het registreren nogal ingewikkeld maar ik geloof dat het gelukt is. Ik vind dat jullie allemaal fantastisch bezig zijn! Mijn Fauve de Bretagne van 3,5 jaar kan geen brokken meer verdragen, van 30 gram komt hij al aan de diarree met fikse darmkrampen. Alleen de dieetbrokken van de dierenarts gaan nog goed, maar daar wil ik vanaf. Hij heeft nu een paar weken diepvriesmaaltijden en dat gaat heel goed. Ben alleen bang dat over een jaar zijn tanden uit zijn bek vallen, dus wil nu ook rauw vlees en bot gaan voeren. Theoretisch heb ik dat al een beetje uitgewerkt, zie de praktijk nog niet zo zitten. Waar eet jullie hond bijvoorbeeld een kip??? Zie hem die kip al door het huis slepen! Ben geen Miep Kraak en ook niet salmonella-paranoia maar dat zie ik toch niet zo zitten. Als het droog is kan hij naar buiten, maar als het nu dagen achter elkaar giet van de regen? En mijn blender weigert groenten tot moes te hakken dus daar moet ik ook nog iets anders voor. Gebruikt iemand van jullie wel eens groentesap uit een pak?? Is dat een alternatief als je gaat kamperen? Ben reuze benieuwd of er reacties komen ???
Door 202Spots
#561077
't is gelukt hoor! Welkom op BP!
pike schreef: Waar eet jullie hond bijvoorbeeld een kip??? Zie hem die kip al door het huis slepen! Ben geen Miep Kraak en ook niet salmonella-paranoia maar dat zie ik toch niet zo zitten. Als het droog is kan hij naar buiten, maar als het nu dagen achter elkaar giet van de regen?
Op rubbere matje of grote handoek of oud laken in de keuken blijven tot 't op is
En mijn blender weigert groenten tot moes te hakken dus daar moet ik ook nog iets anders voor. Gebruikt iemand van jullie wel eens groentesap uit een pak??
Keukenmachientje misschien?
Groentesap in pak is sap....geen groente,
Je kan desnoods 'n hand-rasp meenemen om wortels te raspen, en anders geef je geen groente of beetje gekookte groente van jezelf, maakt voor 1 of 2 weken niet veel uit.
Door Cathelijn
#561078
hoi hoi!
In de eerste plaats zou het ook erg leuk zijn als je je even voorstelt in de betreffende rubriek ;)

Veel mensen geven bijvoorbeeld kip in de keuken, op de tegels of vinyl of iets dergelijks. De bench kan natuurlijk ook als je die hebt. Daarnaast zijn er ook mensen die hun hond hebben aangeleerd alleen op een kleedje te eten.
Bij mij krijgen ze veel gewoon in de keuken, doekje erover en klaar. Alleen pens en vis gaan altijd buiten.
Door Happy Tail
#561128
supoer dat je ook gaat Barfen, wij zijn ook begonnen met KVV met de achterliggende gedachte om ook te gaan barfen als ik meer wist. inmiddels kan ik me niet meer voorstellen dat ik nog br** heb gevoerd. terwijl we pas een maand of 4 echt 100% over zijn

hier moet ze op het kleed eten. en eigenlijk valt de troep best mee hoor, ze likt vaak nog na en dan is het kleed al weer bijna schoon. Aangezien wij een Afrikaans ras hebben, wil ik haar niet aandoen om buiten te moeten eten. Nu gaat het wel, maar als het straks weer koud is....of als het druppelt....geen hond die haar dan naar buiten krijgt

ik heb een magimix om de groente prut te maken voor haar. Ik maak iedere keer vers, als ik voor onszelf aan het koken ben, dan haksel ik de groentemix die we dan in de koelkast hebben er even bij eitje erdoor, huttenkase, yoghurt oid en Baya heeft haar groentesoep als voorgerecht. Daarna verhuist ze naar haar (tafel)kleed vooor de geitenribben :)
Gebruikersavatar
Door pike
#561142
ja natuurlijk, stom, het is sap, zit geen pulp in, geen vezels en zo. Ga inderdaad op zoek naar goed keukenmachientje. En ja, in de keuken tot het op is, vindt ie vast niet gezellig, maar ja, voor lekker eten moet je wat over hebben.
Gebruikersavatar
Door pike
#561144
sorry cathelijn, probeer de rubriek nog te vinden. ben nog niet zo handig hierin
Gebruikersavatar
Door pike
#561156
nee ik leg mijn hond niet in de regen of de nattigheid om te eten. Weet niet of het nu nog lukt om hem te leren op een kleedje te eten? Als ie dat nu van pup af aan gedaan had...
En misschien valt de troep wel mee ja. In het begin braakte ie het kvv vrijwel meteen weer uit, natuurlijk op het kleed. Dat at ie meteen weer op, niets meer van te zien! Voor de vorm haal je er dan maar een doekje over maar als ik het niet had zien gebeuren had ik het geeneens geweten!
Door 202Spots
#561200
pike schreef: En ja, in de keuken tot het op is, vindt ie vast niet gezellig, maar ja, voor lekker eten moet je wat over hebben.
Zit ie nou aan tafel dan??? ;D
Maar zit er niet over in hoor, wanneer ie lekker aan 't eten is dan maakt 't hem niet uit WAAR ie eet!
En je blijft er trouwens toch bij kijken!
Door Twiz
#561203
Tuurlijk gaat ie van een kleedje eten. Weet je wel hoe lekker dat verse spul is ;D, als dat wordt afgepakt als je van het kleedje afgaat, zorg je als hond wel dat je op dat kleedje blijft. Met een beloning zoals barf zijn ze supersnel geconditioneerd hoor.
Door Truus
#561211
Ze hebben hier ieder hun eigen mat en het werkt perfect. Voor dit voedsel doen ze werkelijk alles voor je.
Het is heel goed aan te leren hoor.
Door EdwinK
#561229
202spots schreef:
En je blijft er trouwens toch bij kijken!
Dat zeker. Zeker als je ze weer wat nieuws geeft.
Door Truus
#561240
Edwin en Brenda schreef: Dat zeker. Zeker als je ze weer wat nieuws geeft.
Of voor het geval ze elkaar in de haren vliegen omdat de een het sneller op heeft dan de ander ;).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door