Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Shifra en Sharel
#560743
Sharel heeft iets aan dr nek, geen hernia, maar toch iets pijnlijks en heeft van de DA...Rymadil voorgeschreven gekregen, als pijnstiller.
Nou, ben ik zelf niet echt hierover te spreken, en heb zelf Traumeel in huis.
Zou ik haar dat nu al kunnen geven, of toch eventjes aan die Rymadil? om het aan te kijken?
Door Lizzy
#560747
Heb je enig idee wat ze wel aan haar nek heeft? Het ligt er aan (vind ik) hoe erg de pijn is. Als die echt om te gillen is, dan zou ik een echte pijnstiller overwegen. En anders zou ik zeker Traumeel proberen. Eventueel met wat salisprin of pijn complex van de Groene Os.
Door Shifra en Sharel
#560754
Ze kreeg het onverwachts, eigenlijk nooit ergens last van, maar het werd wel steeds erger.
Bij iedere beweging bij het slapen, piepte ze.
Nou is zij nogal theatraal, en in de 1ste instantie wilde ik het aankijken, maar dit was duidelijk geen theatraal gedrag meer.
De Da zei, dat t ook evt kou kon zijn, dat ze op de tocht misschien had gelegen..tja..dat weet ik niet.

Vannacht piepte ze echt bij iedere beweging en vanmorgen tilde ik haar zelfs de trappen af.
Gisteren snauwde ze haar vriendje af, die met haar wilde spelen, dus ze had er echt last van.
Shifra was mee, en ze deed t voor, dat Shifra gewoon alles mee kon buigen, en bij Sharel niet.
Ze moet rust houden, maar dat doet ze vanuit zichzelf nu ook wel, ze had al een pijnstiller injectie gekregen.

En dit is verder een kuurtje voor een paar dagen.
Laatst gewijzigd door Shifra en Sharel op di 30 mei 2006, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#560756
Moeilijk als je niet echt weet waar het vandaan komt. Een pijnstiller verlaagt de pijngrens dus je weet niet of ze dan over haar grens heen gaat. Wat dacht de D.A. dat het was?
Door Shifra en Sharel
#560757
Oh Truus, ik denk dat onze berichtjes elkaar gepasseerd hebben, maar ik had het al hierboven geschreven.
Ze zal denk ik niet nu haar grenzen overschrijden, ze slaapt alleen maar.
Door Truus
#560759
Shifra en Sharel schreef: Oh Truus, ik denk dat onze berichtjes elkaar gepasseerd hebben, maar ik had het al hierboven geschreven.
Ze zal denk ik niet nu haar grenzen overschrijden, ze slaapt alleen maar.
Ja ik las net jouw berichtje ;). Als het voor een paar dagen is en met zoveel pijn zou ik het haar gewoon geven hoor. Hou haar ook warm met een dekentje ofzo.
Sterkte en beterschap !
Door Shifra en Sharel
#560761
;D Sharel warm houden met een dekentje.

Sharel is mijn schaduw, die volgt mij overal, echt gewoon heel lief nu.

Ze slaapt, maar zodra ik weer ervandoor ga, volgt ze mij meteen.
Ze zijn gewoon zo zielig, als ik haar aai, geeft ze mij likjes.
Nou ik zal dr wel even dit geven, hoop dat t niet lang hoeft te duren.

In ieder geval bedankt.

een bezorgde sharel baasje
Door Truus
#560762
Dan zit er niets anders op dan samen onder een deken te liggen ;D.
Je bent helemaal niet overbezorgd hoor, er moet niks aan de lieverds komen ;)
Door Lizzy
#560922
Tinker schreef: Heeft ze geen syringomyelia?(het gaat hier toch om een cavalier?)Meer dan 50% van de Cavaliers heeft hier last van.
Wat is dat, syringomyelia?
Door Shifra en Sharel
#561064
Tinker? Ik begrijp je gedachten, ook omdat er vaak over geschreven word.
Ik denk zelf voor 99% dat ze het niet heeft hoor, ze heeft nooit symptomen gehad die erop lijken.
Het is een vreselijke ziekte Lizzy, die heel vaak en vooral de laatste tijden bij cavaliertjes worden ontdekt.

Maar daar zijn ook nog symptomen aan vooraf, en die heeft Sharel absoluut nooit.
Ze mankeert nooit wat, en krabt niet aan 1 kant(of andere symptomen)
Zou ze dat wel hebben gehad, dan zou ik twijfelen en een scan laten uitvoeren, maar ik denk eerder dat ze zich heeft verdraaid ofzo.

Ze was bij een oppas, en die vertelde mij ook weer, dat ze heel enthousiast werd, toen ze mij hoorde aankomen, en ze rende meteen de galerij op, misschien dat ze toen een beetje te enthousiast was?
Door nelb
#561140
Echt een rotziekte die bij meerdere rassen voorkomt, maar bij de cavalier het meest en ergst.
Er worden percentages genoemd tussen de 50 en 70% van de populatie die het in meer of mindere mate heeft.

Als je wilt weten wat het is:

http://www.phil.uu.nl/~koppel/syringomy ... aliers.doc

Ik hoop dat Sharel weer snel beter is. Hopelijk heeft ze gewoon wat verrekt ofzo.

Overigens wordt (o.a.) rimadyl als pijnstiller ook aanbevolen bij syringo.

Nel
Door Truus
#561238
Ik wist ook niet wat het was, bedankt voor de uitleg. Dit is nogal heftig zeg .
Door Shifra en Sharel
#561295
Ik heb het allemaal gevolgd betreft de ziekte, en je hoopt dat het nooit je hondje overkomt.
Ik kijk het nu aan hoor, misschien is dit eenmalig, en ik ga dan niet er meteen vanuit, dat het met deze ziekte te maken heeft.
Dit is ook de 1ste keer, en ik weet ook hoe Sharel af en toe best wild kan zijn.

Op dit moment heb ik geen plannen om een nestje te nemen, zou ik dat wel hebben, dan zou ik ze ook allebei zeker eerst testen.
Maar zolang mijn honden geen symptomen hebben en geen pijn, denk ik nu ook niet aan een test.

Ik zou eerder mij ongerust maken, wanneer dit inderdaad iedere keer terug komt bij Sharel.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#561373
Het klinkt in mijn oren als een nekhernia of inderdaad syringomyelie.
Dan zou het verstandig zijn om eens een chiropracter te bezoeken.
Door Shifra en Sharel
#561397
Met Sharel gaat het nu beter, ze kwispelt weer, maar ik zal haar wel rustig aan laten doen.
Ik vind zelf wel, dat als er iets is, snel word geroepen, dat het dan Syring kan zijn.
Ja, dat kan het inderdaad zijn, en heb er ook veel over gelezen.
En gelukkig, zijn er mensen geweest, die hier meer over hebben geschreven.
Alleen, zelf zou ik pas echt mn zorgen maken, als de pijnen weer in herhaling vallen.

Het is nu de 1ste keer, en Sharel heeft t nu 2 dagen, en ze was volgens mijn oppas, te snel en te hard en te enthousiast naar mij tegemoet komen rennen.
Op dit moment geef ik toch eventjes hier de schuld aan.
Het is niet zo, dat ik mijn kop in het zand steek, en hou het wel in de gaten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door