Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door chrisje
#558136
Het valt me op dat orgaanvlees bijna nooit als volledige maaltijd gegeven wordt. Is hier een bepaalde reden voor?
Door Mevroi Kruim
#558143
Nou, ik geef wel eens alleen pens als maaltijd. Maar idd niet hart of lever of nier of kloten of hersens oid als hele maaltijd. Ten eerste eten mijn beesten zo weinig van dat spul dat het geen hele maaltijd is (ong. 5% van het menu bestaat uit deze organen) en verder gaan ze er vaak behoorlijk van aan de dunne. Dus als ik al veel orgaan voer doe ik er altijd bot bij.
Door Lizzy
#558479
Ik voer wel orgaanvleesmaaltijden. Maar, ik geef er wel groente en wat bot bij. Ik voer 2 pensmaaltijden per week en 1 orgaanvleesmaaltijd dat echt bestaat uit een combinatie van lever, hart, nier, tong, klootjes, long, etc. (meestal drie verschillende orgaanvleessoorten van diverse dieren afkomstig). Daarbij krijgen ze groentemix en een botje en dan gaan ze niet aan de slinger, de dag erop.
Door Lil
#558503
Hier om te voorkomen dat ze aan de dunnen gaan meerdere keren per week een heel klein beetje orgaanvlees samen met de vleesbotjes. Iedere keer dan een ander soort orgaan van een ander beesje.
En 1 keer per week alleen pens als complete maaltijd.
Door roefus
#558511
Ik geef orgaan in ongeveer 4 maaltijden per week opgedeeld.
Altijd met wat botvlees.
Door Ejka
#558570
Ik geef wel een pensmaaltijd ongeveer 1x per week en een andere dag lever,nieren en hart. Niet te veel lever , want dan zit het de volgende dag aan het plafond.
Door Bernadette
#558586
Ik geef 1x in de 14 dagen een orgaandagje en ze krijgen best vaak een pens dag... Denk twee keer in de week.
Door tieneke
#559071
Hier geef ik 2 pensmaaltijden per week en de overige orgaan zoals kippenhart/lever/maagjes/rund/konijnlever of runderhart verdeel ik netjes over 2 maaltijden met eendennekken en groentenmix etc.
De ontlasting blijft dan lekker stevig :P
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door