Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#552320
Is al een veelbesproken onderwerp, maar toch stel ik de vraag nog even;

Wat doen jullie tegen teken, gebruiken jullie niets, een vriendelijk middel of een agressief middel?

Barney heeft vorig jaar de ziekte van Lyme gehad, toen was ook wel zijn weerstand lager (nu niet meer), maar ben toch een beetje huiverig voor die r*tteken.

Dus wat gebruiken jullie?
Laatst gewijzigd door Charlie Angel op do 18 mei 2006, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jojo
#552338
Ik gebruik niets dan een tekentang. Ik heb kleine hondjes met korte vacht, teken vind ik altijd al voordat ze hun gif hebben kunnen spuiten. Ik controleer dagelijks tijdens een flinke knuffel/ aaibeurt, ieder korstje, bultje en onregelmatigheidje merk ik op ;) Joey laat zich zo super verzorgen, die gaat genoeglijk op zn rug liggen en zn buik is nagenoeg bloot :-*
Maar ik kan me voorstellen dat dat met een grote langharige hond minder makkelijk is ;)
In de zomer ben ik trouwens ook haast niet meer in het bos maar wijken we uit naar het water. Gaan we wel naar het bos dan gebruik ik een paar druppels teatree en een borstelbeurt bij thuiskomst, meestal vind ik dan nog losse teken die ik meteen vermoord :P
Door herder_lover
#552348
hier frontline, maar daar ben ik niet tevreden over (Saiko natuurlijk tekenziekte nu). Verder kan ik er weinig aan. Als ik een agressiever middel wist en kon krijgen, zou ik het doen, direct!!!
Door Sennaruby
#560471
Frontline werkt niet TEGEN teken, maar werkt pas als de teken als in je hond zitten. Dat geef ik dus niet. De meeste teken vind ik veel eerder, al voor ze zich vastgebeten hebben en de teek die ik over het hoofd zie, wordt er met de hand uitgetrokken. Die scaliborband schijnt te voorkomen dat er teken op de hond komen, maar ik ken veel honden die er vreselijke huid- en haarklachten van krijgen... Kale nekken, vreselijke jeuk enzo... Ik houd het maar gewoon bij handwerk en geen vieze, chemische middeltjes die toch niet beter helpen.

Groetjes,

Fieke
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door