Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tigger
#557615
Kunnen honden ook bibberen als ze het koud hebben? ???
Beau ligt bl al een uur te bibberen in zijn mand. Ik heb gekeken of hij verhoging had, maar dat was niet zo (36,8 graden). Misschien dat hij toch jeuk heeft en dat hij de neiging om te krabben onderdrukt?? Of toch gewoon koud??
Door ~Joke~
#557624
Ze kunnen idd bibberen als ze het koud hebben. De temp van Beau lijkt me vrij laag, mijn honden hebben een temp van zo'n 38 graden. Ze kunnen ook bibberen van stress en van pijn
Door Hanny
#557670
36.8 is toch wel laag. 37.5 lijkt me normaler, 38 is heel gewoon.
Wat er is zul je moeten raden. Ik zou in ieder geval zorgen voor warmte.
Bah, vervelend zoiets. Ook geen idee, of het iets met zijn probleem te doen heeft?
Ik zou hem zeker meenemen naar de slaapkamer vannacht. Misschien eens even een eindje met hem lopen? Beetje drinken. Goed oppassen.
Hoop, dat hij zich over een poosje wat beter voelt.

Hanny
Door dunja
#557774
Dunja heeft het ook wel eens koud, maar dat is als we in de regen gelopen hebben. Ik heb er verder geen verstand van, maar ik zou Beau zeker in de gaten houden, en zoals al geopperd werd mee naar je slaapkamer nemen. Heb het niet zo op dit soort rare dingen. hoop dat het snel weer goed komt.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#557910
36,8 is een ondertemperatuur dus ik zou even een warme deken bij hem leggen. Ik denk dat hij het inderdaad koud heeft.
Bibberen kan om vele redenen net als bij mensen, kou,spanning,pijn enz.
Laatst gewijzigd door sylvia op za 27 mei 2006, 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tigger
#558017
Hij heeft zowiezo al de hele week bij ons op de kamer geslapen, vanwege het krabben (kunnen we hem beter in de gaten houden + hij hoeft dan geen kap op).
Vanwege de jeuk heb ik hem op een katoenenmandje gelegd, maar vannacht heeft hij weer op z'n teddyvachtje gelegen (is lekker warm). Heb hem nog niet getemperatuurd vandaag. Maar we gaan zo leuke dingen doen (HGF-weekend) dus dan zal zijn temperatuur ook weer stijgen ;).
Maar ik houd het zeker in de gaten, want het was idd een beetje laag. Een paar weken geleden had ik hem ook getempd en toen had hij 36.7 celcius. Ook niet zo hoog; waarschijnlijk houdt het verband met zijn jeuk/allergie.
Ik hou jullie op de hoogte.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door