Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door maja
#558231
ik barf nu 4 maanden en nu woog ik net mijn honden omdat ik vond dat ze dikker leken, en ja hoor anderhalve kilo zwaarder, ik geef ze 2% van hun lichaamsgewicht is dat normaal ???
Door La Demisa
#558321
Ik voer alle 3 onze honden ook 2% van hun gewicht. Na 2 maanden BARF waren ze alle 3 behoorlijk afgevallen. In totaal 5 kilo. De jongste, daar wordt behoorlijk mee gewerkt en zij was het meest afgevallen en behoorlijk mager. Zij krijgt dus nu sinds een week of 2 meer. Na een maand weeg ik ze gewoon weer.

Krijgen je hond(en) wel genoeg beweging?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#558344
maja schreef: ik barf nu 4 maanden en nu woog ik net mijn honden omdat ik vond dat ze dikker leken, en ja hoor anderhalve kilo zwaarder, ik geef ze 2% van hun lichaamsgewicht is dat normaal ???
Geheel abnormaal is het ook niet. 2% is natuurlijk een heel ruim begrip, slechts een gewicht aan voer. Bevat je menu veel spiervlees al dan niet lekker vet en dan ook nog runderpens met wederom vet, vette vis enz. enz. dan zullen ze sneller dichtgroeien dan van een 2% die gevuld is met veel pens, orgaanvlees en (te mager) spiervlees.
Hier is het ook gebeurd hoor, in notime waren er een paar aan de dikkige kant. Je kunt er hooguit jezelf op aftikken dat je (en ik dus ook niet) het niet eerder opgemerkt hebt.
Ik zou ze voorlopig even wat minder geven, eventueel even ietsje zuiniger met de vette delen, iets meer groente en dan moet het vanzelf weer goedkomen :D
Door maja
#558357
Angelique schreef:
Ik zou ze voorlopig even wat minder geven, eventueel even ietsje zuiniger met de vette delen, iets meer groente en dan moet het vanzelf weer goedkomen :D
[/quote

bedankt voor de tip , ga ik doen anders groeien ze zeker dicht.
Laatst gewijzigd door maja op za 27 mei 2006, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door La Demisa
#558478
Sanyo schreef: Ik heb even gerekend en Sanne krijgt 1,6 % (excl groentemix), anders wordt ze ook te zwaar!
Wat krijgen ze dan inclusief groentemix?
Door Lil
#558510
Hier ook zo. Ik geef meestal erg magere vleessoorten, maar lam vind ik ook wel belangrijk en dat is vet (hooguit 1 keer per week). Boris kreeg eerst 1.5 % van zijn lichaamsgewicht en toen trainde ik drie keer per week behendigheid en liep 1 maal per maand een wedstrijd. Daarbij loopt hij vier dagen per week 1 uur (ook op trainingsdagen!) Waarvan 1 tot 2 maal samen met hondenvriendjes (veel spelen en zijn favourite spelletje is wie kan het hardste rennen). En de andere drie dagen per week fiets ik een uur.
Sinds vorige week geen behendigheid meer, dus ik vraag me nu af hoeveel ik moet gaan voeren... Ik denk 1.3 % of zo iets, maar dat merk ik wel op het moment dat hij aankomt.

O, ja inclusief groentenmix voer ik op dit moment...
Laatst gewijzigd door Lil op za 27 mei 2006, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Slot
#558642
Soraya en Borg kwamen in het begin ook erg aan. Nu vasten ze 3 dagen in de week. Nu weegt Soraya nog steeds hetzelfde maar het 'voelt' heel anders dan in het begin. Haar gewicht heeft nu meer te maken met spieren dan met vet. Borg kreeg laatst een compliment van de dierenarts dat hij zo mooi strak in zij vel zat voor een bulldog. Dus je moet ook met je ogen wegen. Spierweefsel is zwaarder dan vetweefsel. Maar spieren zijn wel compacter.
Door 202Spots
#558677
maja schreef: ik barf nu 4 maanden en nu woog ik net mijn honden omdat ik vond dat ze dikker leken, en ja hoor anderhalve kilo zwaarder, ik geef ze 2% van hun lichaamsgewicht is dat normaal ???
Haal de vel en die grote klodders vet van de kip en andere gevogelte.
Snijd zichtbaar vet van lamsvlees.
Geef ietsie meer groentemix inplaats van vet.
Door roefus
#558679
Roefus wordt nooit dik.
Ik geloof niet dat ik ooit teVEEL kan geven.
Die eet zijn portie, en dan is het goed.
Kan ik zelfs weinig aan 'willen'.

Ik wou dat ik Roefus was ;D
Door pallas
#559276
roefus schreef: Roefus wordt nooit dik.
Ik geloof niet dat ik ooit teVEEL kan geven.
Die eet zijn portie, en dan is het goed.
Kan ik zelfs weinig aan 'willen'.

Ik wou dat ik Roefus was ;D

Nox en Didot hebben eidenlijk een goed gewicht! Nou volgens mij dus, volgens de da mag er wel 1 of 2 kilo bij :-\ maarja dát lukt dus niet en ik vind een kilo barf per dag echt wel genoeg.

het baasje staat echter op dieet :-X er moeten nog heel wat kilo's af.....
Laatst gewijzigd door pallas op zo 28 mei 2006, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door K&D
#559426
Hier ook minder dan die 2% hoor. Die van ons begon er goed gevuld uit te zien. Dus nu zitten we op 1,5 %. Zo nodig gaan we naar 1,4 % of nog minder.
Maar het ligt er inderdaad aan hoe vet het eten is. (en voor een klein hondje is 20 gram te veel eten best heeeel veel te veel......)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door