Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#559990
Hallo allemaal,

Daar ben ik weer. Inmiddels zijn we ruim 6 weken bezig met de Carnibest eend/rijst. Het leek beter te gaan. Ik vond zijn vacht er goed uit zien en vond ook dat hij minder stonk. Helaas is het nu weer helemaal mis met zijn huid
Hij stinkt, heeft allemaal natte eczeemplekken en heeft ook heel veel jeuk. Ik had zo gehoopt dat de Carnibest de uitkomst zou bieden. We zijn al zo lang bezig om hem klachtenvrij te krijgen. Ik hoop nu maar dat dit tijdelijk is want het is echt zielig. Zijn ontlasting was eigenlijk meteen prima dus dat is geen probleem maar die huid en die stank :-[ Heeft iemand hier ervaring mee en kan mij zeggen of dit "normaal" is. Dat het eerst beter lijkt te gaan en nu zo slecht. Wanneer kan ik zeggen dat ik het uiteindelijke resultaat van de Carnibest kan zien? Alvast bedankt voor jullie reacties. :-
#560119
Hallo Laura,

Ik heb hierover al via de Carnibest site gemaild en zij gaven het volgende antwoord:

In principe is witte rijst geen graan, in mijn ogen. Ik vind granen echt
'dingen' met gluten, dus mais, tarwe, gerst, hop etc. Witte rijst wordt al
jaren door dierenartsen aanbevolen als 'half'-dieet, vroeger moest men
lam/rijst koken voor de hond als eliminatie-dieet, tegenwoordig is het al
snel struisvogel om maar iets te noemen. Maar de rijst veroorzaakt in mijn
ogen geen jeuk, daarom gebruiken wij ook uitsluitend witte rijst in onze
voedingen en een minimale hoeveelheid die eigenlijk niet eens noemenswaardig
is.
Dus je zou kunnen zeggen dat Carnibest graanvrij is, maar het bevat dus wel
een klein deel witte rijst.

Het blijft dus erg moeilijk. Toen onze hond nog brokken had, had hij dus dezelfde klachten als op dit moment.
#560502
Ik kan me voorstellen, dat een hond met heftige problemen niet volledig opknapt van ander voer.
Soms kan het nodig zijn om nog meer stappen te nemen. Een reinigingskuur, zou een bruikbaar idee kunnen zijn, misschien de ellendige plekken aanstippen met een drogende lotion, ik zou zelf misschien voor teatree olie gaan. (anderen weer niet, dat blijft moeilijk)
Is een advies van een ter zake kundige niet te overwegen, of heb je al veel gedokterd en wil je zelf nadenken en uit proberen.
Er is hier ook wel informatie over een elimentatie dieet
te vinden.
Misschien heb je daar iets aan.
Denk niet, dat er iemand weet, lijkt me ook niet mogelijk, wanneer je echt resultaat kunt zien van het voer, dat je geeft.
Succes met het zoeken naar een verbetering voor je hond.

Hanny
#560621
[quote="Hanny"]
Er is hier ook wel informatie over een elimentatie dieet
te vinden.
Misschien heb je daar iets aan.
Denk niet, dat er iemand weet, lijkt me ook niet mogelijk, wanneer je echt resultaat kunt zien van het voer, dat je geeft.
Succes met het zoeken naar een verbetering voor je hond.

Hanny

[/quote]
Ze is al bezig met een eliminatie dieet ;)
#560646
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb niets veranderd en zwemmen doet hij nooit. Ook weet ik zeker dat hij niets anders heeft gegeten. De plekken ontstaan overigens spontaan. Dus niet na bijten of krabben. Volgens de dierenarts heeft hij geen allergie van buitenaf. Dus zou hij niet kunnen reageren op pollen, huisstofmijt of iets dergelijks. Dit is uitgezocht door middel van verschillende bloedonderzoeken. (Waar ik overigens aardig arm van ben geworden). Hij is ook gecontroleerd op schimmels en er zijn ook huidafschraapsels nagekeken. Wat dat betreft was alles goed dus moet het volgens onze dierenarts om een voedselallergie gaan. Ik moet zaterdag alweer mijn bestelling ophalen en denk dat ik, mocht het zo blijven, de volgende bestelling zonder rijst ga proberen. Het is heel vervelend allemaal. We zijn al zo lang bezig met dokteren. Ik hoop dat het snel weer wat beter gaat.
#560772
ik heb in het verleden een hond gehad die ook maar niet van zijn exzeem af kwam, ook vochtig kaal worden stinken, oren ontstoken, poten bijten.
er kon niets gevonden worden, met een ander merk vers voer veranderde het iets maar het hield niet op.
tot er een psygologische oplossing gevonden werd.
het bleek dat deze hond zoveel inwendige stress had dat zich dat uite in dit huidprobleem en de ontstekingen.
het was altijd een hele rustige hond, en liet niet merken dat ie uberhaupt gestrest was. door het opkroppen kwam het er op een andere manier uit.
hij heeft er Nervolet van VSM voor gehad.
ik zag er duidelijk verbetering bij.
helaas ondekten we het pas op latere leeftijd, hij was al 3 toen ie bij mij kwam. op z'n 6de jaar werden de plekken steeds erger het heeft nog meer dan een jaar geduurt voor we de oorzaak gevonden hadden, hij heeft de nervolet ruim een jaar gehad. helaas had de stress hem zo opgevreten van binnen dat ie met 9,5 in zijn slaap is gebleven.

dus misschien zit het in een combinatie van factoren.
#560812
Ik vind eend/rijst geen elimentatie dieet. Bij een elimentatie dieet maak je gebruik van 1 eiwitbron zonder toevoeging van olie rijst oid omdat ze op die ingredienten ook allergisch kunnen reageren. In CB zit olie en rijst. Rijst bevat ook gluten [rijstgluten] er zijn veel honden die geen rijst verdragen. Voor een hond op een elimentatie dieet kun je het beste zelf de maaltijd gaan samenstellen.
#560892
[quote="Joke Miedema"]
Ik vind eend/rijst geen elimentatie dieet. Bij een elimentatie dieet maak je gebruik van 1 eiwitbron zonder toevoeging van olie rijst oid omdat ze op die ingredienten ook allergisch kunnen reageren. In CB zit olie en rijst. Rijst bevat ook gluten [rijstgluten] er zijn veel honden die geen rijst verdragen. Voor een hond op een elimentatie dieet kun je het beste zelf de maaltijd gaan samenstellen.
[/quote]
Carnibest eend/rijst wordt wel als eliminatie dieet verkocht en volgens mij zit er geen olie in. Ik heb het ook als eliminatie dieet gebruikt, maar ben later zelf gaan samenstellen (hele eenden). Het zou mij ook niks verbazen als het door de rijst komt.
#560916
[quote="Lessie"]
Maar wat vinden jullie dan van de reactie van Corine van Carnibest ??? over het feit dat witte rijst geen graan is etc.
[/quote]

Nou, ik ben het er niet mee eens. Rijst = graan. Punt. En honden die echt een graan allergie hebben, reageren in de regel dus ook heel slecht op rijst.

Overigens zit ik eerder te denken aan een allergie van buitenaf, zoals jouw dierenarts al aangaf. Het is momenteel echt een ramp, een drama met graspollen, boomzaden, etc. Alle drie mijn Dalmaten lopen met rode plekken....

Als ik jou was, dan ging ik naar een holistisch dierenarts. Deze problemen zijn behoorlijk heftig en moeten waarschijnlijk stevig aangepakt worden. En voeding alleen is dus duidelijk niet genoeg.... Misschien dat je een ontgiftkuur moet doen, maar misschien dat je de kant op moet iets te geven tegen allergieen. Ik weet het niet. Vandaar dat ik zeg: holistisch DA!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door