Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jeanne
#559132
Bes is loops, en heeft nu ongeveer een dikke week uitvloeiing die normaal eruit ziet.
Maar ze is niet lekker, en heeft buikpijn. Ik betastte haar buik en ter hoogte van haar achterpoten gaf ze een jank (darmen? basset is lang hè)
Ze heeft nog wel vrolijk gewandeld volgens Jan.
Haar buik is niet dik (ik was al bang voor een torsie) en ze hebben gister rond 5 uur voor het laatst gegeten.
Ze is gewoon echt niet lekker, piept een beetje als ze gaat liggen.
Maar loopt wel kwispelend te schooien om de appelkroos van Onno.
Ik houd haar goed in de gaten nu, en als ik het niet vertrouw slaap ik wel op de bank vannacht.
Ik ben als de dood voor een maagtorsie.
Zal ik haar wel gewoon haar eten geven of beter wat yoghurt?

aaaaaarghhh als mijn eigen hond niet lekker is, raak ik meteen in overdreven bezorgdheid.
Door Lizzy
#559143
Geen koorts? Klinkt mij niet echt als maagtorsie, om de een of andere manier... Loopt ze te slikken? Kwijlen? Onrustig? Ik zou haar gewoon normaal wat te eten aanbieden. Als ze niet lekker is, eet ze waarschijnlijk niet eens. Beetje yoghurt erdoor en wat minder eten als normaal is natuurlijk prima!

Sterkte, met je Bes :-*
Door jeanne
#559149
Lizzy schreef: Geen koorts? Klinkt mij niet echt als maagtorsie, om de een of andere manier... Loopt ze te slikken? Kwijlen? Onrustig? Ik zou haar gewoon normaal wat te eten aanbieden. Als ze niet lekker is, eet ze waarschijnlijk niet eens. Beetje yoghurt erdoor en wat minder eten als normaal is natuurlijk prima!

Sterkte, met je Bes :-*
heb haar temp nog niet gemeten, maar ze voelt wel warmer aan. Het is geen torsie, want ze loopt gewoon door huis, staartje vrolijk. Ik denk dat het haar darmen zijn of iets met de loopsheid te maken heeft.
Als ze morgen nog zo kreunerig is ga ik zeker even naar de da.
Door Truus
#559150
Hou haar maar in de gaten ;), misschien de loopsheid en vandaar de buikpijn. Als ze nog lekker meeloopt en achter een appelkroost van Onno aan zit, lijkt het allemaal mee te vallen.
Sterkte met loopse Bes :-*
Door Truus
#559156
tieneke schreef: Let even op haar ontlasting misschien opkomende diarree :-\
Ja dat zou ook nog kunnen ;)
Door jeanne
#559157
ik wilde haar wat yoghurt geven ipv de barfhap.
maar we hebben dus geen gewone yoghurt, maar wel biogardedrank, dus die maar in haar bak gegoten. Mevrouw vind het niet zo echt lekker. (of ze is boos dat Sil wel zijn barfhap krijgt en zij niet)
Maar goed, ze zit dus ecth niet lekker in haar vel.
Als ze morgen nog zo is ga ik echt naar de da.
Door Truus
#559179
jeanne schreef: mwa, zo ziek is ze nu ook weer niet.
madam zit weer op Sil te wippen.
last van haar hormoontjes ::)
Ja dat kan. Mila was tijdens de loopsheid ook een echte Miep ze piepte om het geringste en was heel flauw en gevoelig.
Zou kunnen hoor Jeanne.
Door Truus
#559880
jeanne schreef: nou, mevrouw gedraagt zich weer volkomen normaal, voor zover een basset normaal kan zijn ::)
Gelukkig :D, ach ja...hebben wij ook wel eens last van ;D
Door K@rin
#559881
jeanne schreef: nou, mevrouw gedraagt zich weer volkomen normaal, voor zover een basset normaal kan zijn ::)
Gelukkig !!!
Ze had dus gewoon haar dag ff niet.
Weer voor niets de stuipen op het lijf van het vrouwtje gejaagd ;)
Door conleeuw
#559982
mmm moeilijk hoor, ze drinkt niet ineens veel? als het zo blijf zou ik toch even langs de dierenarts, een hond die jammert of piept als ze gaat liggen ??? ik ben altijd voorzichtig wat betreft baarmoederontsteking..... :-\
Door jeanne
#559984
conleeuw schreef: mmm moeilijk hoor, ze drinkt niet ineens veel? als het zo blijf zou ik toch even langs de dierenarts, een hond die jammert of piept als ze gaat liggen ??? ik ben altijd voorzichtig wat betreft baarmoederontsteking..... :-\
nee, ze drinkt niet meer als normaal.
ze is echt weer helemaal de oude.
ze hadden wel kippennekken en carnibest gehad wat niet echt fris meer rook, maar Sil had nergens last van. Ze liet ook vreselijke rotte winden, ik denk dat heteen combi met het loopszijn is geweest. ???
Maar ik houd haar zeker nog goed in de gaten hoor.
;)
Door conleeuw
#560412
jeanne schreef: nee, ze drinkt niet meer als normaal.
ze is echt weer helemaal de oude.
ze hadden wel kippennekken en carnibest gehad wat niet echt fris meer rook, maar Sil had nergens last van. Ze liet ook vreselijke rotte winden, ik denk dat heteen combi met het loopszijn is geweest. ???
Maar ik houd haar zeker nog goed in de gaten hoor.
;)
gelukkig gaat het helemaal weer goed, mischien inderdaad een beetje last van darmpjes, in combi met loopsheid, als ze maar eten en vrolijk zijn ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door