Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#551578
Een collega heeft een 10 jaar oude Bulldog die sinds een tijdje problemen heeft met z'n prostaat. Ze is er al meerdere keren mee bij de da geweest, en de hond krijgt nu injecties (ze wist zo niet waarmee)en pijnstillers, maar dit helpt weinig, de hond geeft nogsteeds pijn aan. Ze weet niet wat ze er zelf nog aan kan doen en denken er nu over om hem te laten inslapen, omdat hij steeds pijn heeft. Heeft iemand hier nog ideeen wat ze zouden kunnen doen, of iets homeopatisch wat ze zouden kunnen geven?
#551583
Zijn de spuiten chemische castratises geweest ?
Soms probeert men dat maar vaak helpt het niet blijvend.
Castreren is vaak nog de enige oplossing, die echt helpt !!
Maar dat zou die dierenarts veel beter moeten weten dan ik ::) ;)
#552488
Volgens mij is de hond wel gecastreerd. In laten slapen leek mij ook behoorlijk snel, maar helaas is niet iedereen bereid allerlei onderzoeken bij hun hond te doen :(. En niet iedereen is (helaas) zo met z'n hond bezig als wij hier op het forum.

Volgende week zie ik de colega weer en zal nog eens wat meer vragen (als de hond er nog is dan :-\)
#554009
Mijn hondje heeft sinds deze week weer last van zijn prostaat. De prostaat is vergroot en ontstoken. Ook onze reguliere Da stond klaar met de "anti hormoo"-injectie. Deze heb ik beleefd geweigerd. Hij krijgt homeopatische tabletten en antibiotica voor de ontsteking. We moeten volgende week terug voor controle, maar de klachten die hij had (hij kon slecht poepen) zijn na een paar dagen al weg.

Ik zou zeggen: zoek een homeopatische da!

Nel
#560694
Vandaag heb ik de collega pas weer gesproken, en het gaat gelukkig al wel weer beter met de hond. Ik heb nog even het een en ander nagevraagd, en de hond is dus niet gecastreerd, en de da durft dit niet te doen omdat de Bulldog de narcose niet zal overleven.
Hij kreeg trouwens idd hormooninjecties, en die hebben dus redelijk goed geholpen in combi met anti biotica.
Ik heb de collega een homeopatisch da aangeraden, maar omdat het nu weer beter lijkt te gaan, wil ze hier nog even mee wachten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door