Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door geer
#557614
Toen Ted, Sophie en ik zopas uit de auto stapten na het werk deed Fie ineens raar. Ze probeerde het mos van de tegels te trekken. Eenmaal boven gekomen probeerde ze wanhopig de draden uit mijn rafilige vloerbedekking te trekken om op te eten. Ik dacht dat ze wat moest eten, dus heb ik ze eten gegeven, maar daarna ging ze direct door. Ze begon ook aan de muren te zuigen en riep echt schuimend te zoeken naar dingetjes om op te eten. Ik heb haar, bij gebrek aan vers gras hier in de buurt, een bak kattengras gegeven wat ze binnen no time op had. Haar buik werd ook groter en hard. SCHRIK! Tannetje gebeld, die viel streeds weg, dierenziekenhuis gebeld, die weisten het ook netzo goed... Maar even naar buiten, toen bleef ze gras eten als een bezetene...

Nu lijkt ze weer wat rustiger, haar buik voelt weer normaler...ik heb Tannetje inmiddels gesproken. Maar eng vind ik het wel. Ze heeft nog niet gekots...
Door geer
#557685
Ze is uiteindelijk na lang dralen en draaien gaan liggen... En ligt nu te slapen. Schrok me een hoedje!
Door dunja
#557770
Wat een schrik zeg he!!, begrijp dat je flink de schrik te pakken had. Ik wou vanavond net reageren, toen ik dat van dunja zag. Toen was ik dus ff met iets anders bezig.
Maar het is wel raak vandaag geloof ik. Hou haar maar goed in de gaten, vind het toch eng klinken. En wat zij Tannetje er dan over??
Door Truus
#557776
He jakkes wat een schrik :-\. zou ze misselijk zijn geweest? Wat zei Tannetje?
Door geer
#557785
Tannetje zei dat ze waarschijnlijk misselijk was en dat als ze ging kotsen maar er niets zou komen, als haar buik dik zou worden 'aan de bovenkant' of als ze er na een tijd nog last van zou hebben, ik even langs de da moest gaan.

Ik heb haar buikje gemasseerd, haar gras laten eten (veel!), ze heeft niet gekotst en uiteindelijk werd ze weer rustig en ging ze slapen. En nu gaat het weer goed.

Maar ik vond het wel eng om te zien hoor. Ze zat plat op d'r bips als snuivend en kwijlend in no time een flinke pot kattengras naarbinnen te werken, haar buik was hard...brr...nee, doe maar niet meer Sophie ;D
Door Truus
#557790
Akelig om te zien he Geer :-\. Masseren is goed , misschien gaat ze nog wel winden laten ;) ;D. Fijn dat het weer rustig is nu.
Door tieneke
#557828
Tinus heeft een tijd terug ook zoiets gehad,hij werd echt gewoon helemaal wild om gras,takjes etc te pakken te krijgen en bleef eten....het leek wel of er iets in de weg zat :-\
Na een half uur was het minder maar hij bleef wel de verdere dag grazen als hij de kans kreeg.
Wat het was?maar het was wel eng om te zien ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#557914
Misschien last van zuur daar kunnen ze ook van in paniek raken.
Door Cathelijn
#557919
pfff, Jonas heeft er gisteren de hele avond ook last van gehad. Zijn gewone eten hielp niet, hij heeft de halve tuin leeggegeten, toen gekotst en toen ging het wel weer.
Hij begint altijd enorm te slikken en te speekselen. Het blijft eng om te zien.

Hopelijk houdt Sophie zich nu weer rustig en was dit eenmalig :-*
Door Lizzy
#557933
Niet om je bang te maken Geer, maar dit is inderdaad een serieuze zaak die soms minder prettig af kan lopen. Bij Whoofer is dit een keer ontaard in een maagtorsie.... Het is naar mijn beleving inderdaad misselijkheid, soms door lucht slikken (Whoofer had een buffelhuid liggen kluiven). Beetje het kip en het ei verhaal, want vaak slikken ze ook lucht doordat ze misselijk zijn, dus tja, wat was er eerder. Buik masseren is een goed idee. Aan weerzijde langzaam rondjes wrijven. Maar eventueel naar DA en daar zullen ze dan waarschijnlijk met een slang door haar slokdarm de lucht uit de maag weg laten lopen.....
Door geer
#558182
Lizzy schreef: Niet om je bang te maken Geer, maar dit is inderdaad een serieuze zaak die soms minder prettig af kan lopen. Bij Whoofer is dit een keer ontaard in een maagtorsie.... Het is naar mijn beleving inderdaad misselijkheid, soms door lucht slikken (Whoofer had een buffelhuid liggen kluiven). Beetje het kip en het ei verhaal, want vaak slikken ze ook lucht doordat ze misselijk zijn, dus tja, wat was er eerder. Buik masseren is een goed idee. Aan weerzijde langzaam rondjes wrijven. Maar eventueel naar DA en daar zullen ze dan waarschijnlijk met een slang door haar slokdarm de lucht uit de maag weg laten lopen.....
Ja, dat wist ik nog, vandaar dat ik me ook ongerust maakte! Gelukkig is ze nu weer helemaal normaal! :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door