Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door monique-sem
#558819
ik heb hier op het forum gelezen dat men goede ervaringen heeft met deze oordruppels. Ik lees wel dat je er langer mee door moet gaan dan aangegeven staat. Mijn vraag is echter hoelang moet ik doorgaan. Sem heeft in maal in de zo veel tijd last van oorontstekingen. Ze is op dit moment ook aan het ontgiften. Moet ik haar een zogenaamde onderhoudsdosis blijven geven?
Hoeveel druppels en hoelang moet ik doorgaan met druppelen?
Door Jojo
#559873
Ik heb ze hier ook, ik vind het heel goed en snel helpen. Ik heb nog nooit langer hoeven doorgaan als aangegeven in de bijsluiter, meestal stopte ik al voortijdig omdat de klachten verdwenen waren en ik het dan ook vergat toe te dienen.
Gaat het niet over dan?!
Volgens de bijsluiter moet je het wel 2 weken doorgebruiken, en daarna kun je nog 2/3 keer per week doorgaan.
Hoelang/vaak heb je het nu gebruikt?!
Door Laura2004
#559998
Bij de Labrador van mijn broer hielpen de druppels binnen 2 weken, zij waren er super tevreden over. Ze hebben het wel icm drainage compositum (Groene Os) gegeven (ontgiftingskuur).
Door monique-sem
#559999
ik heb ze nu ongeveer 2 weken gebruikt. Sem heeft geen klachten meer. De reden dat ik deze vraag stelde ging er eigenlijk meer om dat ze het na enkele weken/maanden weer terug krijgt. Ik dacht dat ik dan misschien door kon gaan met druppelen (bv 1 x per week) en dat ik dan voorkom dat ze weer oorontsteking krijgt. Snap je?
Door Laura2004
#560002
monique-sem schreef: ik heb ze nu ongeveer 2 weken gebruikt. Sem heeft geen klachten meer. De reden dat ik deze vraag stelde ging er eigenlijk meer om dat ze het na enkele weken/maanden weer terug krijgt. Ik dacht dat ik dan misschien door kon gaan met druppelen (bv 1 x per week) en dat ik dan voorkom dat ze weer oorontsteking krijgt. Snap je?
Ok, dat zou ik echt niet weten, misschien dat Tannetje (Hitam) hier antwoord op weet. Heb je al eens een keer een ontgiftingskuurtje geprobeerd? De hond van mijn broer heeft nl ook continu oorontstekingen en sinds hij die ontgiftingskuur heeft gedaan heeft hij geen oorontsteking meer gehad, ik zeg niet dat hij het nooit meer zal krijgen, maar misschien wel minder vaak. Succes ermee!
Door Lizzy
#560261
monique-sem schreef: ik heb ze nu ongeveer 2 weken gebruikt. Sem heeft geen klachten meer. De reden dat ik deze vraag stelde ging er eigenlijk meer om dat ze het na enkele weken/maanden weer terug krijgt. Ik dacht dat ik dan misschien door kon gaan met druppelen (bv 1 x per week) en dat ik dan voorkom dat ze weer oorontsteking krijgt. Snap je?
Dit staat op de bijsluiter:

"Dosering
2-3 maal daags 5-10 druppels in de uitwendige gehoorgang druppelen
De flacon is voorzien van een onbreekbare pipet, wat de toediening in het oor vereenvoudigt.. Vermijd aanraking van het oor met de pipet. De behandelingsduur is 7-14 dagen, bij oormijt 14 dagen. Verlenging van de behandelduur is geoorloofd. In gevallen waarbij volledige genezing niet mogelijk is, of waarbij de klachten steeds terugkeren, is een onderhoud van drie maal per week aan te raden".
Door monique-sem
#560468
Lizzy schreef: Dit staat op de bijsluiter:

"Dosering
2-3 maal daags 5-10 druppels in de uitwendige gehoorgang druppelen
De flacon is voorzien van een onbreekbare pipet, wat de toediening in het oor vereenvoudigt.. Vermijd aanraking van het oor met de pipet. De behandelingsduur is 7-14 dagen, bij oormijt 14 dagen. Verlenging van de behandelduur is geoorloofd. In gevallen waarbij volledige genezing niet mogelijk is, of waarbij de klachten steeds terugkeren, is een onderhoud van drie maal per week aan te raden".
:-[ :-[ :-[ bijsluiter niet zo goed gelezen!
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door