Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Remy*
#557706
Zelf ben ik nu enkele maanden bezig (bevalt erg goed en ik krijg nog steeds elke dag zo een prettig gevoel wanneer ik de honden iets voorzet waarvan ik weet dat het gezond is). Ik neem regelmatig de verschillende menu's door die hier geplaatst worden om nieuwe ideeën op te doen (en meer kennis te verzamelen). De meeste menu's die ik hier zie lijken in meer of mindere mate op mijn menu's. Wat ik mij afvraag is of een menu van een ervaren Barfer er anders uitziet? Mag ik vragen of misschien enkele mensen die al vele jaren barfen hier eens hun menu neerzetten?
Door Lizzy
#557927
's morgens kipkarkas (of karbo's of ruggen, ik weet niet hoe mensen ze noemen. Foto staat in ieder geval op BarfClub onder kipkarkas) of kippenvleugels of delen van hele eend of parelhoenkarkas (ongeveer 5 keer per week kip en 2 keer per week eend/parelhoen).

Maandagavond: runderkopvlees + wat vis + groentemix

Dinsdagavond: orgaanvlees (diverse onderdelen van biologisch rund, lam, geit, kip, konijn) + groentemix + geitenribben of lamsribben

Woensdagavond: runderkopvlees + ei + gemalen rauwe noten/zaden + groentemix

Donderdagavond: biologische runderpens + groentemix + kalfswervel

Vrijdagavond: sardien of zalmkop

Zaterdagavond: lams of geiten of hertenvlees + ei + groentemix

Zondagavond: biologische runderpens + groentemix + geitenribben of lamsribben.

Dit is ongeveer: 40% a 50% vleesbot, 15% groentemix, 15% orgaanvlees (inclusief pens), maximaal 5% diversen (eieren, noten/zaden en soms wat zuivel), ergens tussen de 20% en 30% spiervlees.
Door Mevroi Kruim
#558160
Nou, zo'n keurig geordend weekmenu krijgen de beestjes hier niet. Ik koop volgens de verhoudingen in en voer vervolgens waar m'n pet naar staat. Aan het eind van de voorraad is meestal alles netjes gelijk op dus mijn greep in de vriezer is redelijk in verhouding.

Ik voer rund (kopvlees, pens, hart, lever), geit (alles dat ik te pakken kan krijgen), lam (idem), kip (ook ongeveer alles, dus ook maagjes hartjes levertjes nekken karkassen), en een keer per week zalmkoppen en -staarten, sardien, viskoppen of koolvis uit de vriezer. En verder wat ik maar te pakken kan krijgen. Zo heb ik bv laatst parelhoen, kwartel en pekingeend gescoord, ik krijg nog veulenribben en hopelijk paardenvlees, en ik ga weer op zoek naar een betaalbare leverancier van konijn (de Makro is me te duur).
Verder krijgen de honden elk 2 eieren per week, wat tafelrestjes, en ongeveer 10% rauwe biologische groente met soms wat joghurt erdoor. Dan af en toe knoflook, rauwe noten, kiemen, kelp, appelazijn.
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op za 27 mei 2006, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
#558188
[quote="Lizzy"]
's morgens kipkarkas (of karbo's of ruggen, ik weet niet hoe mensen ze noemen. Foto staat in ieder geval op BarfClub onder kipkarkas) of kippenvleugels of delen van hele eend of parelhoenkarkas (ongeveer 5 keer per week kip en 2 keer per week eend/parelhoen).

Maandagavond: runderkopvlees + wat vis + groentemix

Dinsdagavond: orgaanvlees (diverse onderdelen van biologisch rund, lam, geit, kip, konijn) + groentemix + geitenribben of lamsribben

Woensdagavond: runderkopvlees + ei + gemalen rauwe noten/zaden + groentemix

Donderdagavond: biologische runderpens + groentemix + kalfswervel

Vrijdagavond: sardien of zalmkop

Zaterdagavond: lams of geiten of hertenvlees + ei + groentemix

Zondagavond: biologische runderpens + groentemix + geitenribben of lamsribben.

Dit is ongeveer: 40% a 50% vleesbot, 15% groentemix, 15% orgaanvlees (inclusief pens), maximaal 5% diversen (eieren, noten/zaden en soms wat zuivel), ergens tussen de 20% en 30% spiervlees.
[/quote]


hihi jij hebt dus katholieke honden?

Geef je 's morgens enkel karkas? ik doe er vaak kopvlees ofzo bij, ben anders bang dat het teveel bot is....

edit: nou eten mijn honden 1 keer per dag, en dat zou voor Loebas dan neerkomen op bijna een kilo karkassen. Daarom doe ik altijd 2 soorten vlees per maaltijd voeren
Laatst gewijzigd door Femke op za 27 mei 2006, 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#558197
[quote="Lizzy"]
's morgens kipkarkas (of karbo's of ruggen, ik weet niet hoe mensen ze noemen. Foto staat in ieder geval op BarfClub onder kipkarkas) of kippenvleugels of delen van hele eend of parelhoenkarkas (ongeveer 5 keer per week kip en 2 keer per week eend/parelhoen).
[/quote]

Ik wist niet dat je zo ook kon werken; elke morgen kip of eend en dan 's avonds afwisseling. Ik meende (en waarom weet ik niet) dat ook de verhouding tussen de vleessoorten ongeveer gelijk moest zijn, waarmee ik bedoel evenveel schaap, als kip, als vis, als geit, als eend enz. Het maakt dus niet uit dat de honden in verhouding meer kip krijgen, wanneer ze daarnaast maar voldoende andere vleessoorten krijgen?
Door Lizzy
#558494
[quote="Femke"]
hihi jij hebt dus katholieke honden?

Geef je 's morgens enkel karkas? ik doe er vaak kopvlees ofzo bij, ben anders bang dat het teveel bot is....

edit: nou eten mijn honden 1 keer per dag, en dat zou voor Loebas dan neerkomen op bijna een kilo karkassen. Daarom doe ik altijd 2 soorten vlees per maaltijd voeren

[/quote]

De karkassen die ik geef bevatten wel meer vlees als bot. En dus geef ik ze zo ja, zonder ander vlees erbij.
Door Lizzy
#558509
[quote="Jacquemine"]
Ik wist niet dat je zo ook kon werken; elke morgen kip of eend en dan 's avonds afwisseling. Ik meende (en waarom weet ik niet) dat ook de verhouding tussen de vleessoorten ongeveer gelijk moest zijn, waarmee ik bedoel evenveel schaap, als kip, als vis, als geit, als eend enz. Het maakt dus niet uit dat de honden in verhouding meer kip krijgen, wanneer ze daarnaast maar voldoende andere vleessoorten krijgen?
[/quote]

Ik moet zeggen dat je vraag niet echt begrijp... :-[. Want nee, je hoeft niet evenveel kip als lam als rund als geit, etc. te geven. Maar ga je in mijn menu de percentages uitrekenen van de hoeveelheid kip die ik geef, kom je op maximaal 15% a 20% kip in totaal. Met andere woorden: 80% a 85% andere voedingsmiddelen/vleessoorten. Meer als de helft van de vleesbotten die ik voer, bestaan uit andere vleesbotten als kip. Ik vind dat eerlijk gezegd zelf niet echt veel kip...
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 27 mei 2006, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Bernadette
#558592
dag 1 orgaandag

dag 2 niets

dag 3 niets

dag 4 ribben met spiervlees

dag 5 niets

dag 6 niets

dag 7 kip met zalmkop

dag 8 niets

dag 9 pens

dag 10 niets

dag 11 ribben spiervlees hazenkarkas/eendenkarkas

dag 12 niets

dag 13 pens

dag 14 niets


Dit is van afgelopen twee weken.
edit: ik vergeet erbij te vernoemen: de 4 eitjes, kefir en yoghurt die ze in totaal erbij gekregen hebben bij de maaltijden.
Laatst gewijzigd door Bernadette op za 27 mei 2006, 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202Spots
#558597
Elke morgen eerst (meestal,maar soms sla ik dit ook wel over)
1 of 2 lepels cottage cheese of ricotta cheese
met beetje fruitmix en gemalen zaadjes/noten mix.

Daarna de RMB..afwisselend:
Kippen rug
Lams ribben
Eend karkas
Halve Kip of vleugels met stuk borstkast
Varkens nek
Verse vis
Lam nek
Kalfs rib
Zalmkop
Geiten ribben
Alle RMB's hebben nog veel vlees eraan

Elke avond krijgen ze groentemix met:
gemalen kalkoen nek,
of hele kalkoen met extra kippenbot erdoorheen.
of ander stukken vlees met gemalen kippenbot erbij
of Blikje makreel of sardientjes soms gewassen pens erbij.
of lams hart met klein beetje vlees erbij.

Om de dag geef ik 'n ei erbij , of kefir cheese er door heen.
Ik kom geloof ik uit op ong. 40% a vleesbot (50-50) + 25% spiervlees. 20% groentemix, 10% orgaanvlees,
5% eieren, noten/zaden en zuivel)

Maar ik gooi er af en toe ook met me pet naar hoor, ben al blij als ik voldoende afwisseling met de RMB's heb, maar de % zal hier of daar wel afwijken.
Door 202Spots
#558598
[quote="Bernadette"]
dag 1 orgaandag

dag 2 niets

dag 3 niets

dag 4 ribben met spiervlees

dag 5 niets

dag 6 niets

dag 7 kip met zalmkop

dag 8 niets

dag 9 pens

dag 10 niets

dag 11 ribben spiervlees hazenkarkas/eendenkarkas

dag 12 niets

dag 13 pens

dag 14 niets

Dit is van afgelopen twee weken.
edit: ik vergeet erbij te vernoemen: de 4 eitjes, kefir en yoghurt die ze in totaal erbij gekregen hebben bij de maaltijden.
[/quote]

Is dit voor 1 hond???????
Laatst gewijzigd door mahuni op za 27 mei 2006, 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door