Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jo
#557417
Vanmorgen voelde ik een behoorlijke verdikking bij een aantal tepels van Kaya. Beetje schijfachtig.
Het viel me op omdat Kaya er elke keer aan zat.
Dus toen heb ik toch maar even de dierenarts gebeld ( dat omdat we ooit al een keer een tepel accevietje hebben gehad met Benji en dat resulteerde in het feit dat er één rij tepeltjes verwijdert moest worden.)
We konden vanmiddag terecht en ze stond nog niet op de tafel of hij zei al: Joh die is gewoon vreselijk schijnzwanger !! Wanneer is ze voor het laatst loops geweest ? Nou begin Februari.. (6 Februari om precies te zijn)

En misschien snap ik het dan niet helemaal hoor, maar dan moet de tijd van een eventuele schijnzwangerschap toch al voorbij zijn?

Nou is het wél zo dat Toby daarná nog loops is geweest...kan het zijn dat Kaya's hormonen dan toch weer een loopje met haar zijn gaan nemen waardoor ze nu dan schijnzwanger is???
Wij hebben dit nog niet eerder meegemaakt zo !
Door Jo
#557429
Ja ik hou het zéker in de gaten ! Doe ik sowieso altijd al hoor. Er hoeft maar iets anders te zijn als anders en ik pluis het helemaal uit. En als ik er zelf niet uitkom en ik kan Liz niet op tijd bereiken ( of als ze het ook een keer niet weet...wat zo goed als nooit voorkomt) dan word het tijd voor een ritje dierenarts.
Door Jo
#557433
Truus schreef: Ik denk dat de hormonen een beetje in de war zijn. Heeft Kaja ook nesteldrang?
Nee nesteldrang heeft ze niet...nou daar heeft ze niet eens tijd voor ;D Wij zijn zo met haar en de kleintjes in de weer, dat er niet eens tijd voor nesteldrang is. Ze is wel nóg aanhankelijker als dat ze al was. 'tIs nu helemaal een Teddy...die het liefst helemaal in je kruipt..vooral op bed. Ze kroelt je helemaal suf joh!
Verder hebben we helemaal niets !!!! aan haar gemerkt.
We stonden vanmiddag dan ook heel verbaasd te kijken toen de dierenarts dat zei !
#557907
kan op zich prima hoor, alleen dan heb je t begin gemist en heeft de schijnzwangerschap zit doorgezet,

Delwyn was ook begin Februari loops, is 14, 15 en 17 Februari gedekt en de pups zijn vandaag 6 wk, dus t is nog wel in de "zoog" tijd dat ze nu dus melk produceert (Kaya).......
Door Jo
#558872
sylvia schreef: Er zijn ook zat teven die alleen opgezette melkklieren hebben en dat is de schijnzwangerschap die hebben er verder geen last van. Mooi toch kom je er met een makkie vanaf ;)
Nou zó is het dus ook bij Kaya..

Maar wat ik niet zo best begrijp ( dat schreef ik net ook al aan Liz in een pt-tje) is dat de verdikking maar bij twee tepels zit. De twee achterste van het rechter rijtje.
Is dat normaal?
#558929
Jo schreef: Nou zó is het dus ook bij Kaya..

Maar wat ik niet zo best begrijp ( dat schreef ik net ook al aan Liz in een pt-tje) is dat de verdikking maar bij twee tepels zit. De twee achterste van het rechter rijtje.
Is dat normaal?
Ja dat zijn als ze wel pups krijgen ook de volste tieten.

Ze kunnen ook allemaal opgezet zijn maar alleen de achterste kan ook, dan doen die anderen maar heel weinig mee of die komen nog of zijn al geweest.
Laatst gewijzigd door sylvia op zo 28 mei 2006, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jo
#558970
Syl je bent geweldig !! Ik bleef toch met die vraag lopen.. 'kHeb natuurlijk nog nooit zwangere teven gehad hier en bij Toby zet het hele boeltje altijd op, maar dit had ik nog niet eerder gezien zo.
Nou heb ik wéér wat geleerd ;) :D
Laatst gewijzigd door Jo op zo 28 mei 2006, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
#559248
Jo schreef: Syl je bent geweldig !! Ik bleef toch met die vraag lopen.. 'kHeb natuurlijk nog nooit zwangere teven gehad hier en bij Toby zet het hele boeltje altijd op, maar dit had ik nog niet eerder gezien zo.
Nou heb ik wéér wat geleerd ;) :D
En het scheelt een hoop zorgen ;), wat een opluchting.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door