Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door EdwinK
#558100
Maandag:
100 gr Duck
250 gr Rib/vleesbot
90 gr. groentenmix

Dinsdag:
250 gr. Rib/vleesbot
90 gr. Groentenmix
170 gr. Spiervlees

Woensdag:
100 gr Duck
170 gr. spiervlees
90 gr. groentenmix

Donderdag:
250 gr. Rib/vleesbot
90 gr. Groentenmix
170 gr. Spiervlees

Vrijdag:
100 gr Duck
250 gr Rib/vleesbot
150 gr. orgaanvlees

Zaterdag:
250 gr. Rib/vleesbot
90 gr. Groentenmix
170 gr. Spiervlees

Zondag:
100 gr Duck
250 gr Rib/vleesbot
90 gr. groentenmix
150 gr. orgaan

Zuivel doe ik er zo af en toe bij, maar niet echt afgemeten naar grammen of deciliters.
Laatst gewijzigd door EdwinK op zo 28 mei 2006, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
#558190
vraagje: als de duck eruit gaat komt er dan wat anders voor in de plaats? Ik weet niet van welke diersoorten de 'rib' en de 'spiervlees' is maar als het iedere keer van hetzelfde dier is vind ik het te eenzijdig.
Zowiezo mag er van mij wel wat orgaanvlees bij.
Geef je ook wel eens een eitje ofzo? Of pens?
Laatst gewijzigd door Femke op za 27 mei 2006, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door EdwinK
#558211
Als de Duck er uit gaat, dan word dat vervangen. Dan komt er ook meer orgaan bij.

Ei en zuivel ben ik dus vergeten, en volgens mij is pens orgaan vlees.
Laatst gewijzigd door EdwinK op za 27 mei 2006, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#558543
Ik kom op de volgende percentages:

17% spiervlees
59% vleesbot
5% orgaanvlees
18% groentemix

Persoonlijk zou ik 1 maaltijd minder vleesbot geven. En in de plaats daarvan spiervlees geven. Je komt dan op een gewicht uit van 1500 gram vleesbot en dat is 50% vleesbot. Overigens vind ik ook dat je meer afwisseling moet hebben in je vleesbotten. Alleen rib vind ik niet voldoende. Ik zou er tenminste iets van kippennekken of kippenkarkas ofzo erbij geven.

Op zich vind ik nu je Duck voert die 5% orgaanvlees niet verkeerd hoor.

Qua groente zit je ook aan de hoge kant. Je zou 1 keer groentemix per week minder kunnen geven, dan zit je op 15% groente. In de plaats daarvan geef je bijv. wat meer orgaanvlees (pens bijv) of een beetje wat tafelrestjes of wat zuivel. Tenzij je meer groentemix aan Brenda wilt geven omdat ze snel aankomt? Dan is 18% prima hoor.
Door EdwinK
#558822
Dan ga ik vanavond nog eens in Excel kijken en dan eea aanpassen.

Ik had kipkarkas en -nek etc als rib gerekend. Dacht dat het daaronder viel.
Door Lizzy
#558826
[quote="Edwin en Brenda"]
Dan ga ik vanavond nog eens in Excel kijken en dan eea aanpassen.

Ik had kipkarkas en -nek etc als rib gerekend. Dacht dat het daaronder viel.
[/quote]

Nou, kipkarkas valt onder vleesbot. Evenals nek. En evenals rib. Dus waarschijnlijk bedoel je bij "rib" te zeggen "vleesbot"?
Door Lizzy
#559178
[quote="Edwin en Brenda"]
Tja, eigenlijk wel.


[/quote]

OK, dat is prima! Dus je geeft kip en geit als vleesbot?
Door EdwinK
#559190
Geit heb ik nog niet, maar ik ben van plan om op korte termijn richting Islam Center te gaan, en dan wat aan te schaffen.

En kipkarkas is volgens mij een vleesbot.
Door Lizzy
#559193
[quote="Edwin en Brenda"]
Geit heb ik nog niet, maar ik ben van plan om op korte termijn richting Islam Center te gaan, en dan wat aan te schaffen.

En kipkarkas is volgens mij een vleesbot.


[/quote]

Ja, kipkarkas is vleesbot en geitenriibben van het Islam Center is ook vleesbot. Dus als je ongeveer 50% vleesbot geeft, van kip en geit (ben je nog steeds water-vegetarier? Anders zou zalmkop ook een goeie zijn, voor 1 keer per week!). Welke soorten spiervlees ga je geven?
Door EdwinK
#559206
Ja, nog steeds water-vegetarier ;) Maar wie weet wat de toekomst brengt.

Spiervlees wil ik eigenlijk kijken wat in de aanbieding is. (Tja, ik BLIJF Hollander he :) )
Laatst gewijzigd door EdwinK op zo 28 mei 2006, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#559456
OK prima. Nou, het mooiste zou natuurlijk zijn als je iets van minimaal 4 vleessoorten geeft. Dus bijv. kip en geitenrib en runderkopvlees (dat is ook goedkoop!) en dan bijv. nog iets van vis (hahaha, joh, stap er overheen, water-veggie ;D, JIJ hoeft het niet op te eten, Brenda moet het opeten ;D!). Zalmkop is gezond en niet duur! (soms zelfs gratis te krijgen). En dan nog iets van orgaan. Een keer per week wat lever en bijv wat hart en pens: prima! Bij het Islam Center hebben ze ook super goed en goedgeprijst orgaanvlees! Als je dan nog wat eitjes, zuivel en groentemix/groenterestjes geeft, dan denk ik dat je er bent, met deze percentages!
Door EdwinK
#559481
Nou, een 'gewoon' visje (haring oid) zal nog gaan, maar zo'n kop... Nou misschien van de zomer, als ze lekker bij mijn ouders buiten kan eten.

Eieren krijgt ze zowiezo (sowieso?) al regelmatig, en groenten/fruitmix wou ik morgen gaan maken. Heb al een blender, keukenmachine etc. geregeld.
Door Lizzy
#559484
[quote="Edwin en Brenda"]
Nou, een 'gewoon' visje (haring oid) zal nog gaan, maar zo'n kop... Nou misschien van de zomer, als ze lekker bij mijn ouders buiten kan eten.

Eieren krijgt ze zowiezo (sowieso?) al regelmatig, en groenten/fruitmix wou ik morgen gaan maken. Heb al een blender, keukenmachine etc. geregeld.
[/quote]

Jaaaa, zadel je ouders maar met die stank op ;D ;D ;D! Maar je kunt ook bijv. 1 keer per week 2 sardientjes geven. Dat is echt hap-slik-weg ;D.

Ben benieuwd wat je morgen gaan mixen! Neem geen ui en geen prei voor je mixje, niet te veel kool hoor!

Nou, volgens mij heb je er al wel zin in he, om wat meer te gaan barfen!
Door EdwinK
#559526
Ja, nu wel. Had in het begin er wat moeite mee, maar nu ik zie hoe Brenda al geniet van het eten van karkas of het slopen van een braadhaantje dan is het logisch dat we verder gaan.

En.. Mijn ouders hebben een tuin, ik alleen maar een Frans balkonnetje, dus kan ze het beter daar eten.

Sardientjes zullen niet zo probleem worden, denk ik.

Ui was ik zeker niet van plan te nemen, en heel beperkt kool. Morgen eens kijken wat de Lidl allemaal in de aanbieding heeft.
Laatst gewijzigd door EdwinK op zo 28 mei 2006, 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door