Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door monique-sem
#558783
Vraag; sem had/heeft ontzettend veel last van jeuk. Het krabben is bijna weg. Poten likken doet ze echter nog steeds. Op dit moment doe ik er calendulatinctuur (verdund) op. Het heeft alleen niet het resultaat wat ik gehoopt had. Ze blijft aan haar poten likken, hierdoor ontstaan er kleine wondjes die als ik niet oplet gaan ontsteken.

Wie heeft er een idee wat ik op haar poten kan smeren. Het gaat m.n. om de plekken tussen haar kussentjes.
Door Lil
#558892
Accepteert ze het als je (kinder)sokjes aantrekt en dat boven met een stuk tape (over het sokje, niet over de vacht!) vastzet zodat het niet afzakt? Als ze dan al likt, dan is het over het sokje en sokken laten ook lucht door. Hier werkt het bij overmatig likken. Ik smeer niet graag middeltjes erop, omdat ik altijd het idee heb dat boris juist doordat er iets opzit gaat likken.
Door monique-sem
#558935
dit heb ik eigenlijk nooit geprobeert. Maar ben van plan om het nu wel te gaan proberen. Ik herken het bij sem. maar jij smeert niets op de poten, ook niet bij wondjes?
Laatst gewijzigd door monique-sem op zo 28 mei 2006, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#558966
Mijn oudste hond kan heel geobsedeerd aan een plekje gaan likken (bv bult van een teek), zodat ze het helemaal rauw likt, en zelf de plek instand houdt.
Ik gebruik dan Liquid Cribox spray.
Dit is een heel bitter goedje, eigenlijk bestemd voor paarden, zodat ze er af blijft. En als ze er maar afblijft is het zoweer genezen.
Ik vind het ideaal spul, gekocht bij een dsz die ook een ruiterafdeling heeft.
Door Lil
#560114
He, super dat ga ik ook eens proberen zo'n vies goedje. Ik ken het inderdaad van op stal, maar is nooit bij me opgekomen om het te proberen (paard lief, hond een echte bijterd en likkerd).

Nee, ik smeer op kleine onschuldige wondjes meestal niets. Soms wat rescue remedy van bach of wat calendula, maar normaal gaat het beter als ik er niets op smeer. Smeren, is vieze zalf dus likken....
Door monique-sem
#560470
ik heb gisteren babysokjes gkocht. Ze laat ze er mooi om heen zitten. dadelijk ga ik wandelen, daarna poten schoonmaken en sokjes weer aan. ben benieuwd, evt dt ik er wat calendula op doe.
Door Truus
#560735
monique-sem schreef: ik heb gisteren babysokjes gkocht. Ze laat ze er mooi om heen zitten. dadelijk ga ik wandelen, daarna poten schoonmaken en sokjes weer aan. ben benieuwd, evt dt ik er wat calendula op doe.
Calendula is goed en verzacht ook dus nu ze de sokjes aan laat, zou ik het er opsmeren ;)
Door Lil
#560973
monique-sem schreef: ik heb gisteren babysokjes gkocht. Ze laat ze er mooi om heen zitten. dadelijk ga ik wandelen, daarna poten schoonmaken en sokjes weer aan. ben benieuwd, evt dt ik er wat calendula op doe.
Super!!! Ja, als ze sokjes aanlaat dan zeker ook wat zalf proberen. Hier worden sokjes als ik ze niet vasttape uitgetrokken. Heb jij een brave hond zeg!
Door Twiz
#561359
Sanyo schreef: Mijn oudste hond kan heel geobsedeerd aan een plekje gaan likken (bv bult van een teek), zodat ze het helemaal rauw likt, en zelf de plek instand houdt.
Ik gebruik dan Liquid Cribox spray.
Dit is een heel bitter goedje, eigenlijk bestemd voor paarden, zodat ze er af blijft. En als ze er maar afblijft is het zoweer genezen.
Ik vind het ideaal spul, gekocht bij een dsz die ook een ruiterafdeling heeft.
Kan het kwaad als je hond toch wat op zou likken van die spray, want ik weet bijna zeker dat Twizzle het probeert, en ik ben nog niet iets tegen gekomen dat niet alfgelikt wordt.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#561413
Het is werkelijk zo bitter, dat ik het zelf proef als ik het er op spray.
Ze likt er bij mij hooguit één keer aan, en staat dan letterlijk te schudden, zo vies vindt ze het! :-X
Er staat op dat het voor paarden is, tegen het knabbelen aan bandages, dekens enz. Het is mij eens geadviseerd door een trimster. Mijn hond krijgt er hooguit ietsiepietsie van binnen, vlgs mij is het niet schadelijk , alleen erg vies.
Door Lil
#561682
Weet het niet zeker, maar volgens mij is het juist gemaakt voor die bijters dus is er al rekening mee gehouden dat ze er iets van binnenkrijgen!
Door Mevroi Kruim
#561736
Wij hebben het op een van de ruinen gespoten omdat de jonste ruin hem zo leuk vindt om stiekem in te bijten (het arme beest had overal gaten :-X).
Het effect was geweldig: Prins besloop Brimir op z'n tenen en nam een flinke hap van de achterkant .... smekslubbersproeikwijl schudden met z'n kop, hard weghollen, in een hoekje vieze gezichtgen staan trekken en beschuldigend naar Brimir kjken ;D ;D
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op wo 31 mei 2006, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sambabal
#561905
Ik heb unicura menthol poeder gebruikt; verzacht, verkoeld, hersteld en ontsmet.
Als je sokjes gebruikt kun je beste zwarte sokjes gebruiken om te voorkomen dat ze sokjes er af willen knagen. Vraag me niet waarom, tip kreeg ik eens en het werkt!
Door monique-sem
#562308
sambabal schreef: Ik heb unicura menthol poeder gebruikt; verzacht, verkoeld, hersteld en ontsmet.
Als je sokjes gebruikt kun je beste zwarte sokjes gebruiken om te voorkomen dat ze sokjes er af willen knagen. Vraag me niet waarom, tip kreeg ik eens en het werkt!
??? ??? ??? ik heb witte sokjes gekocht. Maar ze blijft er mooi van af. Volgende keer koop ik zwarte sokjes dan zie je niet zo snel dat ze vies worden, ;D
Door Lil
#563113
sambabal schreef: Ik heb unicura menthol poeder gebruikt; verzacht, verkoeld, hersteld en ontsmet.
Als je sokjes gebruikt kun je beste zwarte sokjes gebruiken om te voorkomen dat ze sokjes er af willen knagen. Vraag me niet waarom, tip kreeg ik eens en het werkt!
haha leuke tip, maar ik geloof dan dat die van mij blind is ;D Heb altijd donkere sokjes ivm het vuil dat je anders zo goed ziet.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door