Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door casangio
#55937
Hoi allemaal,

Al een paar weken verschijnt op de TV weer reklame voor Febreze en wel een hond die parmantig met zijn pootje de Febreze verstuift. Was het niet zo dat in het verleden zelfs Febreze als dodelijk werd bestempeld voor dieren??? Is het niet zo dat je dit middel op een hoop kunt gooien bij de rest en kan bestempelen als echt niet gebruiken in nabijheid van een dier. Of zie ik het verkeerd???
alma
Door ine
#55949
Ja, ook bij mij gingen er belletjes rinkelen!
Ik zal eens kijken, of ik daar nog iets van kan vinden!
Maar, het zou natuurlijk kunnen zijn, dat de samenstelling veranderd is!
Ik zoek even! ;)
Door ine
#55955
Van Doggynet:
Door 202Spots (202) ( - 12.73.38.222) op Maandag, Maart 11, 2002 - 06:14 pm:
Hi Loti
Dat Frebreze gevaarlijk is voor huisdieren is,
is 'n Fabeltje dat al 'n paar jaar in Cyberspace rond gaat.
http://www.netpets.com/cats/newsroom/febreze.html

Net als Anita al schreef,natuurlijk nooit OP de vacht van je hond of ander dier spuiten.
En ook niet in de vogelkooi terwijl de vogel er in zit!!
Groeten
Dory


--------------------------------------------------------------------------------
Door Chantal ( - 213.53.199.10) op Dinsdag, Maart 12, 2002 - 10:54 am:
Hallo,
ik las wel even iets anders hoor,
maar ik weet natuurlijk niet wie er gelijk heeft.
Ik zou zeggen kijk en oordeel zelf,
ik gebruik het namelijk nooit , maar ik las er wel iets negatiefs over.
gr Chantal

http://home01.wxs.nl/~devrolijkeviervoe ... gheden.htm

onder het kopje febreze
Fébrèze is gevaarlijk voor huisdieren!
Er zijn meerdere voorvallen bekend van honden en vogels, die overleden zijn of ernstig ziek werden na het blootstellen aan Fébrèze, een middel om vieze luchtjes uit stoffen te doen verdwijnen zonder deze te wassen. Fébrèze bevat zinkchloride, wat erg gevaarlijk is voor huisdieren. Gebruik dus geen Fébrèze in de omgeving van uw huisdieren. Wanneer u het toch in hun omgeving hebt gebruikt, maak die omgeving dan heel goed schoon en verwijder alle resten van Fébrèze zo goed mogelijk. Houd uw huisdier weg van dit gebied. Er zit een sterke geur aan Fébrèze, maar erger nog, het bevat het eerder genoemde zinkchloride. Veel vogels zijn al overleden en honden zijn er erg ziek van geworden. Het product staat bekend als veilig voor mens en dier en het wordt bijvoorbeeld gebruikt om de hondenmand lekker fris te laten ruiken, maar later werd ontdekt, dat honden er ernstig ziek van kunnen worden. Er is een geval bekend, dat een hond bijna zijn hele vacht is kwijtgeraakt, omdat er per ongeluk Fébrèze over zijn vacht was gesprayd!

De hele discussie is te lezen op het oude board van doggy>Gezondheid: overige problemen: Febreze / URGENT
Gebruikersavatar
Door sylvia
#55958
Wat ik me afvraag is dan het volgende ,als het gevaarlijk is voor huisdieren dan is het ook gevaarlijk voor kleine kinderen,met name zuigelingen die vaak op de bank neer gelegd worden liggen dan met hun giegeltje in de febreze.............Dus ik vraag me dan af of het wel waar is dat het gevaarlijk is voor huisdieren.
Door NUTTAH SBT
#55966
Ik snap zowiezo het gebruik van dat soort middeltjes niet hoor, zet lekker een raam open voor een tijdje en weg zijn de eventuele luchtjes, toch?

Ingrid
Door An
#56096
NUTTAH SBT schreef: Ik snap zowiezo het gebruik van dat soort middeltjes niet hoor, zet lekker een raam open voor een tijdje en weg zijn de eventuele luchtjes, toch?

Ingrid
Idd hoor ;)
Door Diegel
#56108
NUTTAH SBT schreef: Ik snap zowiezo het gebruik van dat soort middeltjes niet hoor, zet lekker een raam open voor een tijdje en weg zijn de eventuele luchtjes, toch?

Ingrid
Ja, en als je een barfplaats-hond hebt, heb je zowieso al veel minder last van luchtjes!!! :D
Door 202spots
#56126
Ine schreef: Van Doggynet:
Door 202Spots (202) ( - 12.73.38.222) op Maandag, Maart 11, 2002 - 06:14 pm:
Hi Loti
Dat Frebreze gevaarlijk is voor huisdieren is,
is 'n Fabeltje dat al 'n paar jaar in Cyberspace rond gaat.
http://www.netpets.com/cats/newsroom/febreze.html
Net als Anita al schreef,natuurlijk nooit OP de vacht van je hond of ander dier spuiten.
En ook niet in de vogelkooi terwijl de vogel er in zit!!
Groeten
Dory
Ik blijf hierbij! De bovenstaande link is voor mij duidelijk genoeg.
Nog 'n link voor de twijfelaars..
http://www.homemadesimple.com/febreze/pets.shtml#facts
De link van Chantal hieronder werkt niet....

--------------------------------------------------------------------------------
Door Chantal ( - 213.53.199.10) op Dinsdag, Maart 12, 2002 - 10:54 am:
Hallo,
ik las wel even iets anders hoor,
maar ik weet natuurlijk niet wie er gelijk heeft.
Ik zou zeggen kijk en oordeel zelf,
ik gebruik het namelijk nooit , maar ik las er wel iets negatiefs over.
gr Chantal

http://home01.wxs.nl/~devrolijkeviervoe ... gheden.htm

onder het kopje febreze
Fébrèze is gevaarlijk voor huisdieren!
Er zijn meerdere voorvallen bekend van honden en vogels, die overleden zijn of ernstig ziek werden na het blootstellen aan Fébrèze, een middel om vieze luchtjes uit stoffen te doen verdwijnen zonder deze te wassen. Fébrèze bevat zinkchloride, wat erg gevaarlijk is voor huisdieren. Gebruik dus geen Fébrèze in de omgeving van uw huisdieren. Wanneer u het toch in hun omgeving hebt gebruikt, maak die omgeving dan heel goed schoon en verwijder alle resten van Fébrèze zo goed mogelijk. Houd uw huisdier weg van dit gebied. Er zit een sterke geur aan Fébrèze, maar erger nog, het bevat het eerder genoemde zinkchloride. Veel vogels zijn al overleden en honden zijn er erg ziek van geworden. Het product staat bekend als veilig voor mens en dier en het wordt bijvoorbeeld gebruikt om de hondenmand lekker fris te laten ruiken, maar later werd ontdekt, dat honden er ernstig ziek van kunnen worden. Er is een geval bekend, dat een hond bijna zijn hele vacht is kwijtgeraakt, omdat er per ongeluk Fébrèze over zijn vacht was gesprayd!

De hele discussie is te lezen op het oude board van doggy>Gezondheid: overige problemen: Febreze / URGENT
Gebruikersavatar
Door sylvia
#56182
Ik ga met jou hoor dory,zoals ik ook al zei als het giftig is voor je huisdier kun je ook je zuigeling gedag zeggen als je die op een met febreze behandelde bank neer zou leggen.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#56190
Eerlijk gezegd vind ik die Febreze behoorlijk meuren. :PDus of het nou schadelijk is voor m'n beesies of niet, ik gebruik dat spul toch maar liever niet.
Door tieneke
#56244
Sonja schreef: Eerlijk gezegd vind ik die Febreze behoorlijk meuren. :PDus of het nou schadelijk is voor m'n beesies of niet, ik gebruik dat spul toch maar liever niet.
Als je steeds de dekens of omtrek verschoond heb je hetzelfde effect.
Ook voor mij geen Febreze :-X
Door Lupa
#56252
maar hoe kan het dat jaren geleden verboden werd en nu alweer met honden reclamen gemakt wordt/
Gebruikersavatar
Door sylvia
#56276
hoezo verboden.......hier heeft het altijd in de schappen gestaan hoor,ik hoef het spul ook niet want ik vindt het ook ontiegelijk stinken
Door Lupa
#56317
nou niet verboden maar er werd gewaarschuwd ervoor en dat stuk met de hond(de oude reclame dan) werd eruit geknip
Gebruikersavatar
Door sylvia
#56346
Lupa schreef: nou niet verboden maar er werd gewaarschuwd ervoor en dat stuk met de hond(de oude reclame dan) werd eruit geknip
ik denk dat dat meer was om van het gezeur af te zijn.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door