Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#560508
Eindelijk hebben Joey en Zusje ontdekt dat ze met elkaar heel leuk kunnen spelen. Alleen doen ze dit meestal altijd nadat zij gegeten heeft, en het gaat er dan hard om weg ;D. Nu weet ik natuurlijk dat een hond na het eten minimaal een uurtje rustig aan moet doen ivm. maagtorsie. Maar geldt dat ook al voor een pup van 10 weken, die een 70 gram per keer eet?! Of is het gevaar van een maagtorsie dan nog verwaarloosbaar ???
Door roefus
#560515
Jojo schreef: Eindelijk hebben Joey en Zusje ontdekt dat ze met elkaar heel leuk kunnen spelen. Alleen doen ze dit meestal altijd nadat zij gegeten heeft, en het gaat er dan hard om weg ;D. Nu weet ik natuurlijk dat een hond na het eten minimaal een uurtje rustig aan moet doen ivm. maagtorsie. Maar geldt dat ook al voor een pup van 10 weken, die een 70 gram per keer eet?! Of is het gevaar van een maagtorsie dan nog verwaarloosbaar ???

Ja, ik hoor dat ook altijd: rust na het eten.

Nu ga ik dan zeker niet wandelen ofzo.
Maar, al mijn honden wilden altijd spelen na het eten.
Ook toen ze pup waren.
Dan kwamen de balletjes, de flostouwen, kortom álles 'voor de dag'.
Ik ken het gewoon niet anders.
Roefus doet het nog steeds.
Bak leeg? Blijkbaar 'vrolijk' met zijn buik vol...en hij gaat zijn bal zoeken.

Ik denk niet dat het goed is om heel wild te spelen na het eten.
Maar eerlijk gezegd: ik weet niet beter dan dat het hier altijd gebeurt, en gebeurde.
Door Truus
#560524
Die twee van ons doen dat ook altijd, ze zijn altijd een robbetje aan het "vechten" ;D alhoewel het maar even is want daarna liggen ze uit te buiken.
Door Netty
#560531
het enige speel moment van Tof is na haar avondeten, met een volle maag de meest gekke dingen doen, ik hou haar wel wat kalm, maar als ze de kolder in haar kop krijgt dan ragt ze in ijltempo de kamer 4 keer in het rond, en in de zomer als de schuifpi open staat dan doet ze er nog een rondje tuin ook bij.......
Door Netty
#560535
roefus schreef: ;D ;D ;D met andere woorden: een volle buik maakt vrolijk !!! :D
lijkt er wel op, ze doet het al zolang ik haar heb en dat is 9 en een half jaar 8)
Door Ike
#560537
Ike wil ook altijd spelen na het eten, ik houd het eigenlijk wel rustig want het lijkt mij niet zo geweldig om met een volle maag zo gek te doen, de honden schijnen daar dus anders over te denken ;D
Door Ine
#560607
Hier wordt ook gespeeld na het eten door Tilly en Kaatje. Ik laat het maar gewoon gaan. Heb het altijd zo gezien, ook bij de andere honden, toen ze nog pup waren. ;)
Door Laura2004
#560617
Hier zijn ze ook altijd helemaal blij als ze hebben gegeten en gaan ze ook altijd spelen, ik probeer ze altijd wel rustig te houden, dus als ik het te heftig vind dan krijgen ze even een time out.
Door Jojo
#560625
Ja, weet je, nu ze elkaar net beginnen te ondekken wil ik ze daar ook niet weer in afremmen eigenlijk :-\
Daarom wilde ik even weten of ´het gevaar´ ook bij zo´n klein pupje al op de loer ligt, want dan kan ik het een tegen het ander afwegen en gaat gezondheid toch voor ;)
Door pallas
#560877
na het eten is het hier ook altijd ''speeltijd"
ze spelen dan vooral met elkaar, baasjes houden zich dan rustig :-\

ik heb nooit geprobeerd om ze echt rustig te krijgen na het eten, ik vind de band die ze met elkaar hebben minstens net zo belangrijk :)
Door Lil
#560971
Tja, hier ook altijd spelen na het eten, en dat terwijl hij enigst hond is (haha dat klinkt leuk).
Het hele arsenaal aan speeltjes wordt dan uit de kast gehaald. Ik laat hem maar zolang hij zelf speelt, wel laat ik me niet ertoe verleiden om balletjes e.d. te gooien.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door