Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door danielle1980
#559877
om de katten kvv beter te laten eten?
ze hebben nu 3 dagen smuldier gekregen en bibi.
maar sommige eten rustig 3 dagen niet :o >:(

smuldier pens compleet gaat erin als uh brokken, maar de rest. :-\

pff ze krijgen nu maar weer 3 dagen brok.
ik ga denk 3 om 3 doen. :-\

maar nu zoek ik dus tips om ze bv bibi te laten eten.
cb had ik al eens geprobeerd en dat moeten ze helemaal niet.

kip, hart en eendagkuikens eten ze inmiddels wel. ::)
Door Borke
#559890
Straks wordt het gemakkeljiker als je je kitten van Sylvia hebt, wat immers niet anders kent dan vers.
Die kan dan mooi het goede voorbeeld geven ;D

Mijn ervaring is dat het het beste gaat als je gewoon blijft aanbieden en er een kat zo gek is om er met smaak van te eten.

Bij de anderen meerder malen per dag wat in de bek proppen en kijken of ze het lusten. Likken ze de bek af, dan vinden ze het lekker ;D

Degenen die in hongerstaking gaan een halve dagportie brokken geven, maar dan wel apart, zonder andere katten erbij, anders stimuleer je het blijven eten van brokken. Door een halve dagportie brokken te geven hongeren ze niet uit en houden ze voldoende eetlust om gemotiveerd ze zijn om vers te proberen.
Door danielle1980
#559893
AstridStraver schreef: Straks wordt het gemakkeljiker als je je kitten van Sylvia hebt, wat immers niet anders kent dan vers.
Die kan dan mooi het goede voorbeeld geven ;D
ja dat zal wel makkelijk worden ja ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#559895
Ja zoiets dacht ik ook , als Rooney komt zul je ze zien kijken van tssssssssss dat krengetje vreet alles op :o wie weet brengt hij ze op goede gedachten :D
Door danielle1980
#559902
sylvia schreef: Ja zoiets dacht ik ook , als Rooney komt zul je ze zien kijken van tssssssssss dat krengetje vreet alles op :o wie weet brengt hij ze op goede gedachten :D
ik hoop t maar.
die 2 katers van me vreten alles, maar die poesen >:(
op zich mogen ze wel brok blijven voor af en toe( die oudjes ), maar een goede brok is veel duurder dan kvv of barf. :-\
:-[dus wil ze gewoon meer dagen op barf of kvv.
Laatst gewijzigd door danielle1980 op ma 29 mei 2006, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#559981
danielle1980 schreef: kun je t beetje koken trouwens en dan steed minder bv?
want ze lusten wel gebakken/gekookt vlees natuurlijk ::)
Ja hoor als ze het zo wel lusten gewoon doen en dan steeds minder gaar gaan geven maar met hele kleine stapjes.
Door Borke
#559989
sylvia schreef: Ja hoor als ze het zo wel lusten gewoon doen en dan steeds minder gaar gaan geven maar met hele kleine stapjes.
Zou ik ook zo doen - beter licht gekookt vlees dan 'pure brokken' ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door