Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Audrina
#558133
Zijn er hier mensen die voor zichzelf of hun hond Avovida Complex (o.a. te koop bij glucosamine.com) gebruiken en zo ja, wat zijn de ervaringen er mee?
Bij 1 van mijn honden met artrose lijkt glucosamine niks meer te doen. Heb al verschillende merken geprobeerd en dan gaat het in het begin even beter en dan valt ze toch weer terug, dus vandaar dat ik nu wil gaan proberen of dit niks voor haar is.

Avovida Complex

Beschermt en versterkt het kraakbeen (vegetarisch)

'Avovida Complex' is een relatief nieuw voedingssupplement dat snel naam maakt. Het is 100% plantaardig en daarmee de eerste volledig vegetarische tegenhanger van glucosamine en chondroitine.

Belangrijkste onderdeel van 'Avovida Complex' is avovida. Dit is een speciaal bewerkt extract van avocado- en sojaolie. Avovida draagt op een andere wijze bij aan gewrichtsbescherming dan glucosamine en chondroitine, maar geeft een vergelijkbaar resultaat. Het bevordert onder meer de aanmaak van collageen, wat bijdraagt aan de stevigheid van uw kraakbeen.

In 'Avovida Complex' wordt avovida aangevuld met krachtige extracten van boswellia serrata en gemberwortel. Van deze stoffen is aangetoond dat ze een gunstige invloed hebben op veel biochemische processen in en rond het gewrichtskraakbeen. In de praktijk komt dit neer op een relatief sneller resultaat en een nog betere bescherming van het kraakbeen. Deze ingrediënten hebben tevens een beschermende invloed op maag- en darmwand.
Door Lizzy
#558754
Ne, maar ik ben er ook wel in geinteresseerd (zie mijn curcuma verhaal).

Overigens, is een combinatie van verschillende middelen misschien aan te bevelen voor haar? Ik geef dus zelf gluco + groenlipmossel + visolie aan Brutus. En op de dagen dat hij veel last had, gaf ik ook duivelsklauw (en daar reageert hij bijzonder goed en snel op).
Door Audrina
#558880
Groenlipmossel heb ik sinds een maand voor m'n andere teef (Daisy, met ED & artrose) in huis en sinds een week of 2 krijgt deze teef (Tess, met HD & artrose) het ook, maar da's nog te kort om er iets over te kunnen zeggen. Visolie durf ik niet meer zo goed te geven omdat je zoveel verhalen hoort over troep in visolie. Maar ze krijgen hier wel 1 a 2 keer per week vette vis (niet dat daar geen troep in zal zitten).

Ik wil denk ik gewoon teveel & te snel, omdat ik er een beetje verdrietig van word als ze weer eens zo moeilijk loopt. Ik zou ze ook terug kunnen zetten op de metacam of rymadil, maar als het zonder die chemische middeltjes kan heb ik dat liever.

Ik heb die Avovida Complex toch maar gewoon besteld, mocht de combi van glucobest, groenlipmossel en vette vis nou niet aanslaan dan heb ik het in ieder geval achter de hand en anders kan ik het altijd nog voor mezelf gaan gebruiken. ;) Mocht ik het haar gaan geven, dan hou ik jullie iig op de hoogte.
Laatst gewijzigd door Audrina op zo 28 mei 2006, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door