Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door danja
#544746
Hallo, Danja maltezer van 7 jaar heeft artrose. Zij is 4 jaar geleden aan een luxatie knietje geopereert. Het ging heel goed, maar nu loopt ze zo'n 4 dagen bijna niet op haar achterpootje. Het is een naar gezicht. Ze krijgt geen pijnstillers, want ze heeft er een aanval van gehad, waarschijnlijk in samenhang met enting. Nu wil ik iets natuurlijks geven voor de pijn, maar wat. Ze is 6 kilo, dus weet niet wat er is. Ze krijgt nu ruim twee maanden Sasha's Blend, mkaar zie geen verbetering, wel verergering. Wie kan mij en zedker Danja helpen, om de pijn te verminderen.

Groetjes Anneke
Door Lizzy
#544765
Je kunt salisprin (van Vitotaal) proberen of Pijn Complex van de Groene Os.

Je kunt ook eens een ander glucosamine preparaat proberen want als het ene merk niet helpt: wil niet zeggen dat het andere merk ook niet helpt. Mijn hond reageert bijv. bijzonder goed op Glucobest en die van de Groene Os maar weer slecht op het eigen merk van De Tuinen.
Door Aat
#560336
Je kunt proberen Spondy van Vetsem. Mijn vorige hond (zwaar HD en artrose) heeft er nog twee jaar op geleefd nadat een da had gezegd toen hij lag te janken van de pijn: laat hem maar inslapen. En andere arts zei: we houden hem nog twee jaar in leven (hij was toen 12) en schreef Spondydruppels voor. Het duurde een week of drie en toen sprong hij weer over het muurtje langs de kerk. En hij leefde inderdaad op een week na nog twee jaar. Het duurt wel even voor je resultaat ziet.

Aat.
Door Rajzcek
#576799
Lizzy gaf dit natuurlijk pijnstillende middel al aan.Salisprin van Vitelle (Vitotaal).Wij hebben het middel altijd in huis voor de honden.Een van onze oude Duitse Herders heeft wat last van arthrose,en meestal met nat weer.Maar twee capsule's als ze last heeft geven,en de dame voelt zich weer lekker.Wij zijn heel tevreden over de werking van Salisprin.En het grote voordeel is dat het een natuurlijk middel is. Ook hebben wij goede ervaringen met Duivelsklauw,in de juiste dosering heeft het al menige hond geholpen.Sterke er mee. :)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door