Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door *Robin*
#557110
wat zijn jullie ervaringen met wormen middelen en welke gebruiken jullie het liefst om bijv. puppies en kittens mee te ontwormen?

ik heb totaal geen verstand van deze dingen.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#557238
Robin86 schreef: wat zijn jullie ervaringen met wormen middelen en welke gebruiken jullie het liefst om bijv. puppies en kittens mee te ontwormen?

ik heb totaal geen verstand van deze dingen.
Banmint
Door Jojo
#557346
sylvia schreef: Banmint
Is die ook te koop in de dierenspeciaalzaak of alleen via de da?! Volgens mij heeft mijn dierenarts deze niet, die geeft dacht ik onderandere drontal mee, maar ik moet mn pupje binnenkort ook weer ontwormen, had al gelezen dat banmint hier wordt aanbevolen ;)
Door K@rin
#557384
Ik heb goede ervaring met de pasta van Flubenol voor de puppen.
Zodra ze zwaarder dan 5 kg zijn, gebruik ik de tabletten.
Flubenol is bij de dierenarts verkrijgbaar, maar ook bij verschillende winkels, o.a. bij Corine, de producent van Carnibest.
Door dupanel
#557931
Ik geef mijn hond elke dag 2 knoflookcapsules.
En ook regelmatig verse rode paprika, is trouwens erg gezond.
En verder regelmatig kant en klare versvlees voeding van Smuldier.
Succes.

Dupanel
Gebruikersavatar
Door Angelique
#558159
dupanel schreef: Ik geef mijn hond elke dag 2 knoflookcapsules.
En ook regelmatig verse rode paprika, is trouwens erg gezond.
En verder regelmatig kant en klare versvlees voeding van Smuldier.
Succes.

Dupanel
Mwah, lijkt me voor puppies en kittens niet echt je van het :-X
Gebruikersavatar
Door sylvia
#558857
Angelique schreef: Mwah, lijkt me voor puppies en kittens niet echt je van het :-X
Als je geen zin meer in ze hebt wel natuurlijk :-X
Door ginny
#558866
op vitaminthe heb ik altijd kotsende kittens en katten, dus dat gebruik ik niet meer, ik gebruik meestal banminthe of flubenol, werkt perfect en geen gekots of wat dan ook.

groetjes simone
Door -sanne
#559137
Ik zou geen vitaminth gebruiken ik ken een aantal kittens die ervan gestorven zijn en het middel is niet meer 100% werkzaam.
banminth is goed en volgens mij milbemax ook die geef ik zelf aan mn dieren.
flubenol voor honden is ook goed.
Ik vind eigenlijk dat je geen breed spectrum ontworming moet gebruiken omdat het dan allemaal wat minder werkt dan een middel wat bijvoorbeeld alleen tegen spoelworm of alleen tegen lintworm werkt.
Ik geef nu zelf de milbemax omdat we die gratis kregen op het werk ik zou er zelf niet gelijk voor kiezen maar slecht is hij niet volgens mij
Door -sanne
#559140
dupanel schreef: Ik geef mijn hond elke dag 2 knoflookcapsules.
En ook regelmatig verse rode paprika, is trouwens erg gezond.
En verder regelmatig kant en klare versvlees voeding van Smuldier.
Succes.

Dupanel
Is dat niet wat veel? honden kunnen bloedaandoeningen (bloedarmoede als ik me niet vergis) krijgen van teveel knoflook. en eens n kuurtje lijkt me niet zo'n kwaad te doen maar elke dag???
Door tieneke
#559144
dupanel schreef: Ik geef mijn hond elke dag 2 knoflookcapsules.
En ook regelmatig verse rode paprika, is trouwens erg gezond.
En verder regelmatig kant en klare versvlees voeding van Smuldier.
Succes.

Dupanel
Paprika is familie van de nachtschade en kan averechts werken bij ontstekingen ;)
Door 202Spots
#567767
dupanel schreef: Ik geef mijn hond elke dag 2 knoflookcapsules.
Dat komt neer op ongeveer 4-5 teentjes verse knoflook.
De capsules die ik heb gezien, bevatten 270- 550 mg per capsule...dus sorry....maar je ben wel bezig om je hond ziek te maken....normaal gesproken geef je hoog uit 1-2 teentjes verse knoflook per WEEK....jij geeft omgerekend dus meer dan 20 verse teentjes per week.
Ik zou er gelijk mee stoppen. :-\

Heinz - Body Anaemia
The recorded cases of Allium poisoning typically involved onion doses exceeding 0.5% of the animal's body weight. A dog weighing 60 pounds would have to ingest a 5-ounce onion or several cloves of garlic to begin the Heinz-body process. Red blood cells regenerate quickly in healthy animals, so the overdose would have to be repeated frequently to cause harm.
http://www.lowchensaustralia.com/health/alt.htm


En 'n kleine hoeveelheid Rode paprika is best wel gezond...maar veel is meestal TE veel.

Oh en voor kitten is het helemaal niet goed om knoflook te geven.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door